rooibosthee bij buikkrampjes. Ervaring??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Smile, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Meiden,

Onze dochter heeft savonds heel veel last van buikkrampjes. Echt heel zielig om te zien (en vooral te horen).
    Nu hebben we druppels gekregen die helemaal niet helpen.
    Op internet las ik dat rooibosthee soms heel goed wil helpen.
    Wie heeft hier ervaring mee?
    Kheb net een flesje met rooibosthee gemaakt.
    Maar hoeveel moet ik haar geven en wanneer?
    Tziet er een beetje onnatuurlijk uit....

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.074
    3.863
    113
    Ik heb het wel eens gegeven, gewoon zo'n 30 ml ofzo, tot mijn verbazing dronk hij dat gewoon lekker op uit een flesje. Had wel het idee dat het hielp, hij had er volgens mij wat minder last van.

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Je zou eventueel ABC Dophilus kunnen gebruiken, werkt als tierelier.

Een homeopatisch poeder verkrijgbaar bij reformzaken. Heeft bij mijn dochter destijds erg goed geholpen.

Solgar Vitamins: ABC Dophilus

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ben kraamverzorgster en wij gebruiken het ook in de kraamtijd werkt heeeel goed!

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Mijn dochter kreeg in het begin ook wel eens rooibosthee tegen de krampen; werkte heel goed!
    (Nog steeds trouwens ;))

Ik maak altijd van 50cc/60cc heet water sterke thee en vulde dat aan met 100cc koud water, zo is de thee op temperatuur en is ie precies goed qua sterkte :) (niet sterk dus ;))
    Ze dronk de fles nooit leeg, meestal maar een 30-50cc, maar ik vond t gewoon makkelijker om op deze manier het te maken.
    Als je 30-50cc moet maken wordt dat erg moeilijk om dan de goeie sterkte te krijgen (t wordt al gauw te sterk namelijk)

Overigens vond ze het in het begin helemaal niks, de smaak, dus als het echt niet ging deed ik altijd 1 schepje melk erdoor; zo wilde ze het wel :)

6. miss mama

miss mama Lid

26 aug 2009
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn dochter ook rooibosthee gegeven, maar het deed niets tegen de krampen. Een paar behandelingen van de osteopaat daarentegen hebben wonderen gedaan!

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Bij onze dochter hielp het heel goed in combinatie met sab simplex. Sterker nog, er staat hier nog steeds dagelijks een pot rooibosthee waarmee ik haar melk en pap maak.
    Wij hebben vanaf het begin een volle pot rooibosthee gezet, deze laten afkoelen, daarna opwarmen in de magnetron en daar voeding bij doen.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wij hadden altijd kabouterfeestthee.. zit oa rooibos, anijs en venkel in..

9. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    hier geen thee gebruikt maar infacol. Ook homeopatisch trouwens en werkt hier en bij bekende babys heel goed

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hmm had nooit gehoord dat rooibosthee ook zou helpen tegen krampen. ik dacht dat het venkelthee was. daar drink ik nu per dag een 2tal kommetjes van (borstvoeding) en volgens mij is het al wel minder!

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Mijn ouders hebben vroeger bij mij ook venkel thee gebruikt (staat in mijn eigen groeiboekje) dit werkte toen wel heel goed

12. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    OP adveis van het CB ben ik bij Jasmine ook rooibosthee gaan gebruiken toen zij last had van krampjes. Ik zette 's morgens een pot thee en maakte hier de rest van de dag de flessen mee klaar. Gewoon koude thee in de fles, even in de magnetron opwarmen en daarna de schepjes melk erbij. Hielp bij Jasmine echt goed tegen de krampjes.

13. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Ik gebruikte rooibosthee EN infacol! ik dank z nog op mn knietjes... Nu geef ik af en toe rooibos, als hij heel druk word hij rustig na 2 flesjes melk met thee.
    Ook bij een fruithap ipv een ander sapje oid krijgt hij thee. Alleen als je het langer dan 3 dagen met elke fles enz geeft raken ze verstopt wat dan weer krampen geeft omdat ze niet kunnen poepen...(dit merkte ik vanaf 6 maanden)

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En prettige bijkomstigheid. Ruim 2 jaar later drinkt ze nog steeds graag thee :)
    Wij zijn geen enorme sapdrinkers en alleen maar water is ook zo flauw :)
    maar vaak vraagt ze zelf om thee, zoekt een zakje uit en met hulp van mama zetten we dan samen 2 (of 3) kopjes thee :)

Deel Deze Pagina