Hand voet en mondziekte; risico's tijdens zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by Adrienne1, Jul 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adrienne1

Adrienne1 Actief lid

Jul 17, 2014
    139
    0
    16
    Lieve meiden,

We hebben een druk weekend voor de boeg.. zaterdag een fam bbq en zondag is m'n schoonzus jarig.. nu belde ze vanmiddag (hun zijn op vakantie) dat ze alle 3 de hand voet en mondziekte hebben.. ze weten nog niet dat ik zwanger ben,.. maar wat moet ik nu doen..?

is het besmettelijk.. kan ik gewoon heel het weekend in hun buurt komen?

Liefs, x

2. djennes

djennes Bekend lid

Apr 24, 2012
    823
    29
    28
    Female
    Thuis mama
    Rsn
    Het is heel besmettelijk, maar ik zou deze vraag even voorleggen aan je verloskundige.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is heel besmettelijk maar kans is wel aanwezig dat je het al eens heb gehad.
    Dochter had het vorige week en hebben gewoon geknuffeld en heb zelfs het laatste stukje eierkoek van haar opgegeten wat ze niet meer hoefde.
    Deed het zonder erbij na te denken maar heb er niets van gekregen maar goed ik ben niet zwanger dus zou het in jouw geval niet opzoeken en overleggen met de vk.

4. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Dochter heeft het net gehad en al jou vragen heb ik bij de huisarts neergelegd. Ben alleen verder in de zwangerschap.

Ja het is besmettelijk voor jou. 2 van de 10 wordt ziek en krijgt het ook. Omdat jij net zwanger bent zitten er meer risico's aan. Denk aan mogelijke miskraam( hele kleine kans maar toch) Het kan zijn dat jij het al gehad hebt maar er zijn zoveel varianten van dat dit niet te testen is. Het vervelendste is dat ze nog even besmettelijk blijven dit kan oraal((via hoesten) 3 weken duren en via ontlasting ed maanden. Maar ook de mensen eromheen kunnen jou besmetten zonder zelf ziek te zijn.
    Neem contact op met je vk en kijk even op de site van RIVM voor meer informatie.

5. Adrienne1

Adrienne1 Actief lid

Jul 17, 2014
    139
    0
    16
    Meiden,

Ik heb het nagevraagd maar het is verstandiger om uit hun buurt te blijven.. Dus blijf dit weekend thuis.. Vind het wel jammer.. Maar we gaan ook geen risico's lopen..

Dank je wel voor jullie berichtjes

Liefs, x

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dat je het gehad hebt , betekend helaas niet dat je imuun bent
    Er zijm meerdere virussen die dit veroorzaken

Zou idd uit de buurt blijven
    Zie dat je al overlegd hebt, wat ga je zeggen ;)

Share This Page