Ik zei dat het bedrag wat je krijgt afhankelijk is van wat OF je ouders verdienen, of je partner als je getrouwd bent of samenwoont... Ik heb niet gezegd dat je niks krijgt oid als je getrouwd bent of samenwoont Als je partner werkt en bijv 4000 netto in de maand verdient dan denkt de IBG ook: dahag, jullie kunnen de studie en alle kosten zelf betalen. Dan krijg je dus ook geen stufi. Ik denk dus gewoon dat mijn antwoord niet duidelijk is geweest ofzo
Ja maar het inkomen van je partner heeft er volgens mij niets mee te maken....! Mijn man verdient ook veel en het blijft gebaseerd op het inkomen van mijn ouders. Maar misschien komt het omdat ik tijdens mijn studie ben getrouwd. Afijn volgens mij krijg je ook geen studifinaciering meer als je boven de 30 bent. Of is dat niet zo?
Ik heb inmiddels bij elk ziekenhuis in de omgeving gesolliciteerd. Afgelopen maandag heb ik alle sollicitatiebrieven verstuurd. Nu wil ik morgen eigenlijk naar elke P&O afdeling gaan bellen om te vragen waneer de sollicitatieprocedure start en waneer ik reactie kan verwachten. Wat vinden jullie? Is dat een goed idee of moet ik nog heel even afwachten? En als ik bel, hebben jullie nog goede tips om een beetje 'op te vallen' in positieve zin?
Het bellen opzich is al handig om op te vallen. De volgende vragen kan je stellen: - ik heb een brief gestuurd en ben benieuwd of jullie deze ook hebben ontvangen (dan moeten ze de brief gaan zoeken) - hoe gaat de verdere procedure in zijn gang (want je bent door te schrijven al in de procedure begonnen) Groetjes Daphne
Ik wil even kwijt dat ik vandaag door 2 ziekenhuizen uitgenodigd ben voor de selectiegesprekken Ik ben echt superblij! (en al een klein beetje zenuwachtig)
Ik ben aangenomen in het eerste ziekenhuis waar ik heb gesolliciteerd! Ik ben echt superblij! Februari ga ik beginnen. Bedankt voor jullie info!
aangezien hier een topic over is wil ik jullie ook iets vragen. Ik ben al wat ouder en wil graag mezelf omscholen. Ik zou namelijk graag verpleegkundige willen worden maar ik heb straks 2 kindjes. Is dit te doen, de opleiding en 2 kindjes? Is het sowiezo wel mogelijk om op een wat oudere leeftijd nog aan een opleiding te beginnen en welke opleiding raden jullie mij dan aan? groetjes conny
ligt eraan wat je vooropleiding is. Als je bv verzorgende iv bent kun je de verkorte nivo 4 bbl doen. Is dan best te doen met kinderen hoor. En anders de vacatures afgaan, doe je de opleiding in 4 jaar. Ook de bbl variant als je vast erbij wilt werken. Anders doe je de Bol. Is ook 4 jaar. succes
Er is mij de (verkorte) opleiding nivo 4 aangeboden en aangezien ik dit altijd al heb gewild zit ik toch ook in dubio... Ik werk nu nadat de kleine is geboren 20 uur en meer wil ik eigenlijk niet. Nu moet je bij ons (verpleeghuis) min. 24 uur werken als je de opleiding wilt doen, dus dat is niet heel veel. Maar toch twijfel ik, één dag naar school + 24 uur is dus samen 32 uur en dat vind ik persoonlijk te veel. Maar ik vraag me dan af... wanneer is de tijd er wel rijp voor? als je kinderen op de middelbare school zitten misschien... Vindt het moeilijk, eigenlijk moet ik deze kans pakken, het duurt dan 2 jaar en dat valt te overzien toch? Ik heb trouwens ook de EEV opleiding gedaan, misschien dat het je dan iets makkelijker afgaat? Is de opleiding echt wel te doen met een baby, straks peuter? Krijg je echt stampwerk te verduren? ik bedoel.... het moet wel leuk blijven thuis en ik wil graag van de kleine genieten... Moeilijk, moeilijk....
Je zult als je de opleiding gaat doen ook wel extern stage moeten gaan lopen. Zie je dat zitten? Een EVV cusrus is natuurlijk makkelijk maar het hoeft je niet perse te helpen bij de opleiding tot niveau 4. De opleidingen zijn erg veranderd en de opleidingen (MBO-V) verschillen ook erg per ROC. Dus kan je qua inhoud niet echt helpen. Er zal vast stamptwerk aan te pas komen. Succes met je keuze. Persoonlijk zou ik nog even wachten tot je kids wat ouder zijn, want naast je 'stage' school heb je ook de studiebelasting nog. Ik denk dat je dan zeker op een fulltime week werken zit. Groetjes
Ook ik heb een vraagje hier: Ik wil verpleegkunde hbo gaan doen (voltijd) en daar de propedeuse gaan halen (wil daarna doorgaan voor verloskunde) Nu is mijn vraag wat kun je allemaal zoal verwachten qua theorie en praktijk? en is het erg moeilijk? ben je ook veel tijd kwijt of valt het wel mee? Hopelijk kan iemand me hier iets over vertellen Groetjes veronique,
Ik heb HBO gedaan alleen heb de eerste anderhalf jaar overgeslagen omdat ik de MBO-V al had afgerond. Kan je dus niet helpen. Maar je kunt rekenen op veel theorie over pathologie etc. (Maar dat is in jouw geval wel gunstig), theorie over het verpleegkundig proces etc, psychologie, sociale vardigheden, praktijklessen verpleegkundige handelingen (ook al is dat eerst wassen etc. voordat je aan injecteren e.d. toekomt). Onze HBO-V was heel breed en je had het overal wel over in het eerste jaar (ook beleidsvorming, innovatie, kwaliteitsprojecten). Gaandeweg de opleiding kwam je hier op een steeds hoger niveau mee in aanraking. Maar zoals ik al zei alle HBO-V 's verschillen. Zou je eens naar een open dag moeten gaan. Ze komen de komende maanden er weer aan! Het is pittig en je bent er ook echt wel 40 uur in de week mee aan de slag als je helemaal geen ervaring hebt in dit vakgebied. Ik weet van havisten dat zij de opleiding als pittig ervaren omdat je veel zelfstandig aan de slag gaat. Echter ook dit verschilt per HBO-V. Succes!