Verjaardagsgeld aan kind van 6

Discussie in 'De lounge' gestart door pientje1, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Ik zelf zou een kind niet snel geld geven. Wel een kado bon.

Ik heb namelijk nogal aso ouders. Kregen we geld voor de verjaardag en dan moesten ze het zo genaamd even lenen om het vervolgens nooit terug te geven.

Overigens zou ik een nichtje of neefje 20 euro geven. Achternichtjes en neefjes 10 euro.

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ons zoontje wordt in september 6, hij weet al zeker een half jaar dat hij geld wil vragen voor een spelcomputer.
    (een MI2) die heeft zijn zus ook, en die is niet zo duur als een ds, en daar zitten al heel veel spellen op.
    hij spaart ook zijn zakgeld (wel 50 cent per week!)
    met zijn kinderfeestje wil hij ook geld vragen, en ik moet zeggen,
    dat zie ik liever dan al die kleine cadeautjes.

ik vind het juist wel makkelijk als kinderen geld vragen, dan kunnen ze er ook iets van kopen wat ze echt willen en ook sparen voor iets duurders.

cadeaubonnen ben ik niet zo'n fan van, omdat je dan ws bonnen van verschillende winkels krijgt, en daar heb je dan uiteindelijk nog niet veel aan.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als het mijn nichtje was dan zou ze 50 euro krijgen.... doe ik altijd als mijn nichtjes jarig zijn... vaak een cadeaukaart van de intertoys... kunnen ze zelf wat moois uitzoeken....

4. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Wat je bedrag is om aan haar te geven, lijkt me heel persoonlijk.. aangezien de ene meer te besteden heeft dan de ander. En iedereen vind een ander bedrag 'normaal'.. ik zou zelf zo rond de 10-15euro geven, want dat vind ik normaal.
    Mijn dochter is ook 6, maar geld krijgen voor haar verjaardag dat zou ze volgens mij niet eens leuk vind. Op zich vind ik het wel een idee (misschien is je zus er meegekomen). Jij krijg vaak zoveel onzin voor die kinderen, als ze er dan iets moois van kan kopen wat ze graag wil.. is dit een goede oplossing!
    Ik vind persoonlijk het geven van geld of een bon heel leuk, zodat ik weet dat iemand zelf iets mooi kan uitzoeken. Ik ben zelf ook heel kieskeuzig, als ik iets krijg wat ik niet mooi vind of lekker (bodylotion of iets) gebruik ik het nooit.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik vind geld/een cadeaubon echt top!
    Het staat zelfs vermeld op het geboortekaartje van mn zoon.

Zelf vind ik het ook altijd handig om geld te geven of een bon, kinderen hebben alles! Ik zoek mezelf dan helemaal suf voor een cadeau wat ze dan al blijken te hebben of wat ze helemaal niet leuk vinden ;)

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vandaag een iets subtielere tekst bij geboorte kaartje

als u besluit om mij iets te willen geven
    vraag dan mijn papa en mama even.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben waarschijnlijk de enige, maar ik vind geld geen cadeau voor een 6 jarige.

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Onze dochter wordt binnenkort 2 en wij vragen voor haar verjaardag ook geld aan de genodigden.
    Maar niet op een manier van "stop maar wat in een envelop" want dat vinden wij niet leuk voor haar. (sowieso niet voor een kind om maar geld in de hand gedrukt te krijgen oid)

Wij hebben gewoon gevraagd of mensen een bijdrage willen leveren voor een speelhuisje voor in de tuin :)
    Vindt ze namelijk hartstikke leuk, maar die dingen zijn nogal prijzig ;)
    We hebben dan ook gevraagd, als mensen daar dus aan bij willen dragen, of ze het bedrag voor een bepaalde datum willen overmaken op onze rekening zodat wij het huisje kunnen kopen en ze het op haar verjaardag kan uitpakken met iedereen erbij.
    Zo kan iedereen zien waar het geld aan uitgegeven is en heeft onze dochter een geweldig cadeau om uit te pakken! :D

Zo kan het dus ook ;)
    (En zo heb ik er dus ook geen problemen mee als iemand anders het op deze manier zou doen... Als een ander gewoon vraagt om een envelopje dan zou ik dat ook wel doen + een klein cadeau erbij, maar persoonlijk vind ik dit dus leuker)

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Vind ik persoonlijk ook niet. Ik houd sowieso niet van geld "vragen" voor een verjaardag, huwelijk of wat dan ook....vind het toch een beetje inhalig overkomen. :)

Wat betreft zo'n kinderverjaardag vind ik dat de ouders en/of grootouders maar de grote cadeau's moeten geven, dan kan het overige bezoek zelf bepalen wat ze willen kopen en heeft de jarige allemaal leuke dingen om uit te pakken op het feestje. :)

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Prima hoor, ik zou liever bijdrage aan iets wat een kind graag wil hebben dan met een prut kado aankomen. Had wel zo netjes geweest als je zus even had vermeld waarvoor gespaard wordt. Hier in de fam. Worden meestal gezamelijke kados gekocht. Aan directe nichtjes dn neefjes geef ik 50 euro, andere krijgen 20a25 euro

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ons meisje is 5 geworden en vroeg het ook al. maar niet aan fam ed maar op het kinderfeestje. dat doen ze namelijk allemaal 5 euro per kind zeg maar en we doen dan vaak snoepies of iets kleins erbij.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou trouwens voor mijn eigen kinderen geen geld vragen.... het grote kado krijgen ze van ons... maakt niet zoveel uit wat het kost.... en dan krijgen ze van familie en vrienden nog een kadootje... ze vragen altijd wel wat ze graag willen hebben en wie wat koopt zodat het niet dubbel gekocht word.... maar het hoeven echt geen grote kado's te zijn en dat zeg ik ook altijd, zo heeft mijn broertje afgelopen april voor mijn dochter een kleurboekje met podloden en een bellenblaas gekocht.... mijn moeder kwam dan wel weer met enorm veel pakjes aanzetten :p alles van dora... een telefoontje, popje, stickers, boek e.d.
    min beste vriendin had een leuk canvas doek gekocht van dora om te schilderen met een knutseldoos erbij... en ze kreeg nog een theeserviesje, boekjes.... erg leuke snuizerijtjes allemaal....

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Voor die mensen die 20 euro of meer geven aan nichtjes en neefjes: willen jullie mijn tante zijn???:D

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    En hoeveel geef je dan aan een kind van je neef of nicht?

15. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier krijgen de kinderen ook geld ik wil geen speelgoed hebben mijn dochter werd 2 krijgt ze een baby annabel van 60 euro wat moet ze ermee dus het jaar daarna heb ik geld gevraagd ze kregen van mijn broertje 20 euro en mijn zusje geeft niets (13jaar) van mijn vriend zijn kant van de ene 15 euro en van de andere die niet kon luisteren speelgoed (waar ze niets mee doen) Bij mijn vriend zijn nichtjes en neefje krijgt er een 15 euro en de andere rond de 5 het zelfde als wat onze kinderen krijgen. Mijn broertje heeft nog geen kinderen maar die krijgen dan ook 20 euro.

16. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik niets mijn nichtjes en neefjes zijn een stuk jonger als ik

17. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Wat veel reacties en wat een verschillende meningen.

Maar vinden jullie niet dat een kind ook moet leren dat kleine cadeautjes ook leuk zijn en dat ze wel eens iets zullen krijgen waar ze niet om gevraagd hebben? Ik vind geld vragen op die leeftijd toch wat hebberig staan.

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ongeveer 20 tot 25 euro.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ben ik dus helemaal met je eens. Ik vind het ten eerste behoorlijk hebberig en gierig overkomen en ten tweede vind ik het onze verantwoordelijkheid als ouders om de dure cadeau's voor onze kinderen te kopen. En dan krijgen ze idd van de gewone visite wat kleinere cadeautjes waar ze gewoon ook heel erg blij mee zijn en leuk vinden om uit te pakken! :)

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, mijn broers hebben nog geen kinderen, onze kinderen zijn de enige kleinkinderen nog (aan beiden kanten trouwens) Ik heb een neefje, wat een nakomertje is, hij is nu 14 (geloof ik :p ) . En hij krijgt zo'n 10 euro.

Ik kan me voorstellen als m'n broers of schoonzus kinderen krijgen, dat ik zo'n 15 euro zou doen, maar dat vind ik ook écht genoeg dan. Ik speur dan wél naar de aanbiedingen.

Over geld vragen: Ons meisje is net jarig geweest. We hadden een lijstje met dingetjes, maar m'n ouders en m'n schoonmoeder vonden het ook prima om een bon te geven, dan moest ik maar aangeven waarvan. En ook kleding vonden ze oke (ook al is dat voor ons meisje misschien niet zo leuk) .

Maar nu heeft ze dus van mijn ouders een hoelahoep gehad (gjoooot kadootje!) en kadobon van de hema. Schoonmoeder had dan wel een kado (zand/water tafel) schoonzus had kleding gegeven (vind ze zelf ook wel leuk, haar nichtje 'aankleden' ) . En van schoonoma kregen we een poppen verzorgingsetje + kadobon van de C&A.

Ik zou zelf eerder een cadeaubon vragen van een bepaalde winkel omdat ze iets groots wil (en dan aangeven wát ze wil) dan gewoon geld. Of gewoon al vragen of mensen samen willen doen.
    Maar ook dát zijn ze al gewend en doen mensen al uit zichzelf, ze weten dat we nu al omkomen in het speelgoed, dus m'n nicht (en goede vriendin) had al aangegeven dat we ook wat grotere cadeaus mochten vragen, want dan deed ze wel samen met haar ouders (mijn oom en tante dus) .
    Van hen heeft ze dus het spel 'knappe koppen' (rond de 20 euro) gehad + dick bruna kwartet (5 euro) . Ik vind voor mijn nichten/neven ooms/tantes 10 euro ook normaal eigenlijk.
    Onze dochter kent toch de waarde van het geld niet. Die wil liever een hulahoop (groot cadeau) dan een klein duur cadeau.

Deel Deze Pagina