Afgelopen week ben ik bij mijn huisarts geweest en heb toen tevens vermeld dat ik zwanger hoop te worden. Hij zei toen dat het verstandig is om 0,5 mg foliumzuur per dag in te nemen. Ik slik al een paar weken vitaminen van VSM Puur Mama en daar staat op dat er de aangeraden hoeveelheid foliumzuur in zit. Echter, hier zit 0,4 mg in en niet 0,5 zoals mijn arts aanraadde. Wat nu? Moet ik extra foliumzuur bij gaan slikken, of is 0,4 mg ook al voldoende en overdrijft mijn arts? En kan teveel foliumzuur kwaad?
Ik heb altijd de potjes van het Kruidvat.. bij mij zit er 0,5 in... Die VSM tabletten lijken me ook wel goed toch? Vreemd dat daar wat minder in zit... ik weet niet beter dat het 0,5 hoort te zijn....
Die van VSM zijn gewoon goed. Je moet tussen de 0.4 en 0.5 slikken. De huisarts overdreef niet, maar in Puur Mama zit alles wat je nodig hebt, dus je zit gewoon goed.
Heeii heeii, Die van vsm zijn idd gewoon goed. Maar heb je het niet aangeven dan bij je HA dat je dat neemt of heeft hijzelf gezegt dat het niet voldoende is?
De huisarts was de eerste aan wie ik het vertelde, zelfs onze families weten van niets. Dus de zenuwen gierden door mijn lijf terwijl hij over het foliumzuur begon en dat was natuurlijk iets dat ik al wist. Ik wist alleen niet exact hoeveel, hij zei 0,5 mg en ik wist natuurlijk niet uit mijn hoofd hoeveel er in die VSM zat. Toen ik thuis kwam keek ik en stond er 0,4 mg op. Op het moment dat ik daar zat was ik zo gespannen dat ik even weinig meer kon uitbrengen en toen ik uiteindelijk bedacht dat ik wel kon vermelden welke ik nam, durfde ik het niet meer te zeggen. Ik weet niet waarom, ik denk gewoon omdat ik het niemand verteld heb en het woord Mama [uit de merknaam] dan ineens zo groot lijkt. Ik schaamde me ineens om het te noemen. Het potje heb ik ook in het keukenkastje staan zonder etiket omdat ik bang ben dat iemand het ziet. Ik heb dus uiteindelijk alleen vermeld dat ik een supplement gebruikte voor vrouwen met verhoogde dosis foliumzuur en verlaagde dosis vitamine a.
Volgens mij zit er in die van mij ook 0,4.. Weet het niet zeker want het het doosje weg gegooid. Even opzoeken op internet als ik het kan vinden. Ik gebruik Davitamon Compleet Mama.
Ja bij mij zit er ook 400mg in! Dus 0,4 per dag. &ik vond dit in de bijsluiter op internet: FOLIUMZUUR Gedurende de zwangerschap is de behoefte aan foliumzuur verhoogd. Foliumzuur of vitamine B11 speelt namelijk een essentiƫle rol bij een goede ontwikkeling van het zenuwstelsel van je baby. De Gezondheidsraad beveelt zwangere vrouwen aan om extra foliumzuur (400 microgram per dag) te gebruiken, ter verlaging van het risico op een open ruggetje bij de baby.