Zwanger? Ontpillen? Help!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sannee006, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Om een langer verhaal kort samen te vatten..
    Ik ben drie maanden terug op advies van mijn huisarts gestopt met de pil, omdat ik ineens niet meer menstrueerde. Ik was niet zwanger (test negatief), dus de huisarts gaf aan dat dit door 7 jaar pilgebruik kon komen.
    In verband met onze kinderwens zijn wij sinds dat moment geen voorbehoedsmiddelen meer gaan gebruiken.
    De maand erna werd ik niet ongesteld, zwangerschapstest negatief.
    Vorige maand werd ik wel ongesteld, hoera we kunnen toch kinderen krijgen!
    Nu had ik donderdag wederom ongesteld moeten worden, maar ik ben nu 4 dagen overtijd. Zwangerschapstest is negatief.
    Is dit nog ontpillen? Toch zwanger? Of kan hier een andere verklaring voor zijn?

2. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Het kan zeker te maken hebben met ontpillen (zijn ook meerdere topics over), maar ook met een zwangerschap...Dus van mij word je niet wijzer helaas...:(

Hoop voor je dat het een zwangerschap is.

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    het kan heel best zijn dat je een hele ongerelmatige cyclus hebt. je zou dus helaas moeten afwachten.
    misschien volgende ronde beginnen met ovulatietesten dan kan je je ei opsporen en ongeveer 14 dagen daarna moet je ongi worden

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Het kan zijn dat je een wat langere cyclus hebt nu je gestopt bent met de pil. Je kan nog niet van overtijd spreken, omdat je nog maar net gestopt bent met de pil. Ik hoop voor je dat je zwanger bent natuurlijk, maar waarschijnlijk is het gewkon nog ontpillen.

Zoals hierboven al genoemd, misschien is het handig om met ovulatietesten te gaan werken? Dan weet je een beetje hoelang je cyclus gaat duren en weet je zeker wanneer je ei komt.

5. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Het zou kunnen dat je een onregelmatige cyclus hebt.
    Ik hoop voor je dat je zwanger bent! Maar mocht het niet zo zijn, is het verstandig om ovulatie testen te gebruiken. Dan kun je testen wanneer en/of je een eisprong hebt. Bij action hebben ze goede ovulatie testen (en erg goedkoop).

6. sannee006

sannee006 Actief lid

15 jun 2014
    317
    10
    18
    Vrouw
    Bedankt voor de snelle reacties! Zat zelf ook al te denken aan ovulatie testen. Wordt er wel zenuwachtig van! Ik dacht als je eenmaal ongesteld bent geworden na stoppen met de pil alles weer op gang zou zijn. We wachten maar af!

7. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Integendeel. Een vrouwen lichaam is alles behalve "vanzelf sprekend". Het is 1 grote mysterie hoe wij in elkaar zitten hihi. Sommige zijn in ronde 1 al zwanger... Andere doen er jaren over..

Mocht je toch aan het ontpillen zijn kan het 9 maanden duren voor je cyclus weer op orde is. Sommige hebben er helemaal geen last van.. En andere hebben langer dan 9 maanden last van ontpillen.

Daarom is er 1 goed iets uitgevonden: ovulatie testen. Is een van de methodes om je cyclus te leren kennen.

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem

Deel Deze Pagina