Hartje van de baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Toen ik ongeveer 13 wk zwanger was heb ik een 2e hands Angelsounds gekocht.

Ik kon het hartje snel vinden. Het klopte heeel snel, als een gallopperend paardje, zeg maar.

Nu heb ik afgelopen zaterdag geluisterd en gisteravond ook weer even.

Het hartje klopt nu heel rustig, een stuk langzamer dan eerst.

Is dat 'normaal', of slaapt de baby dan en was hij/zij wakker toen ik voor het eerst luisterde? Heeft iemand een idee?

2. Debby191

Debby191 Lid

9 dec 2008
    85
    0
    0
    Alblasserdam
    Weet je zeker dat je niet je eigen hart gehoord hebt?
    Ik had t vorige week ook had echt iets vanhey dat kan niet mn eigen hart hoorde ik daar en daar dus dit klopt niet :confused:
    Toen heb ik de angelsound even weggelegt en na een uurtje ofzo opnieuw geluisterd en hoorde ik t hartje weer gewoon als een soort van stoomtreintje :D toen ik weer luisterde op t plekje waar ik t zo langzaam hoorde hoorde ik dat daar nog steeds...
    liefs deb

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee das niet mijn eigen hart.
    Die zit daar niet.

Mijn eigen hart kan ik ook alleen maar horen als ik dat apparaat echt op mijn hart houd.

Het is niet heel langzaam hoor, maar gewoon een stuk rustiger dan eerst!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    @skatje: ik hoor heel vaak mijn eigen hartslag als ik helemaal onder aan mijn buik luister hoor. Ook bij de vk hoor je die vaak er doorheen. Probeer anders eens te tellen hoe snel die hartslag gaat.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh nou ik heb nog die gare koptelefoon dus je moet echt op het hart richten om het te horen.

Het hartje gaat wel een stuk sneller nog dan mijn eigen!

Het zal allemaal wel goed zijn :)

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Kan heel goed hoor!
    Kindje is natuurlijk ook alweer gegroeid en hoe groter t kindje wordt, hoe langzamer de hartslag zal gaan.
    Ik hoorde t hartje met 10 weken al voor t eerst en toen was de hartslag gemiddel 165 bpm.
    Nu is dat al langzamer, als ze wakker is rond de 145 bpm en als ze slaapt rond de 135 bpm. (tijdens pretecho opgemeten)

Probeer t eens te tellen; 15 seconden lang de hartslag tellen en dan het aantal slagen x4 doen. Dan heb je het aantal slagen per minuut :)

7. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Ik denk toch dat je je eigen hart hebt gehoord,die hoor je ook in je lies en gewoon in je buik.
    Ik had er in het begin ook veel moeite mee om hem goed en duidelijk te vinden.

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tnx! Ga ik vanavond eens doen!

9. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Je kan ook echt je eigen h.slag in je buik horen. Probeer anders eens of jet met de h.slag van de kleine mee kan tellen. Kan dat, dat is die niet van je kleine. De h.slag van de beeb moet tussen de 160 en 180 liggen.

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Carolina: MOET tussen de 160 - 180 liggen?
    Dan is onze beeb volgens jouw stelling dus niet gezond ofzo ;)

is echt onzin... het ligt er maar net aan hoe ver je bent in de zwangerschap en of je kindje druk is of rustig.

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    En trouwens, ze zegt stellig dat t haar eigen hartslag niet is en ze zegt ook niet dat t superlangzaam gaat, alleen maar dat t hartje langzamer slaat dan voorheen.

Snap even niet waarom iedereen continu meteen aanneemt dat het haar eigen hart is, jullie hebben het toch niet gehoord?

Wat ik al zei; hartje kan langzamer worden naarmate het kindje groter wordt en als t kindje rustig is is de hartslag ook rustiger dan wanneer t kindje wakker is..

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

En daarom zei mijn vk dat je erg op moet passen met dit soort apparaten. mensen kunnen in de stress schieten en logisch als ze het hartje niet horen of als ze het anders horen.

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hey hey ik stress niet!

Ik vroeg me alleen af of anderen dit misschien ook weleens hebben gehad of dat het kan zijn dat het kindje dan slaapt of zo!

Ik ben vorige week nog bij de vk geweest die heeft geluisterd en het was prima.

Ik weet hoe mijn hart klinkt en het hartje is nog steeds wel snel maar wel een stuk rustiger dan eerst!

Ik heb ook het idee dat er een groeispurtje is geweest want in 2 weken tijd is mijn buik nogal gegroeid. Als het kindje groter wordt dan gaat het hartje ook rustiger/gelijkmatiger kloppen dacht ik.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hihi bedoelde het ook niet zo, bedoelde het meer algemee. Dat mensen vaak stressen door die apparaten.
    maa door groeispurt kan zeker dat je baby wat rustiger is. Wanneer moet je naar de vk? Kan je het haar anders even vragen

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat is wel heel erg hoog!
    Tussen de 120 en 160 is normaal.

Als jij druk bent, zal de hartslag van de baby ook hoger worden.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    @zogelukkig: 2 weken geleden was de hartslag van mijn kindje 180 bij de vk en die zei dat dat heel netjes was, dus zo erg hoog zal het niet zijn lijkt me.

17. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Ik denk dat je je eigen hart gehoord hebt. Ik heb ook een angelsound en kan daarmee ook mijn hart horen als ik opzoek ben naar die kleine. Bij mij is tot nu toe elke keer hetzelfde ritme en even snel.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dit is dus precies de reden waarom ik zo'n ding niet wil. ;)
    Je gaat je waarschijnlijk onnodig druk lopen maken, wat helemaal niet nodig is.
    Maar ik hoop dat je ondertussen wat meer duidelijkheid hebt.

19. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik weet niet of het hartje van de beebie zo langzaam klopt ineens terwijl hij de vorige keer dat je het hoorde nog duidelijk sneller was.
    Denk dat er gewoon iets mis gegaan is dan met die oortjes ofzo van de angelsound. Gewoon een andere keer weer proberen.

Het is natuurlijk wel zo dat het hartje van je beebie steeds langzamer gaat kloppen naarmate ze groter wordt. Maar denk niet dat het verschil echt hoorbaar is, aangezien het dan elke keer ietsjepietsje langzamer moet gaan en niet ineens een heel stuk langzamer.

Het hartje van mijn beeb was met 20 weken 152 en was volgens de echoscopiste gewoon heel goed.

20. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Tip die ik hier eerder heb gehoord, maar echt helpt: vervang het koptelefoontje door een ander! Geeft veel beter en helder geluid.

Hoop voor je dat het gewoon 'klopt'.

Deel Deze Pagina