Meiden, Hoe werk zo een babyshouwer eigenlijk? Doe je dat als je nog zwanger ben.. of als je bevallen bent? wie heeft daat wat tips en informatie over
Ik heb me er niet echt in verdiept.. maar heb ongeveer zo'n idee als bij een bokke- of geitenavond.. maar dan sta jij als zwangere in de belangstelling.. Niet dat je in een gek pak hoeft te lopen maar wel alle vriendinnen gezellig bij elkaar en die hebben cadeautjes voor jou, paps en de kleine mee? Tis in ieder geval niet iets dat op mijn verlanglijstje staat
Ik zou het als ik jouw eens googlen alleen je moet het dan wel goed schrijven babyshower...en het schijnt echt super leuk te zijn. Collega heeft dat ook gehad (iemand anders had het georganiseerd voor haar) en zij vond het helemaal geweldig.Jij wordt lekker verwend door je vriendinnen enzo en je krijgt kado's voor jouw en de baby.
compleet offtopic, maar wat is een bokke- en geitenavond? Het klinkt erg lollig Wat betreft de babyshower. Het is een middag of avond waar jij als zwangere helemaal in het middelpunt staat. Je bent dan nog zwanger en je krijgt van vriendinnen, zusjes, moeders etc. allemaal leuke babyspulletjes. Andere mensen organiseren dit voor je als verrassing.
@Trees: Dat is een vrijgezelleavond voor zover ik weet Ik neem aan dat je wel weet wat dat inhoudt? Wat betreft babyshower, normaal gesproken organiseren anderen dat idd voor je. Je kan natuurlij kwel subtiel hints laten vallen dat je t graag zou willen, maar ik vind t eerlijk gezegd een beetje asociaal om erom te vragen... Of o mt zelf te organiseren. Dat komt namelijk echt over van: Joh, mensen, ik wil kadootjes! Maargoed, dit is mijn mening
Ik heb een babyshower gehad. Ik wist van niets en het was zoooow leuk! Zeven van m'n vriendinnen en m'n zus hebben het georganiseerd. Het werd gehouden bij m'n zus die ook m'n buurvrouw is. Eerst een leuke lunch met z'n allen, en daarna kreeg ik allemaal cadeautjes, vervolgens hebben ze om beurten allemaal aan m'n buik gevoeld oftie ook schopte. Toen zijn we naar ons huis gegaan en hebben de dames de babykamer bekeken en (goed)gekeurd. Ook foto's genomen van m'n bolle buik en het ledikantje enzo. Tot slot mocht ik bijkomen op de bank van alle drukte, en hebben de dames gezamelijk afgewassen. Was echt superleuk! Ik had er natuurlijk wel es van gehoord, maar nooit gedacht dat iemand dat voor mij zou doen!
Een vriendin van mij gaat ook een babyshower organiseren voor mij.. Zij regelt voor de rest alles, en heeft me alleen wel gevraagd welke mensen ik wel en niet wou die komen, maar voor de rest weet ik niet wat me te w88 staat en wanneer het gehouden word hihi.. Ik denk zo rond me verjaardag eind maart, omdat ik had gezegd me verjaardag niet te vieren omdat ik dan hoog zwanger ben en dan nog een maandje moet & geen zin had in al die visite en dergelijke.. Dus kheb zo een vermoeden dat het rond die tijd gehouden word.. maar merk het vanzelf wel hihi.. et lijkt me wel egt super leuk & gezellig!
mijn moeder en zusje hebben een babyshower voor me georganiseerd toen ik bijna 8 maanden zwanger was, allemaal lekkere snoepjes, hapjes, leuke spelletjes heel gezellig!
Een babyshower is net zoiets als een vrijgezellenavond. Anderen organiseren dat (vaak als verrassing) voor je. Voor mij hoeft het niet, eerst maar eens de beeb gezond en wel op de wereld zetten. Ik heb dit ook al snel duidelijk gemaakt aan mn vriendinnen, ik wil absoluut geen babyshower. Maar dit is heel persoonlijk, snap heel goed dat anderen het wel graag willen en leuk vinden.
het is gewoon een borrel met meiden onder elkaar met een hoop meligheid, ja kan het ook niet NA je bevalling doen want het draait juist om het mama WORDEN en je vaardigheden als mama worden meteen getest met de spelletjes "potjes proeven, luiers ruiken (met candybars erin gesmolten) kleertjes ophangen met hindernissen (baby in arm, en mobiele telefoon) mensen moeten met plaatjes van jou, je man, jullie huisdieren jullie baby gaan "samenstellen" ik heb 1 groot kado gehad van mijn vriendinnen (een wippertje) meer hoeft ook niet het draait echt om de lol.. En natuurlijk alles zonder alcohol en veel chocolade haha
Ik had een babyshower voor m'n zus georganiseerd toen ze 30 weken zwanger was. Helaas lag ze toen in het ziekenhuis, maar ik heb via de verpleging toen een aparte ruimte op die afdeling kunnen regelen, alle meiden daarheen laten komen, m'n zus in een rolstoel erheen gesleept en toch door laten gaan M'n zwager (de aanstaande papa dus) was er ook bij. Ze wist van niks dus het was een zelfde 'concept' als bij een vrijgezellenavond. We hebben een soort high tea gedaan, iedereen had wat lekkers gemaakt en meegenomen. En daarnaast had iedereen een cadeautje voor haar en/of de baby. We hadden alles versierd met ballonnen en slingers en we hadden gezellige bordjes en bekertjes. En m'n zus kreeg een sjerp om met 'Mom to be' erop, die had ik besteld via internet. Een paar spelletjes die we gedaan hebben: - van iedereen een babyfoto en dan raden wie wie is - wie ben ik? iedereen kreeg een briefje op z'n voorhoofd (bv kraamverzorgster) en dan moest je raden wie je was - kinderliedjes raden: ik gaf 2 of 3 woorden uit een kinderliedje en dan moest men raden uit welk liedje het kwam, bv 'de weg was' en dan ging het om berend botje.
Jaa, is dat aso? Ik wilde dat eigenlijk wel gedeeltelijk zelf organiseren Ik heb de vorige keer een kraamfeest gehad, dan "vraag" je toch ook om kadootjes ?
ja maar een kraamfeest als de beeb geboren is is heel wat anders als een babyshower (dat HOORT een verrassing te zijn) ik vind een babyshower trouwens helemaal niet om kadootjes gaan maar om de gezelligheid en gein die je met elkaar (en om de zwangere hebt)
Dat is zo, maar ik wil ook kadootjes Alleen vind ik dan wel dat mijn familie/vrienden niet ook nog op kraambezoek hoeven te komen opdraven met kadootjes. Ik dacht gewoon, aangezien iedereen toch kadootjes koopt als je bevallen bent, kan ik beter gericht dingen die ik echt nodig heb "vragen" op de babyshower( heb t ook niet zo breed en jekrijgt vaak onzin kadootjes anders), of laten vragen door degene die het voor me organiseert, toch? ok, ok ik ben gewoon aso, ik geef het toe
In mijn idee is een babyshower zo amerikaans, dacht dat mensen dat niet deden in NL. Ik zou het hardstikke leuk vinden, maar hier wordt er gewoon niet over nagedacht! Wij (vriendinnen, zussen) brengen elkaar hooguit een kraampakket, als iemand zwanger is! Of een kadootje! Maar kan me wel voorstellen dat ik het niet zelf ga organiseren, zou ik ook een beetje asociaal vinden. Zo van, kom maar op met die kadootjes! Wel vind ik dat mensen vaak veel onzin "goedkope" kadootjes geven! Dat heb ik bij de geboorte van mijn zusje gezien! Lijkt me vreselijk om met al die goedkope rommel opgescheept te zitten! Maar ja dat ga je natuurlijk niet zeggen, dat kan je echt niet maken! Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken! Heb liever een mooi rompertje van 2,00 dan een 1x-spelen-weggooi-poppetje van 2,00.
Whahah, nou ja, ach degenen die dan komen weten ook hoe ik ben, dat scheelt hehe. Ik ga er nog eens over brainstormen....
ik heb er zondag 1 gehad! was super leuk! mn zusje en beste vriendin hadden t met zn 2en bedacht. mn vriendinnen, mn moeder, mn schoonmoeder, schoonzusje waren uitgenodigd. heb helemaal niks door gehad, tot we zondag ff naar mn schoonouders gingen en we daarna perse naar huis moesten waardoor ik giga boos werd op mn vriend maar bij thuiskomst was alles goed hoor! hij t huis uit en wij snoepen enzo, luier ruiken (gesmolten candybars), potjes proeven en vragen beantwoorden. was echt super geslaagd! hij moest om 4uur terug zijn en toen kregen we een gezamenlijk kadootje