Eerste afspraak bij verloskundige. Vaginale echo...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door xmirthex, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xmirthex

xmirthex Lid

11 nov 2011
    47
    0
    0
    Hoi iedereen,

Ik heb op 28 juni mijn eerste afspraak bij de verloskundige. :D
    Zij vertelde me aan de telefoon dat het waarschijnlijk een vaginale echo word.

Wie heeft hier ervaring mee?
    Doet het pijn?

Wat kan ik verder nog verwachten bij een eerste afspraak?

Liefs

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    vaginale echo doet geen pijn. Het is een soort van echostaaf die word ingebracht in je vagina. Tis mss wat genant, maar pijn doet het niet.

3. xmirthex

xmirthex Lid

11 nov 2011
    47
    0
    0
    Oke, gelukkig maar. Misschien ook een beetje domme vraag van me, want een bevalling doet natuurlijk heel veel pijn, dus die voorbereiding is dan natuurlijk niets vergeleken met dat haha.
    Maar ik had er nog nooit van gehoord, dus wist niet echt wat ik me erbij voor moest stellen.

Bedankt voor je antwoord!

Verder nog iemand ervaringen met een eerste afspraak? Zijn er dingen die ik niet moet vergeten bij te houden of zo?

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Jij dacht zeker dat ze dat buikecho apparaat erin wilden schuiven? :p
    Als je verloskundige niet heeft gezegd dat je iets mee moet nemen of ergens aan moet denken dan is het goed zo.
    Ik moest een handdoek meenemen voor op de onderzoekstafel en als je een inwendige echo krijgt is het misschien fijn om een rok of jurk te dragen zodat je niet compleet in je blote niksie ligt.

5. tulip

tulip Niet meer actief

doet idd geen zeer en wat ratatosk zegt...ik zorg altijd dat ik een jurk aan heb, vind ik net iets fijner.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier bij de gyn tot 12 weken vaginale echo's gehad. Voordeel is dat je super goed kunt zien hoe het staat met de zwangerschap. Uitwendig is vaak minder duidelijk, zeker bij heel vroege echo's.

Enne, nee, het doet absoluut geen pijn. Een penis is forser en er gaat een soort van condoom omheen zodat hij geen weerstand ondervindt. ;)

7. xmirthex

xmirthex Lid

11 nov 2011
    47
    0
    0
    Dat is inderdaad een hele goede tip!! :p

Bedankt dames voor jullie reacties. Ben helemaal gerustgesteld!! :)

8. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik zou vandaag ook een vaginale echo krijgen, zag er niet tegenop, heb dat 16 jaar geleden ook gehad en tussendoor met onderzoeken ook.

Tot mijn verbazing wilde die vrouw het eerst uitwendig proberen en het was meteen heel duidelijk te zien dat er een hartje klopte!

Succes en maak je geen zorgen hoor!

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook 'druk' gemaakt voor de eerste echo (net geen 7 weken) omdat het waarschijnlijk inwendig zou zijn. Echter was het prima te zien (ondanks mijn lege blaas en restantje flubberbuik haha). Gewoon heen gaan en over je een laten komen.. Is spannend zo'n eerste bezoek en echo, maar komt vast goed! :)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij een uitwendige echo hebben ze liever een volle blaas, bij een inwendige maakt het geloof ik niet uit. D'r gaat netjes een hoesje om en een flinke dot gel. Als gewoon vrijen geen pijn doet, zul je hier ook absoluut geen last van hebben.

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Waar ik een eendenbek altijd als vervelend en irritant ervaar is die vaginale echo verre van vergelijkbaar!
    Gewoon genieten van het mooie beeld wat op het scherm verschijnt!

Bij mij wil de vk bij een inwendige wel graag een hele lege blaas, dan is het zicht nog beter! Bij uitwendig wil ze een volle blaas!

12. xmirthex

xmirthex Lid

11 nov 2011
    47
    0
    0
    Dank je wel meiden!!

Ik zal het inderdaad maar laten gebeuren... Het is gewoon allemaal spannend he!! Maar wel super leuk.. :D

Jullie ook succes met jullie verdere zwangerschap!

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik ben best zwaar en had ivm een miskraam de eerste echo nu al met 7,1 week en dat was zelfs uitwendig duidelijk te zien.

En ach, in je zwangerschap zal je wel meer inwendige echo's of onderzoeken krijgen ;)

14. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Als je het inbrengen door echoscopist niets vind kan je ook vragen of je dat zelf mag doen.
    Ik heb m altijd zelf ingebracht dan zit tie in 1x goed, ooit in het ziekenhuis 1x niet gedaan en die trut duwde m zo hatseflats naar binnen, voelde verre van prettig. Ik douche namelijk van te voren dus er zit dan 0,0 afscheiding dus ook geen natuurlijk vocht, duwd zo een truttebol lekker door als ze weerstand ondervind, dus daarna weer lekker zelf gedaan.

Deel Deze Pagina