Paar vraagjes over Angelsound

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristel86, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoihoi,

Wij hebben vandaag een Angelsound gekocht bij de kijkshop; eentje met een hartslagmeter, opnamemogelijkheid en luidspreker.

Aangezien ik nu 'pas' 9w6d zwanger ben zat de kans er natuurlijk dik in dat we t hartje nog niet zouden kunnen vinden.
    We hebben het vanmiddag geprobeerd en we konden echt niks vinden.

Nu vraag ik me alleen een paar dingen af :)

- Maakt het verschil of je een volle of lege blaas hebt? (Net als bij een echo) En zoja, wat is dan beter? Vol of leeg?
    - Moet je het volume echt helemaal voluit zetten? (dat is best hard namelijk)
    - Moet je echt in je buik duwen ermee of is eroverheen glijden ook al voldoende?

Dat was het eigenlijk :)

We willen het vanavond nog een keertje proberen namelijk, dus eventuele tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Mocht het alsnog niet lukken, nja goed, dan proberen we t over een week wel weer een keer ;)

2. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    wij hebben bij 9w3d een angelsound besteld.
    En kon het vrijwel ook gelijk horen ,maar dit is bij iedereen anders natuurlijk ;)
    Wij hebben het 's avonds geprobeerd net boven het schaambot

Maakt het verschil of je een volle of lege blaas hebt? (Net als bij een echo) En zoja, wat is dan beter? Vol of leeg?

Heb ik nog niets van gemerkt of het enig verschil uitmaakt..

We hebben hem niet op zijn hardst gezet maar wel harder dan het zacht hoor je toch meer vind ik..
    Niet dat het zo hard kraakt aan je oren dan :oops:

- Moet je echt in je buik duwen ermee of is eroverheen glijden ook al voldoende?

Hmm kan wel eens helpen vind ik maar het kan ook genoeg zijn om gewoon over je buik te laten glijden

hoop dat je er iets aan hebt maar dat is mijn ervaring

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Wat heel goed helpt is om veel 'glijmiddel'te gebruiken, zoals bijvoorbeeld babyolie. Zonder dat hoorde ik helemaal niks en wat ook helpt is om de koptelefoon door een andere koptelefoon te vervangen, bijvoorbeeld van je i-pod ofzo. Verder had ik het geluid nooit op zijn hardst.

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik denk dat t beter is met volle blaas vooral omdat je pas 9 weken bent.Dan zit kindje nog achter schaambod en door een volle blaas wordt baarmoeder naar boven geduwd:)

Ik zou m niet te hard zetten...is niet nodig want dan wordt ook de ruis erger.

In het begin duwde ik wel wat harder,nu niet meer.

Succes!

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik gebruikte in het begin ook altijd babyolie anders lukte het echt niet bij mij. En ik moest ook wel een beetje duwen en porren maar mijn baarmoeder ligt ook naar achter gekantelt, bij de echo moest er bij mij ook redelijk geduwt worden in het begin.

SUCCES!
    Ik kan niet wachten tot ik ook kan gaan zoeken :)

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de antwoorden :D

Ik heb idd ook babyolie gebruikt en niet zo'n beetje ook ;)

Jammergenog verstopt ons kleintje zich...
    Ik ga het straks nog een keertje proberen met een ietwat volle blaas (niet te vol natuurlijk anders lukt t ook niet) en dan hopen we dat t nu wel gaat lukken :D

Moht het nog steeds niet lukken, dan hebben we pech gehad en proberen we t gewoon over een weekje ofzo nog een keer :)

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nou, het is nog steeds niet gelukt...

Ik lees dat heel veel meiden er ongerust over worden of in paniek raken als ze niks horen, nou ik word ik strontchagrijnig van :)

Hopelijk hebben we over een tijdje meer geluk! :)

8. BeppieW

BeppieW Lid

6 mei 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb er ook 1 van de kijkshop, maar dan de simpele zonder luidspreker enzo :)
    Ik kon hem volgens mij met 9,5 week ook horen, maar was heeeeel moeilijk zoeken, veel olie, flink duwen en ik was hem zo weer kwijt :) Maar wel gaaf om het dan al te horen.
    Mn blaas mocht niet leeg zijn anders hoorde ik zéker niks.

Succes! Voor je het weet heb je hem te pakken hoor!

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zoiezo tip koop een andere koptelefoon (die erbij zit is shittie) en met koptelefoon hoor je beter en dan op zijn hardst.

Goede gel (hoeft niet perse doptone gel te zijn maar wel lekker veel)

op je rug liggen plat en dan richting onderen richten bij de schaambeen

meestal lukt het daar prima mee...

ja volle blaas werkt zeker mee!

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Juist wel met een hele volle blaas doen. Dan rustig plat op de bank of op bed gaan liggen en met de AS (en idd veel babyolie) zo laag mogelijk over je buik heen gaan. 9 weken is ook nog vroeg maar wij konden het ook met 10 weken al horen, maar wel echt heel laag. suc6 en goed dat je niet in de stress schiet dat is nergens voor nodig!

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    waar zeg maar je schaamhaar stopt daar met boven en dan echt helemaal plat gaan legge en dan heel langzaam van links naar recht schuiven (ik zou t volume wel eerst zacht zetten anders doet dat schuiven echt zeer aan je oren) en idd heel veel babyolie en geduld :D

12. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0

ik heb de angelsound ook sinds een paar weken maar er word overal duidelijk gezegt dat je het pas vanaf 12 weken mag gebruiken,ze weten niet wat een angelsound doet met de baby er worden verschillende dingen over verteld
    ik ben het ook maar gaan navragen bij mijn vk en ze weet het ook niet omdat er niet genoeg mee is getest maar ze zei ook je hebt hem wel pas na 12 weken gebruikt he?
    nou had ik hem pas een paar weken dus dat zit wel goed maar ik gebruik hem echt zelden

zonder gel hoorde ik niets maar als je je buik goed vet insmeerd hoor je het wel,het geluid hoeft niet voluit (heb ik niet gedaan en hor het echt heel goed)
    gewoon erover heen glijden,je hoeft niet te drukken en een volle blaas is bij mij ook niet nodig geweest

veel plezier ermee hoop dat je snel je kindje hoort :)
    maar wees wel voorzichtig

13. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Ik heb er ook een van de kijkshop de angelsound model JPD-100S.

Vanaf 12 weken aangeschaft na 2 miskramen te hebben gehad mijn ervaringen hiermee zal ik beantwoorden op je vragen.

- Maakt het verschil of je een volle of lege blaas hebt? (Net als bij een echo) En zoja, wat is dan beter? Vol of leeg?

* Mijn ervaring is om met een lege blaas te horen.

* Ik heb het volume altijd voluit staan (ligt er ook aan waar je kindje ligt) maar schrik me dan wel helemaal een hoedje wanneer er een onverwachte schop komt want die komen hard aan.

* Ik gebruik babyolie en duw niet in mijn buik maar laat hem wat gelijden over de schaamstreek je moet heel laag zoeken (als je een keizersnede hebt gehad moet je daar wel onder zitten zelfs).

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nou dames,

Ik heb het net stiekem toch nog een keertje geprobeerd en heb het hartje toch gevonden! :D :whistle:
    Echt geweldig om te horen! :D

Het was heel erg in de verte, maar toch duidelijk genoeg.

Ik ga proberen om het op te nemen zodat ik t op de babysite kan zetten. Dan kan de hele familie meeluisteren :D

Deel Deze Pagina