hallo, sinds deze week weet ik dat ik zwanger ben. nu gaan we alleen over 2 weken op vakantie. is het wel veilig om te vliegen als je nog niet zo lang zwanger bent?
Ik ben bij mijn eerste kleine ook rond 4+6 op vakantie gegaan... Volgens mij is het voor het vruchtje geen probleem, kan misschien voor jezelf vervelend zijn omdat je misschien last hebt van misselijkheid.
Ik ga vliegen als ik 16 weken zwanger ben. Geen probleem. Je kan geloof ik tot 34 weken gewoon vliegen.
je mag gewoon vliegen tijdens je zwangerschap... Vliegen tijdens de zwangerschap volgens een kennis van ons mag je niet meer vliegen na de 5e maand van je zwangerschap... zei had dit 2 jaar geleden meegemaak namelijk en toen was ze 3 maanden en ze geloofd haar niet dus hele opstand op vliegveld geweest toen...
Jahoor, je mag tot 34 weken zwanger vliegen. Alleen als er een bodyscan is ( Dus niet gewoon het poortje waar je normaalgesproken door moet voor metaal, maar een echte scan ) mag je aangeven dat je niet wilt.
ik ben op vakantie geweest met 12 weken zwangerschap en een paar dagen en deze week terug gekomen, mag hoor, kan echt geen kwaad
Je mag niet bij elke maatschappij tot 34 weken zwangerschap vliegen hoor. Als je wat verder in de zwangerschap bent zou ik altijd even informeren bij de vliegtuigmaatschappij. Maar zo vroeg in de zwangerschap is het geen probleem. Geniet van je vakantie
verschilt inderdaad per maatschappij, maar 34 weken zwanger is wel vrij standaard. Vroeg in de zwangerschap is geen probleem, zorg wel dat je genoeg water drinkt en af en toe een rondje loopt voor je bloedsomloop. Bodyscan idd niet doen, metaalpoortje is geen probleem. En vermeld bij de check in even dat je zwanger bent. Als er dan wat medisch is, dan is het heel handig voor het personeel om te weten dat je zwanger bent. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap tot 21 weken gevlogen omdat ik als stewardess werkte, heeft nooit een probleem opgeleverd.
Ik ben vorig jaar rond de 7 weken wezen vliegen en rond de 21 weken. Beide keren gingen prima, maar ik moest op vakantie wel wat rustiger aan doen. Ik zou wel uitzoeken waar op locatie het dichtsbijzijnde ziekenhuis is. Mocht er wat misgaan dan weet je waar je heen moet.
Ik neem altijd voor de zekerheid een zwangerschapsverklaring mee. Om aan te tonen dat en hoelang ik zwanger ben.
bedankt allemaal voor de geruststellende berichtjes. moest vandaag ook verloskundige bellen voor de eerste afspraak dus daar ook nog even gecheckt en kan inderdaad geen kwaad. ik kan dus met een gerust hart op vakantie.