Wij zijn afgelopen December begonnen met zwanger proberen te worden van een tweede wondertje. In de tussentijd heb ik in februari en in juni alweer 2 vmk's gehad. Voordat ik zwanger werd van onze dochter heb ik er ook al 3 gehad. De angst zit er, ondanks de goede zwangerschap van onze dochter, nog steeds heel erg in.. Nu weten wij sinds afgelopen woensdag dat ik weer zwanger ben! Ik heb vrij vroeg getest (9 DPO), maar ik had allerlei symptomen waardoor ik niet meer kon wachten. Ik heb dus 's middags een KV 2v5 test gedaan waar een streepje op kwam. Ik geloofde deze test nog niet helemaal, dus ik heb meteen een CB digi erachteraan gedaan en die was ook positief! Doordat de angst er zo in zit vanwege de vmk's blijf ik eigenlijk elke zwangerschap doortesten een aantal dagen. Dit vanwege het feit dat mijn testen altijd lichter werden bij een vmk en ik het zo aan kon zien komen (en ik dus niet ineens heel erg verrast zou worden). Dit heb ik nu natuurlijk ook gedaan en tm vrijdag werden de testen ontzettend veel duidelijker, wat mij geruststelde. Alleen zaterdag en vandaag is de test niet meer duidelijker geworden.. Test blijft nu hetzelfde als vrijdag, wat mij dus ook ongerust maakt Natuurlijk is het een positief teken dat de test iig niet lichter wordt, maar bij mijn dochter zag je de test echt 5-6 dagen lang steeds donkerder worden en nu stagneert dat dus sinds 2 dagen? Komt dit iemand bekend voor? En kan iemand mij gerust stellen? Sinds vanmiddag heb ik buikpijn en lage rugpijn, wat ik ook altijd heb als ik ongesteld moet worden, dus ik zag de bui al hangen.. Maar sinds een uurtje is dit weer weg, dus ik begin weer een heel klein beetje hoop te krijgen.. Ik voel me op dit moment echt een ontzettende zeur en een panisch mens vanwege de testen; ik weet immers dat het niet nodig is om door te testen en dat een streep gewoon zwanger betekent (tenzij die lichter wordt, dat is in mijn geval dus niet meer zwanger), maar die angst zit er gewoon zooo erg in nog steeds, dat ik het heel moeilijk vind om het te laten.. Sorry voor het lange verhaal, maar ik zou het fijn vinden als er dames zijn mij gerust kunnen stellen met positieve verhalen en mij op die manier deze eerste (vreselijke) dagen/weken door kunnen helpen Ik zal bij deze ook even een foto plaatsen van de testen sinds woensdag, voor de nieuwsgierigen: P.s. De testen zijn steeds met ochtendurine uitgevoerd
Wat een onzekerheid zeg... Kan me voorstellen dat je je zo voelt. Maar als ik goed kijk, vind ik het streepje van vandaag wel duidelijker hoor. Ik heb ook 3 dagen achter elkaar getest (zie album) maar ik vond die laatste van mij ook niet echt donkerder dan de 2e. Dacht zelfs dat die nog lichter was. Ben toen maar gauw gestopt met testen, maar zoals je ziet aan mijn banner is alles goed gegaan! Hoop dat dat bij jou ook zo blijft! Liefs Loesie
Sorry, zie net dat ik die foto niet in m'n album heb staan. Ook niet op de laptop, alleen op mijn telefoon. Maar heb hem net nog een keer bekeken en die 3e test is echt niet donkerder dan de 2e, (ook allebei met 1e urine) dus zegt niks! Liefs
Loesie, dank je wel voor je snelle reactie! Ik zie in jouw foto album 3 testen onder elkaar, een CB digi en 2 KV testen van 26/2 en 28/2 en die van 28/2 is wel een stuk duidelijker dan die van de 26e, maar ik zie net je 2e reactie waaruit blijkt dat ik dus naar de verkeerde foto zat te kijken Zijn die testen in je album trouwens van daarna nog een keer of van rond dezelfde tijd dat je 3 dagen achter elkaar getest hebt? Ik heb wel eens verhalen gelezen dat sommige vrouwen niet duidelijker testen op een gegeven moment, maar bij mijn dochter had ik dus op een gegeven moment een duidelijker teststreep dan controlestreep.. Of kan dat ook per zwangerschap verschillen hoe duidelijk je test? Pff, wat een vragen weer.. En t stomme is ook nog: Als iemand anders mij dit had gevraagd had ik heel duidelijk antwoorden kunnen geven erop in de zin van "de test is overduidelijk, je bent echt zwanger!" "Sommige vrouwen testen nu eenmaal niet duidelijker" "Het verschilt per zwangerschap hoe duidelijk en hoe snel je kunt testen" etc etc. Maar nu ik zelf in die onzekerheid zit kan ik mezelf ineens niet van die duidelijke antwoorden geven en heb ik bevestiging van iemand anders nodig
Hi Kristel, wat een onzekerheid allemaal. Ik heb er ook last van geen knaltest en elke dag wat bruin bloed verlies... pfppfff ik hoop voor je dat alles goed gaat en dat je in april je 2e wondertje vast mag houden. Liefs Inger
Het kan best zijn dat hij nog donkerder gaat worden! Je zit pas op 3 weken en 6 dagen... Over 2 dagen moet hij vast wel weer donkerder zijn!
Hey kristel86, Ik zie duidelijk verschil tussen de test van gister en vandaag. Die van vandaag is echt wel donkerder. Dus ik denk niet dat er een aanleiding is wat deze testen betreft dat het mis gaat. Nu hopen dat het verder allemaal goed gaat. Iig van harte gefeliciteerd!
@Inger: Ik heb je topic idd gelezen.. Wat een onzekerheid zeg Hoop echt dat de test bij jou snel een stuk duidelijker wordt! @Mama van Dewi: Dat hou ik idd ook wel in mn achterhoofd en ik ben idd pas 3w6d Maar de eerste 3 dagen werd die zo snel donkerder en nu blijft dat dus "hangen" zeg maar waardoor ik wat onzeker wordt... Ik ben iig al lang blij dat ik niet meer zo'n buikpijn en rugpijn heb zoals vanmiddag, en ben er nu al een stuk geruster op, gelukkig, maar toch blijft het door mn hoofd spoken die onzekerheid.. Hoop gewoon dat ie nog 1x duidelijker wordt, dan kan ik tenminste met een ietwat geruster hart verder zwanger zijn en stoppen met testen Hoop ook echt dat ik over een paar weken mezelf mag uitlachen om deze onzekerheid, omdat ik dan misschien een mooie echo heb!
ik heb 12 testen gedaan (ivm bloedverlies) en vanaf 14 dpo werden ze een week lang niet echt donkerder. Bleven duidelijk. streepje kwam meteen, maar werden niet donkerder. Na 5 weken zwangerschap kwam de eerste knalstreep en die is gebleven. Daags voor de eerste echo nog getest en ook een knalstreep.
@Taliaa: Oh wow, wat heb jij in onzekerheid gezeten zeg! Jeetje, maar wat een positief verhaal is het uiteindelijk Dat geeft mij weer helemaal hoop, dank je!!
Bij mn dochter testte ik op een gegeven moment ook niet duidelijker op een dag, 3 dagen later was ie echt knal!! Waren je testen ook al zo duidelijk bij de vmk's. Hier ook nog onzekerheid, duim je voor me morgen?
@Odess: Nee, bij mn vmk's werden de testen niet donkerder dan mn test van 12/8 (ter vergelijking). Zo bleven ze meestal dan 2-3 dagen en daarna was er ineens niks meer te zien en dan ging ik of diezelfde dag of de volgende dag vloeien.. Alleen bij mn eerste vmk werden ze wel donkerder en toen had ik ook een positieve CB digitaal (zonder indicator). Toen testte ik niet door, maar met 5 weken wilde ik toch eens een mooie streep zien en toen was er ineens niks meer te zien.. Sindsdien test ik dus ook door, ben daar toen erg van geschrokken namelijk.. Ohh jij nog steeds in onzekerheid wat ontzettend kl*te! Had echt gehoopt dat je nu een hele mooie streep zou zien + een mooie posi digi.. Ik duim me helemaal rot voor je, dat je morgen maar een supermooie test in handen krijgt
Niet té ongerust zijn meid. Al ken ik je angsten héél goed... Bij mij werden de testen op een gegeven moment ook niet donkerder. Normaal zou je denken op een week moet die knallen. Maar niet dus... Dit was het resultaat na een dikke week. Bekijk bijlage 94322 Deze had ik terwijl andere meiden echt al een vette knaller hadden. Ik bloede dan nog eens ook! Weer mis dacht ik... Maar kijk nu. Bijna 16 weken zwanger van een prachtig kindje. Het kan dus ook goed gaan!! Moed houden hoor!
@Lolieken: Ook jij geeft me weer wat hoop door je verhaal, bij jou is het dus ook goed verlopen Echt fijn om te lezen! Maarja, die onzekerheid blijft toch nog steeds, helaas.. Had gehoopt van niet na de positieve reacties, maarja, wat wil je eraan doen..? Moet ook bekennen dat ik de gekste scenarios in mn hoofd haal; vmk weer? Of bbz misschien zelfs? (doordat t door de testen lijkt alsof t hcg niet echt meer stijgt...) Ik krijg sowieso weer een vroege echo, maar ik durf nu nog niet te bellen daarvoor, eerst even deze week goed doorkomen en dan pas durf ik misschien te bellen om een afspraak te maken..
Ik snap je zo goed he. Alles wat jij schrijft heb ik ook gedacht. Ik dacht ook aan een bbz net omdat mijn streepje maar niet donkerder kleurde en zo traag!! ... Na een tijdje begin je vanalles te voelen. Ik bloede dus ook zelfs met stolseltjes maar het zette niet door. Ik wist één ding zeker het was niet goed. Toch met een bang hartje gebeld en ik mocht de dag nadien al komen. Gelukkig!!! Oh boy wat was ik zenuwachtig. In de wachtkamer dacht ik echt nu is het mis ik kreeg zoveel pijn. Achteraf bleken dat zenuwen te zijn. Want ook al zag ik zelf nog niet direct iets de gyn vond het kleintje direct (was toen 6weken) mét kloppend hartje. Het is nog zo klein maar jaja ik zag het ook. Bleek het nog niet helemaal vast te zitten en daarvan kwam het bloed. Heb pilletjes gekregen en die hebben geholpen want op 14 weken heb ik een prachtige 2de echo gekregen. Heb lang moeten wachten maar het werd beloond!! Dus voor jou kan het ook. Ik weet dat ik je onzekerheid niet kan weg halen. Maar toch wil ik je een beetje positief nieuws meegeven. Ik weet nog dat ik toen ook zo op zoek was naar een béétje hoop. Het kan écht en het komt vaker voor dan je denkt. Het hoeft niks te betekenen als je testen wat trager kleuren. Echt, echt niet Ik duim voor jou net als voor mij MOET het goedkomen!!
Kristel, Ik had een foto met 1 digitale en 3 kruidvattesten erop. Die van 26/2 was van 's avonds. Die van 28/2 van 's ochtends en dan nog 1 van 1/3 (dag erna dus) ook 's ochtends. (maar die staat er dus nie bij op.) Ik vond zelf dat die van 28/2 duidelijker was dan 1/3, dus ook in de stress...toen het ook opgedroogt was, leken ze een beetje hetzelfde. Maar een knaltest, dat de teststreep donkerder was dan een controlestreep heb ik nooit gehad. Dus het wil echt niet zeggen dat iedereen die krijgt hoor. Ik heb zelfs een keer met 13 weken getest, heel stom, weet het, maar had met 9 weken bloedverlies geha en daar kwam maar een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel licht streepje op. Paniek alom, vk gebeld, maar zij zei dat het heel normaal was, want op een gegeven moment reageren de testen gewoon minder. Ga niet blind staren op de test meid, want het ziet er echt wel goed uit. Ik hou je in de gaten! Liefs
He Kristel, Ik weet hoe het voelt. Ik heb voor mijn zoontje 2 MA gehad. En nu ben ik zwanger van de 2e en zelfs nu denk ik voel ik nog wel wat o ik ben niet meer misselijk het is er niet meer, om gek van te worden. Ik ook over 3 wk pas een echo en dan denk je hoe ga ik die 3 wk doorkomen. Ik ben ook steeds bang voor een bbz ivm steekjes aan de zijkant. Maar ik denk dat we het maar een beetje van ons af moeten glijden(makkelijker gezegd dan gedaan). Ik wens je veel succes de komende weken. EN ik duim voor je
Ook hier kropen de dagen voorbij, na het testen. Ik bleef testen en de streepjes werden steeds dikker en donkerder. Ook wij hebben een mk gehad en een bbz. Wij doen IVF en mochten afgelopen vrijdag met 5 weken en 3 dagen komen voor de echo. Iniedergeval om een bbz uit te sluiten. Na even zoeken door de arts kwam kruimel tevoorschijn. Wat een enorme opluchting zeg! Het heeft ons wel geruster gemaakt. Zo blij dat ik een vroege echo heb geeist, want happig zijn ze er niet op. Succes Kristel, ik hoop echt dat het goed zit voor jullie.
Ik herken het ook wel....Heb het bij mijn eerste gehad en nu weer....Niet opgeven, je testen zien er super uit!!
Herken je gevoelens ook helemaal hoor meid!! Heb zelf ook 2 miskramen gehad na ons zoontje* dit afgelopen jaar .. En ben dan ook erg bang dat deze ook opnieuw mis gaat! Ga woensdag op vakantie en kan voor die tijd dus niet meer naar mn gyn of op de echo. Heb nu 5 testen gekocht en die ga ik op vakantie doen! Hoop het streepje ook donkerder zien te worden en niet lichter .. En hoop dat bij jou het zelfde gaat gebeuren!! Maar vind je testen al aardig donker hoor, hartstikke mooie testen. Ga voor je hopen meid, succes deze dagen!