Vraagje over temp !

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Butterfly26, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi hoi,

Ik weet ook nog niet echt wat ik heb aan tempen. Vanmorgen was die weer lager (36.6) gister 36.8 en daarvoor een aantal dagen 36.7. Heb gister en eergister een beetje zeurderig gevoel gehad linksonderin en gister na het klussen wat lage buikpijn zeg maar.... Heb gister wel een ovutest gedaan van sensitest maar ik twijfel. Ik zal zo even een foto maken en deze in mijn album plakken, ben benieuwd naar jullie meningen. Ik laat wel ff weten als ie erop staat.

2. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Tempen jullie wel op dezelfde tijd en voor het opstaan?

Je kunt op Fertility Friend alle factoren invullen (zoals weinig slaap, verkouden enz). Dat programma is er speciaal voor gemaakt om het mee te nemen in zijn berekeningen.

@Kweb,
    Gebruik je de ovu testen elke dag?

Liefs

3. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Ja ik temp elke dag om 07.30. In het weekend zet ik mn wekker Ik vind FF geen fijn prog omdat alles in het engels is. Ik heb niet elke dag een test gedaan zo om de dag of om de 2 dagen. Heb op de eerdere testen geen of een heel licht streepje gezien. Foto staat in mijn album.

4. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Hier is mijn temp gestegen ! Nu vanmorgen 37.4 ..
    Terwijl vandaag mijn ongi moet komen.
    Die is gekomen (denk ik) heb al de hele dag met 2 tampons gedaan, er komt bij tot niets uit..
    Ben benieuwd of het nog doorzet ..

Liefs

5. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Je kunt je ei dan ook missen he als je niet iedere dag test. Ik had 's ochtends een vet negatieve test, maar 's avonds positief. De dag erna ook vet positief, maar die dag daarna weer negatief.
    Dus als ik nou net op die positieve dag niet had getest, had ik het niet geweten.

Liefs

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Er is niks vreemds aan een hogere temp dan 'gemiddeld'.
    Voor zover ik altijd geleerd heb op school is de gemiddelde temp van een mens 37.5, dus als je het zo bekijkt hebben de meeste anderen gewoon een te lage temp :)

Ik heb ook altijd een hogere temp dan de gemiddelde ZP-er en met mijn cyclus is niks mis hoor ;)

Wat betreft je temp nu, je bent nog niet ongi, dus je temp blijft waarschijnlijk nog wel even hoog.
    Als je wilt weten hoe dat zit, ik kan het wel even uitleggen als je wilt ;)

Om te beginnen, tijdens een normale cyclus is je temp voor de eisprong laag en na de eisprong hoog.
    Na de eisprong maakt je lichaam namelijk het hormoon progesteron aan wat voor de tempstijging zorgt.
    Als jij de pil slikt is je temp de gehele cyclus hetzelfde, hoog dus.
    In de pil zit namelijk progesteron wat ervoor zorgt dat je dus geen eisprong krijgt en waardoor je tijdens het slikken niet ongi wordt. En daardoor blijft je temp dan ook hoog.
    Daarom heb je ook een stopweek en dan duurt het ee naantal dagen voordat je ongi wordt. (Daarom kan je ook doorgaan meteen met een volgende strip als je eens een keer niet ongi wilt worden) Het progesterongehalte zakt dan heel snel namelijk en dan wordt je dus ongi.

Omdat jij pas net met de pil gestopt bent heb je nog steeds wat progesteron in je lichaam en is je temp nu dus nog hoog.
    Pas als je echt goed ongi bent zakt de progesteron en daarbij ook je temp.

Dus, begin pas echt met je temp bij te houden vanaf de dag dat je echt goed ongi bent (helder rood bloed)

Snap je het een beetje? :)

7. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik snap ;) Thnx !

Ik wilde al beginnen met tempen om mijn gemiddelde temp een beetje te leren kennen, en evt herkennen van mij eitje ;)
    Maar dat kan nu toch wel of ook niet? Dat je temp stijgt na je ei? Ben al eens eerder gestopt met de pil en heb toen mijn ei goed gevoeld, dus hopelijk is dat nu weer zo ..

Liefs

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je al wilt beginnen hoor, maar het echt bijhouden van je temp kan eigenlijk pas vanaf de eerste dag dat je echt goed ongi bent, als je dus helderrood bloedverlies hebt.

De temp die je nu hebt is namelijk NIET je gemiddelde temp, deze temp zal je waarschijnlijk sraks NA je eisprong hebben.. (denk aan de progesteron die je nu nog hebt en straks na je eisprong weer zal aanmaken ;))

9. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Dus eigenlijk moet ik even wachten tot mijn echte-echte ongi :p !
    Dus nu pilbloeding.. wachten wachten klussen wachten haha ! En dan als mijn ongi komt (wat ik niet hoop) dan beginnen met tempen?!
    Begrijp ik het goed?

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nee, zo bedoel ik het niet :)
    Ik bedoel dat je gewoon even moet wachten tot je nu echt rood bloedverlies hebt.
    Je zei namelijk dat je nog niet ongi was nu toch?
    Maar dat je het vandaag verwachtte?

11. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik heb het deze keer ook niet zo heel goed aangepakt, merk ik.
    Net wel weer een test gedaan en deze was al donkerder als die van gister.
    Morgen doe ik er nog 1. Ik denk niet dat ik mn ei al gehad heb, maar weet dat uiteraard niet zeker.

Als het deze ronde nog niet raak is, zal ik de volgende ronde elke dag gaan testen rond mijn vruchtbare periode

12. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Als ie nu nog donkerder is, dan zal je ei vast nog komen meid.

Succes met testen en klussen ;)

Liefs

13. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Nou het bloed wat ik heb gezien vandaag was in het begin bruin en heel donker rood..
    En net was het wel een helderrood, maar echt een klein beetje.. Dus ik denk dat dit gewoon een ongi is haha ;) Dus morgen moet mijn temp gezakt zijn?
    Lastig mens ben ik he :rolleyes:

14. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Nieuwegein
    dank je wel, he...en ook voor de antwoorden.

Jij ook nog veel plezier met klussen en zwanger worden:)

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Bij de een zakt de temp 1 of 2 dagen voordat ze ongi moeten worden, en bij de ander zakt de temp pas op de 2e dag ofzo als ze ongi zijn.

Hou het vanaf vandaag maar gewoon lekker bij dan en dan zie je het precieze verloop van je cyclus vanzelf wel :)

Succes ermee alvast!

16. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Thnx Kristel !

17. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Bij mij zakt mijn temp pas na mijn ongi.

Dus dat is bij iedereen weer verschillend.

Liefs

18. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Haha, komt goed!

Liefs

19. Orhidea

Orhidea Nieuw lid

9 nov 2008
    2
    0
    0

Ik begin op dag 9 testen.Op deze dag heb ik temp. 36,6. Dag 10, daalt temp naar 36,3.Op deze dag laat de ovutest een duidelijke streep zien.Volgende dag, dag 11 stijgt temp naar 36,8 en blijft ongeveer tot de dag voorafgaand aan de menstruatie.

20. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Dus als ik het goed begrijp, wanneer je temp flink daalt, heb jeje ei die dag?
    En nog 1 vraag, als jeje ei voelt springen.. ben je dan al te laat als je die dag nog klust?

Liefs

Deel Deze Pagina