Iedere keer wakker om 04.00-05.00

Discussion in 'Baby en dreumes' started by chantal29, Oct 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Onze kleine meid heeft er een handje aan om iedere keer tussen 04.00 en 05.00 wakker te worden. Een speen erin en ze slaapt weer verder maar zelf ben je dus wakker en na een paar van deze nachten gebroken (of we zijn verwend met een kind wat al doorslaapt sinds dat ze 5 weken is). Maar goed laatst rijstebloem geprobeerd krijg ik die zooi niet opgelost in het water. Normaal laat ik haar jengelen als ze wakker wordt maar nu ze ook nog ziek is doe ik dat dus absoluut niet. Iemand ideetjes om haar toch weer aan het doorslapen te krijgen

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ik lees mee want wij hebben precies hetzelfde met ons mannetje.
    hij sliep altijd tot een uur of 8 maar sinds de klok verzet is komt hij iedere nacht om 5 uur.
    En moet er dan tot een uur of 7 wel 3 soms 4 keer uit om zn speentje te geven.
    ?Zou ook graag weer door willen slapen want is best vermoeiebd nu ik weer aan t werk ben!

3. mamarenata

Sep 17, 2008
    72
    0
    0
    Hier nog een mijn dochter is bijna 7 mnd en sliep ook altijd door. Maar sinds het weekend met de klok (en ze is ook verkouden) komt ze ook 2 tot 3 keer achter elkaar. Ik hoop dat het snel over is.
    Dus ik lees ook even mee.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik heb geen antwoord voor je 'probleem' maar om eerlijk te zijn snap ik niet dat je 'doodmoe' kan zijn als je er 1 keertje uitmoet voor een speentje?
    Ik zou er niet zo'n probleem van maken eigenlijk als ik jou was!

5. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    O ja hier ook zo'n periode gehad! Altijd standaard om 5.00 wakker, maar liet haar gewoon eventjes mopperen en dan viel ze weer in slaap. Ze is niet gewend aan de speen dus hoefde ik daarvoor er niet uit.
    Op een gegeven moment sliep ze gewoon weer door dus wat t was..? Een fase denk ik dan maar:)

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    2,787
    0
    0
    hier ook een dame die snachts weer komt sinds de klok terug gegaan is, en laten mopperen helpt niet want ze is gewoon klaar wakker dus ze wil dan echt eten hihi

7. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Laat ik het dan anders verwoorden, ze begint om 04.00-05.00, ik ga rond 23.00-0.00 slapen en om 06.00 gaat de wekker omdat ik moet werken. Dus iedere nacht met maar 4 tot 5 uurtjes slaap dat gaat je toch wel een beetje opbreken op een gegeven moment. En het is ook niet zo dat ze nadat ik haar haar speen heb gegeven doorslaapt tot 08.00 vervolgens is ze er weer om 06.00-06.30 dus ook op de dagen dat we een uurtje langer zouden kunnen slapen. En dat wilt niet zeggen dat ik tot 10.00 in mijn nest moet liggen maar tot een uur of 07.00-07.30 zoals voorheen zou ik zelf wel prettig vinden, op de dagen dat ik niet hoef te werken dan.

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Haha dan laat ik haar straks gewoon even mopperen

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik denk ook dat het een periode is... ik zou zeggen, duik een paar avonden wat vroeger je bed in en je hebt je uurtjes toch gemaakt!

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Als ik dat haal zal ik dat in ieder geval doen :D

11. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Julian had dit ook twee weken lang en het is vanzelf weer overgegaan, ik wijd het aan het 4 maanden sprongetje...
    even volhouden dus denk ik..

Rijstebloem: ik vind de bambix beter oplossen dan de friso, eerst de voeding mengen en dan de rijstebloem erbij en dat roeren

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hier werd ze sinds t weekend ook ineens weer wakker, maar ik heb daar totaal geen problemen mee (ze is nog zo jong). Ik heb haar gewoon lekker een fles gegeven en daarna sliep ze weer verder :)
    En vannacht heeft ze alweer lekker doorgeslapen ;)

Ik zou als ik jou was idd wat eerder naar bed gaan zodat je wat meer uurtjes slaap mee kan pikken en gewoon eens een flesje aanbieden, wie weet heeft ze gewoon honger :)

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Misschien moet je eerder naar bed? ;) Sinds wij ons zoontje hebben, liggen we er ook vaak om 10 uur in. Juist omdat we er zo vroeg weer uit moeten en al helemaal als hij weer zo'n periode heeft waarop ie 's nachts gaat liggen spoken (zoals nu, poepluiers midden in de nacht waarvan ie klaar wakker wordt).

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat zou ik niet doen. Als ze niet huilt (vanwege de honger) is de kans niet zo groot dat ze echt honger heeft. Juist met deze leeftijd zou die fles er toch echt wel af moeten kunnen gaan. Als je dus al even die fles niet meer geeft, is het niet wenselijk om een kleine daar weer aan te laten wennen. 's Nachts een voeding is op een gegeven moment in principe echt niet meer nodig, uitzondering daar gelaten (al denk ik dan nog steeds dat het veelal een gewoonte is geworden).

15. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Anouschka heeft net zo'n periode gehad. Gewoon om 4 of 5 uur een flesje gegeven en na een paar dagen sliep ze weer tot 7 uur. Na de vroege ochtend fles van 4 of 5 uur meteen weer terug in bed en slapen tot een uur of 8. Mijn idee is dat ze niet wennen aan zo'n nachtfles. Ze willen het liefst zelf ook doorslapen, maar op de een of andere manier gaat dat even niet. Dus is het even een paar dagen (soms misschien weken) en dan is het weer over....

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Om 10 uur pas?!? LOL
    Nee, maar even alle gekheid op een stokje: dat is wel wat mij helpt om het nog een beetje vol te houden, (ik moet er minimaal 3 ker per nacht uit, meestal vaker); gewoon vroeg er in. Ik duik dus met een kwartiertje op bed, en om 8 uur op bed liggen is bepaald geen uitzondering meer voor mij... :(

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Jeetje...dat lijkt me echt vreselijk, dan heb je dus helemaal geen avonden/tijd meer voor jezelf...

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, klopt... ik probeer nog wel eens 's avonds een film te kijken, maar ik ben dan halverwege echt te moe, ik haal het eind eigenlijk nooit.
    Tja, ik sta er maar niet teveel bij stil, want dan word ik helemaal gek :( Verstand op 0, blik op oneindig en doorgaan...
    (en je -zoals momenteel- maar ziek melden als je te moe wordt)

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hier precies hetzelfde.
    Danian kwam eerst de nacht dat de klok verzet was om de 3 uur en de 2 avonden erna voor de late voeding terwijl hij die niet meer kreeg.
    Hij kreeg om ongeveer 19.30 uur de laatste fles en sliep dan tot een uurtje of 5.
    De nachten erna ook om de 3 uur en dat breekt je idd op steeds maar 2 uur slapen.
    Nu geven we hem weer de late fles en slaapt hij tot 4.30 dan de speen en dan tot 6.00 uur.
    Hij krijgt nu ook voeding voor hongerige baby's, dus misschien dat dat ook helpt.
    Of het door de klok kwam of door het sprongetje ik weet het niet.

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

De eerste paar weken waren wij ook ZO moe, dat we inderdaad om 9 uur allebei lagen te slapen op de bank. Vervelend dat jij er nog steeds last van hebt! Pfff... Maar het is wel het beste. Zo ben je toch nog een beetje uitgerust en kun je de moeilijke nachten ook beter aan.

Ik heb echt 8 uur slaap nodig om me goed uitgerust te voelen (misschien 7, maar minder moet het voor een lange tijd echt niet worden).

Share This Page