Buitenbaarmoederlijke zwangerschap???

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Ukkie88, Jun 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

Hi dames,

Ik heb eens wat op internet aflopen struinen...want eerder (paar weken geleden) heb ik ook testen gedaan en daarvan waren er 2 of 3 heel raar positief en de test van de KV (2 voor 5 euro) was negatief waardoor ik er niet meer verder stil bij heb gestaan....

Maar na die heftige steken en bloedverlies ben ik wel weer even gaan denken....nu kwam ik tegen dat je ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan hebben....heeft enig iemand hier ervaring mee of weet wat de symptonen zijn? Ik zag er wel wat op internet (buikpijn, bloedverlies, pijn in schouders, flauwvallen & misselijk) de eerste 2 heb ik wel en pijn in me schouders heb ik af en toe als ik te lang op een manier zit, maar dat kan ook inhouden dat ik verkeerd zit....
    Morgen ochtend ga ik gelijk de huisarts even bellen, maar hebben jullie enig idee

2. jojo29

jojo29 Bekend lid

Feb 4, 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi
    vorige maand was ik zwanger had ook last van mijn schouder heb toen ook een hele vroege mk gehad of het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is geweest weet ik niet.

het kan natuurlijk wel maar die van 2 voor 5 euro zijn juist erg goed en gevoelig daar teste ik positief mee.

misschien nog een test doen en als ie negatief is dat ben je waarschijnlijk niet zwanger. en ander de gyno bellen.

gr jojo29

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou je posi moeten testen en als je pijn in je schouder hebt is dat aan één kant, net als in je buik. (over het algmeen)
    in had van beiden tijdens mijn eerste weken veel last en de vlos zei toen dat je echt ziek van de pijn bent bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. ik denk niet dat de pijn in je schouders daar vandaan komt.

4. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

Hi dames
    vanmorgen had ik de assistente aan de telefoon en die zei ook al dat ik geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan hebben...ze wilde wel dat ik langs kwam want ze dacht dat ik een miskraam heb gehad of dat ik zwanger ben aangezien mijn symptonen...dus vanmiddag maar even langs
    Als ik heel eerlijk ben ik best wel bang en weet ik niet wat ik tegen me huisarts moet zeggen :S

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Hoessie gegaan bij de huisarts ???
    En aan de telefoon kan een assistente natuurlijk nooit zien of je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt of hebt gehad ...Bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ik een hele lichte positieve test en bij een termijnecho kwamen ze erachter dat ik misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had , want dit kun je niet altijd op een echo zien .bij mijj was dat dus het geval.........Misschien je bloed laten checken op hcg ....

6. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ben ook wel benieuwd hoe het bij de HA is gegaan meid.
    Ik heb precies hetzelfde als jou gehad vorige week, bij mijn was het een vmk.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ben ook benieuwd hoe het bij de huisarts was? Raar dat een assistente door de telefoon kan zien of je wel of niet een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt :(. Zelf heb ik nooit schouderpijn gehad bij de buitenbaarmoederlijke zwangerschap en kreeg ik vanaf 5,5 week pas de eerste klachten. Bloedverlies in combinatie met heftige buikpijnaanvallen. Ze kunnen inderdaad je bloed testen op HCG en al deze erg hoog is, hoger dan 1500-2000 (je test dan dus wel positief, aangezien de gemiddelde test vanaf 50-75 al positief wordt). Als er bij een hoog HCG-gehalte geen vruchtje in de baarmoeder is te zien, is het waarschijnlijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

8. marjon1

marjon1 Lid

Jun 20, 2009
    67
    0
    0
    Administratief med.
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben marjon en heb laatst helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Het is allemaal erg onplezierig geweest gezien het feit dat de hcg waarde na de ingreep niet zakte maar juist heel erg steeg. Beetje vreemd. Ik heb een week lang injecties gekregen en gelukkig zakte het daarna. Al ben ik er 2 maanden mee bezig geweest. Ik kan jullie vertellen dat als je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt merk je dat echt heel erg snel al. Je krijgt vreselijke buikpijn, (je denkt dat je naar de wc moet) en klapt echt dubbel van de pijn. De pijn in je schouder komt omdat er vocht tegen je middenrif aandrukt waar een baan van zenuwen zit die naar je schouder loopt waardoor deze pijn gaat doen. Nu is alles goed.

Ik hoop echt van harte, Cyntje1988 dat alles goed is/komt bij je. Veel succes!!

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    He Marjon 1 , hier Marjon 2 ....

Ik heb zelf ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en had wel veel pijn maar, maarheel af en toe , het viel mij op omdat het anders was als mijn andere 2 zwangerschappen , anders had ik waarschijnlijk gedacht dat het erbij hoorde .....en zelfs nu moest ik op aanraden van mijn ha een echo laten maken , omdat hij dacht dat ik misschien wel 3 weken verder was als dat ik zelf dacht ...anders was ik waarschijnlijk pas in het ziekenhuis gekomen als het echt bijna te laat was ........Daarom vond ik het ook een beetje raardat een assisitente door de telefonn kan zien dat iemand geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft ..........
    Is jou eileider gespaard ? En na jou operatie ging hcg weeromhoog en heb je injecties gehad , heb je die methoxeraat (of zoiets) , dat lijkt me ook geen pretje , want zoals ik toen begreep mag je dan ook een bepaalde tijd weer niet zwanger worden ....

Ik zie dat alles goed is , maar hoe voel je je , zijn julie er weer aan toe om weer voor een beepje te gaan ....

liefs marjon 2

10. marjon1

marjon1 Lid

Jun 20, 2009
    67
    0
    0
    Administratief med.
    NULL
    Hoi marjon2

Geinig een naamgenoot, (ff een klein vraagje tussendoor, spreken mensen jou naam ook altijd verkeerd uit?) Maar dit terzijde.

Ik heb idd een week lang methotrexaat gekregen, ik heb er niet veel heel erg veel last van gehad. Moest wel bepaalde dingen goed in de gaten houden. Ik mocht niet in de volle zon, heel goed mijn gebit reinigen en heel goed mijn intieme delen schoonhouden. Als je dit middel krijgt ben je heel erg gevoelig voor ontstekingen. Ben wel heel erg moe geweest, dit hoort erbij. En aangezien ik heel erg bang ben voor prikken ging ik met hele erge tegenzin naar het ziekenhuis er moest altijd iemand mee. hahaha. Nu gaat alles goed, ik heb op 8 juni te horen gekregen dat de waarde 0 is. Negatief dus. Ik moet zeggen dat het me allemaal erg is tegen gevallen en dat ik niet heel erg dringend de behoeft heb om snel in verwachting te raken. Maar verlopig mag dit toch niet vanwege die injecties. Mijn eileider is gespaard gebleven.

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Toen ik "verdacht"werd van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap , heb ik veel over methotrexaat gelezen en hoopte van harte als ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou hebben dat ik dan dit middel niet zou krijgen ......Ik dacht al dat je eileider gespaard was gebeleven , anders was je hcg waarschijnlijk weerniet gaan stijgen ...Ik wilde niks liever dan weer zwanger te zijn , mocht er weereven aan proeven maar ook die zwangerschap is verkeerd gegaan ......

dikke knuuuufffff

@ ps , ten eerste schrijven ze me naam altijd verkeerd met een i maar dat zal bij ou ook wel zo zijn ..en dan spreken ze het ook verkeerd uit , ik zeg het al niet meer als ze het verkeerd schrijven ......

12. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

Dames bedankt voor jullie reacties :) en sorry dat ik zo laat reageer...maar de huisarts heeft van alles lopen doen...ik heb urine moeten inleveren bij het ziekenhuis...woensdag krijg ik hiervan de uitslag als het goed is. Maar na mijn bezoek aan de HA is het alleen maar erger geworden :( ik krijg steeds meer last van mijn buik (beetje raar drukkend gevoel, soms gaat dit samen met wat steekjes). En mijn ontlasting gaat erg lastig de laatste tijd (sorry hiervoor!!). Ik voel zelf dat er iets is, wat weet ik niet maar heb een raar gevoel....

13. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

Ik zal trouwens al mijn klachten en/of symptonen even omschrijven, want ik wordt gek van mezelf...
    - soms een kleine vlaag van misselijkheid
    - niet veel trek meer in eten
    - wat steekjes zo nu en dan in me buik (meestal links) & rechts lijkt het soms alsof er met een naald in me buik geprikt wordt precies naast me navel (heel vaag)
    - wat steekjes en trekkingen in me borsten (meestal links), maar geen gevoelige tepels. Wel heb ik het gevoel dat ze zwaarder zijn
    - af en toe hele rare pijn in me liezen (beetje het gevoel alsof er kramp in kan schieten elk moment)
    - soms hoofdpijn
    - wat geborrel in me buik, nu in het midden (in het begin had ik het links)
    - en een hele gevoelige buik!!! als je erop drukt lijkt het wel alsof het 1 blauwe plek is, maar dit kan ook door de HA komen...

Als ik dit zelf zo lees, zie ik toch heel wat zwangerschapssymptonen. Maar toch heb ik afgesloten met een negatieve test. Gister middag heb ik weer een test gedaan en hier kwam (wel buiten de afleestijd) een hele vage streep...
    Ik ben ook niet echt bezig met zwanger worden, dus ik kan mezelf ook niet zwanger praten....

En ik wil even kwijt dat ik deze website en forum echt TOP vindt!!! Hier kan je lekker alles kwijt :D ben er echt blij mee....

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    je hebt zeker wat kwaaltjes , meid ...misschien morgenochtend nog eens testen met ochtendurine , en sommige testen gewoon pas laat positief , hoop voor jou dat dat het geval is ......maar hou in je achterhoofd dat je jezelf ook behoorlijk gek kan maken doordat je nu op alles gaat letten..

15. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Cyntje mijn duimen draaien met je mee meid, succes!

16. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

helaas kan ik pas dinsdag een test doen...kan maandag pas een test halen :( net had ik ook wat licht roze, beetje zalmkleurige, afscheiding. dit had ik afgelopen dinsdag ook en toen kwam er veel bruine afscheiding bij met een klein beetje helder rood :S weten jullie wat dit kan zijn??? ik hoop dat ik nu niet die donker bruine afscheiding krijg...

En Yach gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    als je teveel pijn krijgt moet je natuurlijk aan de bel trekken he ..Mijn gyneacoloog zei dat als je paracetamol moet innemen om je zwangerschapspijntjes weg te halen , dat is een teken dat er iets niet goed kan zijn , omdat dat niet normaal is ........

18. Ukkie88

Ukkie88 Niet meer actief

Marjon 2: bedankt voor je reacties :D daar ben ik echt heel erg blij mee. Maar ik heb wel wat pijntjes maar niet zo erg dat ik een paracetemol moet innemen alleen moet ik dat af en toe bij mijn hoofdpijn doen...maar voor de rest niet...

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    dat valt dan mee , maar als het zelf ook maar een klein beetje niet vertrouwt dan moet je er gewoon iets mee doen .......... ik he dat toen niet gedaan en heb het geluk gehad dat ik een ha heb die altijd alle zwangere gelijk doorstuurt naar het zh voor een termijnecho .......ik was er te naief in , en daar wil ik iedereen voor waarschuwen...

fijne zondag

20. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    mijn tsten waren negatief en mijn bloed ook. Toch wist ik zeker dat ik zwanger was. Ik heb een echo laten doen en niks te zien. Toen werd ik ongesteld en dan denk je dus echt dat je jezelf hebt gek gemaakt. Maar met 9,5 week lag ik in het ziekenhuis en bleek dus wel zwanger te zijn maar alles bleef negatief.

Vertrouw dus alleen maar op je eigen lichaam. Testen en bloed zeggen niet altijd wat.

Nu heb ik 4 positieve testen gehad waarvan er een aantal in mijn album staan. maar ik heb ook een heleboel negatieve. Bloed is nu 0,1 (ook negatief dus) Maar ik blijf me weer zwanger voelen. ik heb nu maandag weer een echo.

Hou alles gewoon goed in de gaten. De dag dat ik geopereerd werd begon ik midden in de nacht met heel veel buik pijn. Als of er een grote drol vast zat :D
    1,5 uur op de wc gezeten en me helemaal leeg gescheten maar de pijn bleef.
    8 uur later kon ik niet meer lopen van de pijn. Zodra ik stond werd ik duizelig en viel ik flauw ook veel pijn in mijn sleutelbeen. Die bleef ik ook vasthouden. Bij de ha heb ik laxeermiddelen gekregen want ik had obsipatie (yeah right).
    Toen bloed laten prikken in het ziekenhuis. Ik zat op dat moment flauw gevallen in een rolstoel maar ben door de eerste hulp weer naar huis gestuurd. De ha had immers gezegt dat ik obsipatie had.
    Thuis ontelbaar vaak flauwgevallen, zweetaanvallen, misselijk, continu moeten plassen en poepen maar er kwam niks uit.
    Toen om 17.00 eindelijk de uitslag van het bloed. Kon meteen naar het ziekenhuis.
    Daar moest ik een plasje inleveren. Gefeliciteerd u bent zwanger! Nou dan weet je al met de pijn die je hebt dat t niet goed zit. Ik ben zelf 3 min van de wereld geweest.

Zelfs marjon 2 wist dit verhaal nog niet omdat dit de eerste keer is dat ik dit hier opschrijf.
    Nog word ik er opnieuw kwaad om dat ik alle verschijnselen had en niemand mij seieus nam.

Luister naar je zelf en laat het controleren als je het niet vertrouwd. Die pijnen komen wel degelijk ergens vandaan. en 2 posi testen ook. Menstruatie zegt dus ook niet altijd alles.

Ik ben er tot op de dag van vandaag nog steeds mee bezig, want er zit nog een blioedstolsel dat ze zijn (vergeten) weg te halen.
    Ik was 23 februari geopereerd. Alle klachten waren bij dus die dag ook begonnen.
    Begin januari wist ik 1000% zeker zwanger te zijn.

Zo wat een verhaal.

Share This Page