mag je met open wond van de knip in Badedass-bad zitten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door hanna76, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wat ik me even afvraag. Bij het litteken van de knip is weer een open wondje gekomen. Er komt een beetje pus/bloed uit. En ik voel de wond prikken.
    Maar mag ik nu nog wel in bad (Badedass) gaan zitten? Of mag dat niet met een open wond?
    Hoe moet ik dit anders zo snel mogelijk weer laten herstellen?
    Het was namelijk dicht, maar nu weer open...
    (ben trouwens 6½ week geleden bevallen)

Groetjes,
    Hanna

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf niet uitgebreid in bad gaan zitten ermee aangezien de badedas de rotzooi "uit de wond trekt" en t niet zo fris is om daar helemaal in te zitten zeg maar ;)
    Ik zou gewoon een zitbadje doen met badedas, 5 minuutjes, is meer dan voldoende.
    Paar dagen en dan zou de ontsteking (anders heb je geen pus eruit) weg moeten zijn en kan het weer mooi genezen :)
    Succes ermee!

(Hier ook een hele tijd met een (ontstoken) knip gezeten en badedas heeft echt wonderen verricht ;))

3. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Dat had ik ook en toen heb ik es effe uitgebreid gekeken, wat bleek..... ik trok er een hechtdraadje uit en toen wast over. Was niet goed opgelost of zoiets. Misschien moet je ffe inspectie uitvoeren hahaha succes

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik kreeg juist dit advies, dus ja.
    (Inderdaad een klein beetje badedas en alleen je onderkantje er in, ik gebruikte hier een po voor.
    Deed wonderen!

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    ik zou eerder een badje met soda doen....

6. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Niet te lang 'weken' de wond moet zo droog mogelijk blijven. Ik kreeg de tip om in mijn blote achterwerk naar bed te gaan (als je niet meer vloeit tenminste). En na de douche of bad ook goed aan de lucht laten drogen.
    Die rotscheur heeft mijn lang beperkt jammer genoeg...

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    maar als t ontstoken is dan moet je het wel goed schoonhouden en dat doe je t beste in een sodabadje oid. Als de ontsteking weg is dan is t idd niet slim om lang te weken dan kan het niet goed helen.

8. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn knip kreeg ik in de kraamtijd ook het advies van badedas badje. Idd zodat je er alleen in zit. Helemaal als je borstevoeding geeft niet volledig in bad gaan zitten anders heb je kans op een borstontsteking gaf mijn kraamhulp aan.

Na het badje of 's nachts ofzo eventueel op een handdoek als je nog vloeit aan de lucht laten drogen.

Bij mij gaf ze aan dat je niet moet schrikken als de troep er in het badje uit komt. Kan alle kleuren van de regenboog hebben en ook veel zijn.

Succes!

Mijn knip begint nu eeeeeeeindelijk minder pijn te doen. Heb er ook veel ellende mee gehad.

Deel Deze Pagina