Wij zitten er sterk aan te denken om de Svanby (grijs) bekleding te kopen voor de Ektorp bank, maar nu moet natuurlijk net deze serie stoffen niet machinewasbaar zijn Deze is alleen chemisch te reinigen en daar zitten we wel mee in onze maag! We hebben er niet zo'n zin in om elke maand (of nog vaker ) de hele boel naar de stomerij te brengen *katjing* Nu staat er wel bij dat het makkelijk schoon te houden is, maar is dat wel echt zo? Wie heeft deze bekleding ook (ongeacht de kleur even, t gaat puur om die Svanby-serie) en wat zijn jouw ervaringen met t onderhoud ervan? Helemaal met kinderen in huis...
Ik heb deze bank gehad met verschillende hoezen (4 stuks) en ook de grijze svanby. Deze ging gewoon de wasmachine in op 30 graden en niks aan de hand! Wel zijn wij inmiddels overgestapt op een leren bank, want met een kleintje en honden bleef ik hoezen wisselen en wassen. En laat dat nou net niet mijn hobby zijn......
Dus jij deed t gewoon in de wasmachine... En dat beschadigde de bekleding niet op de een of andere manier? Of dat het vaal werd oid? Ik zou t namelijk echt eng vinden om t zomaar in de wasmachine te doen, aangezien erbij staat dat ie dus niet machinewasbaar is.. Zo goedkoop is die bekleding ook niet Iemand ervaring met t inspuiten van zo'n bank waardoor die vuilafstotend zou moeten zijn? Is ie dat dan ook daadwerkelijk? (dus blijven druppels vocht er dan ook op liggen zodat ik ze makkelijk weg kan vegen met een doekje?) En welk spul/merk gebruikte je daarvoor?
Ok, dankje! Dat geeft al wat meer een zetje naar het kopen ervan Iemand anders nog ervaringen? En heeft iemand misschien antwoord op mn vragen over het evt. inspuiten van de bekleding om het vuilafstotend te maken? (Dit zal bij de meeste stoffen banken wel hetzelfde werken, dus evt. ervaringen van mensen met een ander soort bank/bekleding zijn ook welkom!)
Hier ook de Ektorp en de grijze Svansby... En nog niet gewassen. Wel regelmatig met doekje/soppen vlekken eruit gehaald van spuug en eten etc... En dat gaat goed. Was eigenlijk in de veronderstelling dat ie gewoon in de wasmachine kon..haha Denk dat 30 graden en een laag toerental toch niet zoveel kwaad kan?
Ik heb ze denk wel 20x al in de was gehad...ja wat wil je met 2 kleine kinderen katten en honden. Bij ons blijft het gewoon mooi...je moet het alleen niet gaan strijken, want dat wordt er niet mooier op.