Ik ben echt helemaal de weg kwijt deze maand... Ik heb een week lang gekke ovutesten gehad; het wisselde heel erg. Ene moment bijna niks te zien en t andere moment bijna positief maar nog net niet helemaal. Dit heb ik nooit eerder gehad dus ik was nogal in de war ervan. Totdat ik 3 dagen geleden (CD 17) een echte knaller had ineens; toen was het duidelijk Maar nu komt het volgende: Ik gebruikte al ovutesten toen we voor onze oudste gingen en daarbij temperatuur ik ook. Ik heb deze combinatie al zoveel rondes toegepast dat ik zo onderhand wel weet hoe het werkt Ik heb mijn eisprong altijd de dag na de eerste positieve ovutest. Dit zou dus deze ronde betekenen dat ik mn eisprong op dag 18 gehad zou hebben. Mijn temp werd idd op dag 19 hoger dus ik dacht echt dat mn ei geweest was.. Totdat ik vandaag, dag 20, ineens weer een hele lage temp heb Dit zou dus betekenen dat mn ei nog niet geweest is... Kan dat, 3 dagen na eerste posi ovutest nog een eisprong? Of zou de temp van vandaag niet kloppen om de een of andere reden? Het is voor mij erg belangrijk om precies te weten wanneer mn eisprong geweest is omdat ik met Utrogestan moet beginnen zo snel mogelijk na eisprong. Ik wilde er dus vandaag mee beginnen als temp hoog was weer, maar dit is dus niet t geval. Ik weet nu dus niet of ei toch geweest op dag 18 of dat ei vandaag misschien springt.. Wie oh wie wordt wijs uit mijn verhaal en kan me evt. een antwoord geven?
Wat ben ik blij dat ik jouw verhaal lees zeg! Ik heb exact hetzelfde voor vandaag en ik snap er geen snars van! Ik gebruik geen ovu testen maar ik voel mijn eisprong echt goed. Het moet gewoon zaterdag geweest zijn (dag 13), zondag was mijn temp gestegen met 0,3° (dag 14) dus dat was goed (daarvoor wel 5dagen op rij met temp laag gehad), vandaag (dag 15) opeens weer gezakt met 0,2°. Ik snap er niets van Gisterenavond was ik zooooo moe, hoofdpijn, misselijk en ik ben voor het eerst in mijn relatie met mijn man, eerder gaan slapen dan heb. Ik snap het niet... Ofwel ligt het aan het feit dat ik dus vroeger ben gaan slapen maar toch vind ik het raar hoor... Nog even kijken wat de komende dagen brengen maar ik schrok me een hoedje vanmorgen!
Jij dus ook al een vreemde cyclus! Ik lees net toevallig ergens dat eisprong toch ook wel 3-4 dagen na eerste positieve ovutest kan komen... Nice.. Maarja, ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Zou het door het weer komen dat het ineens zo "van slag" is? Ik zit nu dus heel erg te twijfelen of ik vandaag moet beginnen met Utrogestan of dat ik nog even wacht wat temp gaat doen de komende dagen.. Het is iig wel zo belangrijk dat ik er zsm mee begin; dit ivm korte LF en herhaaldelijke vroege miskramen..
Ik heb daar eigenlijk geen idee van omdat ik daar geen ervaring mee heb. Ik zou eens naar de dokter bellen, van wie je die inspuitingen moet doen en het uitleggen, kijken wat men daar zegt... Ja mijn vriend zei vanmorgen toen ik voor de 3e keer gemeten had met het idee 'dit kán toch niet', "misschien is het wel de innesteling?" ja doei, 2d na ovulatie, heb ik toch eens goed gelachen met hem en gezegd dat dat toch niet echt kan volgens mij... Nou ik ben benieuwd wat het morgen doet...
Hehe, nee innesteling op 2 DPO lijkt me heel sterk Hier op zn vroegst op 4 DPO gehad en dat schijnt al uitzonderlijk te zijn... (bij jongste dochter, heb toen op 7 DPO ook al positief getest) Ik heb net bij FF even wat extra dagen een hogere temp ingevuld en nu geeft ie toch mn eisprong aan op dag 18, ongeacht de lage temp van vandaag (temp was gisteren met 0,6 gestegen en vandaag weer 0,4 gezakt). Dat geeft dan toch weer een positief gevoel... Alleen nu is t dus hopen dat mn temp idd hoger zal zijn de komende 3 dagen Ik begin toch maar vandaag met Utrogestan en probeer de lage temp maar even te negeren voor mezelf Better safe than sorry denk ik dan maar, want als ik pas over 3 dagen begin ermee (en dus wacht tot FF eindelijk een kruis geeft) ben ik zeer waarschijnlijk al te laat.. edit: hoewel, ik bedenk me nu dat mn temp nu beinvloed gaat worden door de Utrogestan, dus mn temp is vanaf morgen niet meer "betrouwbaar"... Pfftt..! (Utrogestan is Progesteron en ja, dat is nu juist het hormoon wat er na eisprong voor zorgt dat je temp omhoog gaat...)