vliegen

Discussion in 'De lounge' started by mymiracle, Jul 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    YESSSSSSSS! IK HEB EM!!!!!
    De hele dag zit er al een vlieg me te klieren en na tig pogingen heb ik heb! Nou ja, dat hoop ik ten minste, want ik heb z'n lijk nog niet gevonden, maar ik hem hem al een half uur niet gezien... dusss...
    Ik hoop het!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
  3. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Grrr hier ook al zo veel vliegen (gatver)

4. skatje22

skatje22 Actief lid

Sep 16, 2006
    197
    0
    0
    Nou hier gelukkig niet zoveel last van vliegen.
    Mijn vriend heeft de electrische vliegenmepper geheel zelfstandig opgevoerd, waardoor dat ding meer stroom geeft ofzow. Als hij een vlieg vangt knettert en stinkt het helemaal. Dus als hij al een vlieg ziet is hij helemaal blij dat hij met zijn mepper aan de slag kan Whahahaha!!!!

Op mijn werk (zorgboederij) barst het van de vliegen ondanks de horren, tja een boederij he.
    Ik vind het ook echt smerig, je kan er wel ziek van worden en overal zie je van die vliegenpoepjes...

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hahaha, niet leuk voor je maar ik moet lachen om je reactie :D

6. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Ik heb hier ook erg last van die vieze rot vliegen!! :x
    Wij hebben ook zo'n electrisch ding..Maar ik krijg ze niet maar niet te pakken..Ze zijn razend snel!
    Ik word er niet goed van! telkens komen ze op mij zitten :x
    Grrrrr k*t vliegen!!!

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    hier geen vliegen maar wel die kut fruit vliegjes...
    wie heeft er een hele goede tip voor mij??
    ik had ooit eens gelezen een glas rode wijn maar dat werkt niet:S...
    ik word er gek van en snap ook niet waar ze telkens vandaan komen:x

8. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    Niet lachen, het is een vreselijk stomme tip, maar het werkt echt:

Hang een zakje (boterhamzakje) water boven je (open) deur of raam, aan de buitenkant zeg maar. Om de één of andere reden komen de vliegen niet meer binnen. Vraag me niet waarom, maar hier werkt het, die dikke vliegen? Niet meer te vinden!!!

(schijnt iets te maken te hebben met de weerspiegeling van het licht ofzo....)

9. MamavanRowan

MamavanRowan Actief lid

Jun 9, 2009
    205
    0
    0
    voorlopig thuisblijfmama
    Zeeland
    Heb er gelukkig helemaal geen last van,we hebben wel overal horren en hordeuren,word echt helemaal gek als er van die vieze vliegen,muggen en niet te vergeten motjes rondvliegen..
    Moet zo een beest eerst gevangen hebben,zeker voordat ik ga slapen.

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Wat voor bloemetjes zijn dat dan, en waar kun je ze halen???
    Ben erg benieuwd.
    Wij hebben 2 katten en hebben de kattenbak in de bijkeuken staan. Een hordeur kan niet want dan kunnen de katten niet meer naar binnen ik zoek dus een oplossing tegen alle vliegen. Wat een rot beesten!!!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Vapona window sticker tegen vliegen.
    Aangetrokken door het lokaas en de kleur, eten de vliegen van de lokspijs en sterven kort daarop. Het lokaas is geproduceerd uitgaande van een combinatie van specifieke natuurlijke voedingsbestanddelen en seksuele lokasen.

Ik heb ze hier bij Blokker gehaald, dus ik denk dat ze die in Nederland dan ook wel moeten hebben. Da's tot nu toe de enige plaats hier in België waar ik ze gevonden heb (er zullen er nog wel zijn, maar ik ben er nog niet op uit gekomen :) ).

Ben ook opzoek naar een fototje op't internet maar vind er niet zo dadelijk een... Als ik er een vind, plaats ik het hier.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
  14. mymiracle

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ramen en deuren dichthouden ;)
    Dat doen wij iig, anders wordt t veel te benauwd binnen...
    En als de deur dan wel eens open staat en ze komen naar binnen dan hangt er zo'n plakstrip, werkt prima. Boeie dat t er niet uit ziet, allemaal vliegen in huis vind ik er erger uit zien ;)

Las nog een vraag over fruitvliegjes.. Wij hadden die laatst ook heel erg, maar met een tip van internet waren ze met 3 dagen weg :D

- Ten eerste geen fruit open leggen, dus niks in een fruitschaal oid want ze ruiken het en komen erop af. Lekker alles in de koelkast leggen dus.
    Op deze manier voorkom je dat er nieuwe komen.

- Ten tweede: Pak een glas, doe daar een stuk gesneden banaan oid in (banaan ruikt heel sterk) en doe daarna van dat keukenplastic over het glas heen, strak en prik daar een paar kleine gaatjes in.
    Zet dit glas ergens neer waar de vliegjes het meeste zitten (waarschijnlijk in de keuken) en laat t gewoon even een paar dagen staan.
    De vliegjes ruiken de banaan, gaan in het glas zitten, leggen hun eitjes in de banaan en ze kunnen er niet meer uit. :D
    Na 3 dagen ofzo het glas nog een keer extra afdekken zodat er geen lucht meer bij komt (en de vliegjes dus langzaam stikken), lekker buiten zetten ofzo en weg zijn de vliegjes :D

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    ik gebruik ook van die stickers, ik heb de zonnebloem.
    Werken prima en gemakkelijk weer te verwijderen, ze laten niet zo'n plaklaag achter als normale stickers.
    Ik heb er op ieder raam beneden 1 zitten.

17. mymiracle

okay, als ze makkelijk weer te verwijderen zijn dan ga ik daarvoor!
    ik moest net mijn meisje verschonen en ik had een boterham liggen, ik heb er maar een boterhamzakje omheen gedaan met al dat gespuis in mijn huis :x .
    en dat terwijl ik het 5 minuten later opeet ;)

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier staan de deuren een hele dag open en de ramen dag en nacht en gelukkig geen last van vliegen.
    Als er al een vlieg binnen durft te komen is hij binnen paar minuten opgegeten door onze poes :D
    Fruit ligt gewoon op de schaal anders wordt het niet lekker rijp en hebben gelukkig ook geen last van fruitvliegjes.

19. mymiracle

lucky bastard! :D

20. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Super bedankt voor de tip, ga van de week gelijk kijken.

@Kristel86: bedankt voor deze tip ook. Ik heb op de fruitschaal vaak peren, nectarines en perzikken liggen. Dat zijn van nature al hele zoete vruchten. Op de een of andere manier komen er altijd fruitvliegjes op af en in de koelkast krijg ik die niet rijp. Ik ga ook zeker de tip met een plakje banaan in een beertje proberen.

Share This Page