Vakantie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liefje91, 10 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje91

Liefje91 Actief lid

20 apr 2016
    220
    100
    43
    Amersfoort
    Wij hopen begin augustus ons 2e kindje te krijgen en wij zouden het nog wel lekker vinden om van te voren met z'n 3tjes op vakantie te gaan, wij zaten zelf te denken aan eind mei begin juni en ik ben dan rond de 30 weken zwanger.
    Ik kan altijd wel goed tegen de warmte en was mijn vorige zwangerschap wel aardig fit tot aan het eind.

Nu was ik benieuwd of een vliegvakantie nog een beetje te doen was rond die termijn, dames ervaring?

2. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik ben met 31 weken nog een weekend weg gewees gewoon in Nederland en ik vond het vreselijk!!!

Ik denk dat het er helemaal aan ligt hoe jij je voelt!

3. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Ik zou zeggen, zeker doen. Maar weet natuurlijk niet hoe jij je met 30/31 weken gaat voelen.
    Als ik had geweten dat ik zo gemakkelijk door de zwangerschap zou komen hadden wij waarschijnlijk ook een weekje zon geboekt (manlief kan nu geen vrij meer vragen, dus helaas)

4. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Met 29 weken nog naar de sneeuw geweest! Niet geskied maar wel echt genoten!
    Ligt er maar net aan hoe je je voelt denk ik.
    Vliegvakantie zou ik persoonlijk denk ik niet zo snel doen. Vond het wel fijn idee dat we met de auto waren en dus flexibel waren

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik zou gaan voor een last minute. Bij de eerste met 27 weken nog een weekje Griekenland gedaan. Geen probleem maar was de hele zwangerschap ook fit. Deze zwangerschap is totaal anders, ben met 21 weken nog 3 dagen naar Engeland geweest voor het werk maar met flinke bekkenpijn was dit al geen goed idee. Verder had ik rond 30 weken zoveel last van het bekken dat ik 2 weken later 50% ben gaan werken en dus echt niet (lang of kort) in het vliegtuig had kunnen zitten.
    Overigens was ik de vorige keer eind augustus uitgerekend en was vlak daarvoor behoorlijk warm. Ik had deze zwangerschap met de hitte in september (was toen week of 14-15) veel meer last van de warmte dan bij de eerste terwijl ik toen hoogzwanger was. Ook dat kan deze keer heel anders uitpakken.

6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik ben de vorige keer na een heftige tijd met 28 weken een weekje naar spanje geweest en dat was heerlijk. Deze keer ben ik weer van plan om rond die tijd te gaan.

7. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Weet dat je in sommige landen vanaf 30 weken een medische verklaring nodig hebt om te vliegen.. kunnen ze best moeilijk over doen aangezien die niet ouder dan een week mag zijn.. dus stel je gaat naar Turkije. Dan moet je vtv eentje in nl aanvragen. En tijdens je vakantie ook nog in Turkije bij een arts. Anders mag een vliegmaatschappij je weigeren, of als je eerder bevalt dan gepland daar dan kan de verzekering moeilijk doen.

8. Beschuitje87

Beschuitje87 Actief lid

10 jul 2016
    111
    0
    16
    Wij zijn met 30 weken met de trein naar Londen geweest
    Dit omdat ik al bij veel vliegtuigmaatschappijen had gelezen voor die verklaring
    Ik zou bij een volgende zorgen dat we rond de 22-24 weken nog weg gaan want vond dit wel pittig.

9. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw

Deel Deze Pagina