Bevalling zelf opwekken.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by CarpeDiem89, Mar 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CarpeDiem89

CarpeDiem89 Actief lid

Jan 2, 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Beste Vk's,

Ik heb in het gewone zwangerschapstopic al een onderwerp geopend over Sennepeulenthee en daarmee de bevalling opwekken... daarin vroeg ik of er vrouwen waren die hier ervaring mee hebben, maar zoals het er nu naar uit ziet zijn die er niet..

Ik heb de tip gekregen van een meisje die heeft hem weer gekregen van haar vk, maar ik kan er niks over vinden op internet..

Het is een thee die wordt gebruikt om de stoelgang te verbeteren en doordat het darmkrampen veroorzaakt zou het dus ook weeën op kunnen wekken.

Ik zal heel even kort mijn verhaal uit leggen en waarom ik dit overweeg..

Ik ben momenteel 37,5 weken zwanger en heb door mijn thuissituatie heel erg veel stress, ik slaap hierdoor amper en ook goed eten zit er niet meer in.
    Ik heb dit deze week bij mijn eigen vk al voorgelegd en gevraagd of een eventuele inleiding niet mogelijk is. Dit doen ze niet omdat er geen ernstige medische reden voor is en omdat ik nog niet "overtijd" loop..

Daarom zou ik zelf graag gaan proberen de bevalling nu al in gang te zetten, ik maak me erg zorgen om de gesteldheid van de baby in mijn buik nu ik mezelf zo verwaarloos..
    Ik zou haar zo graag nu een leven buiten mijn buik schenken omdat ik denk dat ze het daar nu een stuk fijner zou hebben als erin..

Hebben jullie ooit gehoord over deze thee?
    Wat vinden jullie van het "zelf op gang zetten van de bevalling"?

Zou het gevaarlijk kunnen zijn voor mijn beebje? Omdat ik hoor dat ze van bitterlemon en wonderolie e.d. in het vruchtwater kunnen gaan poepen..

En aangezien ik nu dus 37,5 weken ben en volgens echo's is mijn kindje mooi gegroeid (laatste echo was met 36wk) is het te vroeg om misschien hieraan te beginnen?
    Ik weet namelijk ook niet of mijn beebje al goed in ingedaald, dat was maandag namelijk nog niet het geval..

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden, want ben momenteel een beetje radeloos wat ik moet doen..

Liefs.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Heel vervelend dat je je zo voelt, maar als je kindje het beter af zou hebben buiten jou buik dan komt het kindje echt zelf!
    Ik ben niet bekent me de thee, maar wat het doet is inderdaad wat je beschrijft en dat is idem met wonderolie en bitterlemon en ananashart. Je prikkelt je darmen en daarmee hoop je dat je baarmoeder denkt ik ga weeen maken. Dit helpt alleen als je lichaam en je kindje er klaar voor zijn. Bij 37,5 week acht ik die kans klein. ik denk dat je alleen maar onrust in je buik veroorzaakt en geen weeen. ik begrijp heel goed dat je situatie je veel stress geeft maar je kindje komt als het komt.

Imke

3. CarpeDiem89

CarpeDiem89 Actief lid

Jan 2, 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Oké dan doe ik het maar niet, en probeer ik het rustig even af te wachten.

Hartstikke bedankt voor je reactie!

Share This Page