Hoi dames, Via internet heb ik uitgerekend hoelang ik zwanger ben, en dat is ongeveer 6 weken. 8 weken voordat ik zwanger werd ben ik begonnen met foliumzuur slikken van de Kruidvat.. Nu vraag ik me af of ik naast foliumzuur nog andere vitamines moet innemen? Ik vind het fijn om extra zorg te nemen, ben benieuwd naar jullie adviezen. Alvast bedankt! P.S: Via internet heb ik dus uitgerekend dat ik ongeveer 6 weken ben (zie ticker), maar dit is mijn eerste kindje en heb geen idee hoe ik dat anders kan uitrekenen, zou het graag precies willen weten. Weet iemand wanneer ik bij de dokter of vk terecht kan? Bedankt!
Hoi! Ja, je berekening w.b. weken klopt wel, maar pas met een echo rond 10/12 weken kunnen ze precies meten hoe ver je bent. Daar heb je toch echt nog even geduld voor nodig! Je kunt de VK al bellen voor een afspraak, meestal heb je een intake rond 8 weken, maar soms ook pas met de eerste echo rond 10 weken. Dus je hebt nog rustig de tijd om een afspraak te maken. De vitamines, mag je zelf een beetje weten. Volgens mij wordt vitamine D ook aangeraden, maar als je een simpele huismerk multivitamine voor zwangeren neemt zit daar alles in en hoef je ook niet apart nog foliumzuur te slikken. In principe hoeft het niet als je gevarieerd eet. Dan is foliumzuur genoeg. Alleen niet een gewone multivitamine nemen, want daar zitten vaak sommige vitamines niet genoeg of juist te veel in (bv vit. A moet je niet te veel hebben). Oja, en gefeliciteerd natuurlijk!
Bedankt Gentle voor je felicitatie en goeie advies! Ik zal deze of volgend week een afspraak bij de ha maken, zodat hij me kan doorverwijzen naar een vk. Nogmaals dankje!
er word ook geadviseert om vitamine d in te nemen tevens heb je geen doorverwijzing nodig van een huisarts je kan gewoon bellen voor een afspraak
Inderdaad wordt vitamine d ook aangeraden naast het foliumzuur. Het foliumzuur hoef je niet de gehele zwangerschap te gebruiken (ik meen uit mijn hoofd tot en met de twaalfde week. Vitamine d wordt aangeraden om de gehele zwangerschap en borstvoedingsperiode extra 10 Microgram te gebruiken (naast je normale voeding). Deze zit ook in zwangerschapsvitaminen. Zelf gebruik ik gravitamon en dit bevalt goed. Zijn kleine makkelijk in te nemen tabletjes en ik weet zeker dat ik alles binnenkrijg. Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Monica00 Gefeliciteerd!! dan was je eerste dag van je laatste menstruatie 1 dag voor die van mij Zelf slik ik ook foliumzuur en vit. D. Dan zullen we rond dezelfde datum uitgerekend zijn!
Gefeliciteerd! En ik zit precies op dezelfde dag als jij! (alleen dan de 14e een miskraam i.p.v. ongesteld) Ik slik zelf foliumzuur en 1 multi-vitamine speciaal voor zwangere vrouwen van Solgar. Meer gewoon voor de zekerheid . Verder gewoon letten op mijn groente en fruit..
je kunt het beste rond de 6de week bellen met de verloskundigenpraktijk, dan krijg je meestal een afspraak rond de 9 of 10de week. mijn gynaecoloog raad wel aan om een zwangerschapsvitamine te nemen waar foliumzuur bij in zit dan weet je ook zeker dat je alles goed binnen krijgt zoals visolie, ijzer, vitamines etc. zelf slik ik die van de Kruidvat, 90 dagen voor 4 euro dus daar kan je geen buil aan vallen
Ik begon ook met gewoon foliumzuur van het AH-merk. Maar ik merkte dus dat ik daar echt misselijk en ook moe van werd! Dacht eerst dat het het bekende zwangerschapsverschijnsel was. Maar was het een keer vergeten en voelde mij stukken beter. Misschien ook wel toeval hoor. Maar ben meteen op zoek gegaan naar iets beters. En heb nu prenatal nutrients van Solgar. Dat is dus ook een multivitamine maar tevens zit er ook voldoende foliumzuur in. En nog een pluspunt het is allemaal op natuurlijke basis. Je betaald wat meer, maar dan heb je in ieder geval niet die synthetische goedkopere troep.
Ik heb mn vorige zwangerschap begonnen met een goedekopere multivitamine&foliumzuur voor zwangeren (kruidvat of etos meen ik) maar werd daar erg misselijk van. Toen ik ze niet meer binnen kreeg, ben ik die van davitamon gaan slikken. Deze zwangerschap gaan die van de kruidvat nog prima, dus ben blij dat ik niet zo'n best wel duur alternatief hoef te kopen nu.