Hallo Wanneer kan ik het beste kraamzorg regelen. Sta er een beetje dubbel in. Aan de ene kant doe maar gelijk ik voel me nu goed en dan is dat in elk geval vast geregeld aan de andere kant er kan nog zo veel mis gaan en ik wil nog niet al te veel regelen. Verder hoor ik aan de ene kant mensen zeggen dat je het zo vroeg mogelijk moet aanvragen omdat je anders misschien minder zorg krijgt. Terwijl op de site staat dat ik na de 3e maand pas me kan aanmelden.... Wat zijn jullie ervaringen ? Froukje
hoi hoi, allereerst gefeliciteerd! ik heb pas na de 12 weken echo de kraamzorg geregeld, en dit id ruim op tijd hoor! groetjes
ze willen het liefst z.s.m. bij sommige ben je na 12 weken al te laat dus zou het gewoon z.s.m. doen..
Ik heb het nog steeds niet geregeld. Ik lees overal dat je het liefst kraamzorg moet regelen in de eerste 3 maanden v/d zwangerschap. Als het later is, vis je misschien achter het net, lees ik. Na ja, we zullen zien
ik zou het ook gelijk doen hoor! Je hebt anders kans dat alles vol zit en dat er geen plek meer voor je is...wij hebben het ook best vroeg gedaan! En de gedachte dat er altijd nog wat mis zou kunnen gaan...het zou kunnen...maar er is ook een grote kans dat het niet mis gaat! Misschien moet je die gedachte wat meer op de voorgrond zetten!
Ik heb het meteen na de 12 weken echo geregeld. Mij werd verteld dat als je zekerheid wilt, je het echt moet regelen vóór de 16 weken.
Ik had et pas rond de 4de maand geregeld.. Ik kon het gewoon doorgeven via mijn zorgverzekeraar op hun site, met een lijstje erbij van kraambureaus uit de buurt.. Daar heb ik de beste van uitgekozen en de rest hebben hun geregeld.. Binnen 2 weken had ik al een brief binnen van het kraambureau dat wij kraamzorg toeverleend kregen..
Wij hebben het pas geregeld in de vierde maand. En een heel leuke kraamhulp gehad. Maar we zitten dan ook niet in een druk gebied ofzo.