Mijn vriend wilt het liefst ook trouwen hij heeft het hele plaatje al uitgewerkt wat ik onwijs schattig vind,.,en mijn schoonouders zien ons liever oook getrouwd voordat de baby komt maar dat wil ik dus niet,ik wil niet trouwen uit verplichting,maar uit pure liefde, die fout heb ik toendertijd gedaan toen ik zwanger was van mijn eerste dochter..daardoor liep het ook mis. Mijn huidige vriend en ik gaan in 2010 trouwen en nu maar eerst geregistreerd partnerschap. Maar bij ons is het elke dinsdagochtend gratis,.dus dat gaan wij doen.
een kind neem je toch ook alleen als je heel erg veel van je man/vriend houdt? Je bent wel zwanger van hem maar trouwen : dat moet je me dan echt nog een keer uitleggen.
Toen ik zwanger raakte van mijn eerste dochter moesten mijn ex en ik trouwen,ander soort cultuur dus zijn ook getrouwd maar hadden nog maar heel kort met elkaar...uiteindelijk is dat mis gelopen en zijn we uit elkaar gegaan,. De ouders van mijn huidige vriend zijn nogal gelovig en mijn vriend en ik niet zo heel erg,dus zien ze ons liever getrouwd voordat de baby komt. maar ik wil dat gewoon niet weer.Ik wil trouwen omdat MIJN PARTNER en IK het willen en niet omdat een ander dat zegt. Dat bedoelde ik met trouwen uit liefde en niet uit verplichting. We gaan ook wel trouwen,maar ik wil het nu nogniet liever nog even wachten. snappie?
oke ik snap het wat meer nu! Maar als je al weet dat je met hem gaat trouwen waarom nu niet dan? (sorry hoor als ik teveel vraag, ben gewoon benieuwd)
Verder wil mijn vriend ook graag trouwen en ik niet (heb het al 2x gedaan netjes, 29 jaar en dan al 2x getrouwd geweest.
hahah is niet erg Omdat ik toch wil sparen,vriendlief heeft een heel sprookjesdag in zijn hoofd maar aan de kosten denkt hij niet en aangezien we een huis hebben gekocht,een baby onderweg wil ik liever niet in financiele problemen komen daarom wil ik ook ff wachten...
oooooh nu snap ik het al helemaaaal!!! je hebt groot gelijk meid! geniet maar lekker van je zwangerschap en straks van je huwelijksdag kuskus
Ja, mijn vriend heeft mij gevraagd voordat we wisten dat ik zwanger was, in Parijs op de Eiffeltoren. Nu zitten wel toch een beetje met de kosten, kindje komt eraan, kost ook geld en wil zelf toch graag een sprookjeshuwelijk. Dus nu denken we erover om gewoon op dinsdag te trouwen (gratis), beetje netjes gekleed, met de auto, alleen getuigen mee, jawoord uitspreken en dan met de getuigen wat eten ofzo. En dan een paar jaar later het echte feest, compleet met jurk enzo. Maar dan lijkt het zo'n verplichting vind ik, dus ben er zelf nog niet uit. Geregistreerd partnerschap wil ik zelf niet en hij ook niet.
haha nou suc6 met overhalen wij hebben gekozen voor trouwen omdat dan alles gewoon in een keer gereld is en je verder niet hoeft na te denken. ( ja scheiden is dan duurder maar goed ehmm....lol ) en wij hebben het zo goedkoop gedaan had zelf een mooie rok en bloes, dochtertje mooi jurkje wat ik nog had van dat ze een keer een bruidsmeisje was, mannetje gewone broek en mooie bloes. 2 getuigen, allebij een 10 minuten binnen erin en eruit op een ochtend dat het gratis was dus enkel kosten van trouwboekie. ik vond het heerlijk ging mij niet om de hele poeha eromheen had ik helemaal geen zin in en zag ik ook tegen op dus vandaar dat we het zo deden. vind bruiloften leuk hoor ( mijn nichtje is pas getrouwd, met allemaal toeters en bellen ) prachtig maar niet voor mij.......... lol je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wil maar wel reeel blijven want het is maar een dag en als je het niet breed hebt waarom jezelf dan in de schulden steken? is mijn mening hoor ieders voor zich. nogmaals suc6 en ik wens je een mooie dag toe, wat het ook word!
trouwen kun je niet afdwingen tenzij je er constant de nadruk op blijft leggen, of het elke keer ter sprake brengt en misschien dan dat hij ooit overstag zal gaan voor jou, maar niet voor jullie samen. ik wist van begin af aan dat mijn man nooit wilde trouwen waarom weet ik nu nog niet, had met iets van vroeger uit zijn familie te maken, maar toch toen we 5 jaar verder waren en al 2 kids hadden en dachten klaar te zijn met ons gezin vroeg hij me zo ineens uit het niets op oud en nieuw om 00.00 2000 toch ten huwelijk toen we elkaar gelukkig nieuwjaar wensten dat had ik nooit meer verwacht. we zijn dan wel niet groots getrouwd, we wilden graag in spanje trouwen en vandaaruit de kaartjes versturen, maar dat ging helaas niet, dus nu zijn we getrouwd en de dag erna op vakantie gegaan. waarmee ik dus aan wil geven, dat ik hem nergens toe gedwongen heb, hij wist dat ik wel altijd gedacht heb ooit te gaan trouwen, en dat dat gewoon een grote wens van me was, en pas toen we 2 kids hadden en ik er totaal niet meer op rekende zeker ook niet omdat het eigenlijk nooit echt ter sprake kwam behalve af en toe op een verjaardag als dees of gene aangeschoten er weer een opmerking over maakte vroeg hij me uiteindelijk toch. nu is iedereen anders natuurlijk maar ik vindt wel dat je beide moet willen trouwen, en niet hij met jou omdat jij het zo graag wil of andersom, je moet het willen omdat het bij je (gevoel) past, je gevoel het zegt of what so ever. als je gaat dwingen zal hij misschien alleen maar afstandelijker worden.
Mijn man wilde niet trouwen, maar hoewel we al jaren ons eigen huis hadden was er wettelijk niets geregeld, dus we hadden een keus. Of een geregistreerd partnerschap of een samenlevingscontract en een testament, De kosten van dat laatste waren zo'n 800 euro, van het eerste 64 euro. Toen was zijn keuze heel snel gemaakt en zijn we enkele weten later 'getrouwd' (want zo noem ik het)
Waarom wacht je dan niet een tijdje? Of wil je per sé voordat je gaat bevallen trouwen? Volgens mij is dat hartstikke leuk als jouw kindje strakjes bruidskindje kan zijn en voor jullie uit rozenblaadjes kan strooien!
wij hebben nu 2 jaar een samenlevingscontract, met testament ofzoiets, wat betekent dat als hij er niet meer is ik het huis krijg ipv zijn ouders en dat als we uit elkaar gaan alles delen, en als grapje erin gezet dat zijn auto van hem blijft en mijn fiets van mij in juli gaan we trouwen
Dat is dus de reden dat mijn vriend wacht; hij wil dat onze kids de dag bewust mee kunnen maken EN bruidskindjes kunnen zijn
Ik snap niet dat er mensen zijn die ten eerste zeggen dat het geen hol uitmaakt of je nu trouwt of geregistreerd partnerschap doet. Ok, op papier maakt het geen zak uit idd nee, maar even op en neer naar het gemeentehuis of je liefde uiten met je dierbaren erbij noem ik echt wel een verschil hoor Verder snap ik ook niet dat er mmensen zijn die zeggen dat ze wél een geregistreerd partnerschap willen, maar géén huwelijk. Als het op papier hetzelfde is, wat heeft de periode erna dan ermee te maken? Je bent toch net zo goed man en vrouw toch? Snap het eventjes niet Ik ben zelf vorige week vrijdag getrouwd (7 november) en het was echt de allermooiste dag van ons leven tot nu toe. Elke seconde van de dag hebben we gelachen en we waren zo gelukkig! Het is ook zo speciaal als je omringd met je dierbaren je liefde mag uiten door 'ja' te zeggen.. Het is allemaal niet te beschrijven. Ik vind zelf dus ook dat als je wél geregistreerd partner wil zijn, waarom dan niet meteen trouwen? Maak er iets speciaals van, want dat hoort het te zijn. Even op en neer naar het gemeentehuis om een papiertje te tekenen is in mijn ogen niet speciaal. Terwijl man en vrouw worden juist oh zo speciaal is. En wat kosten betreft, je maakt het zelf zo duur als je wilt
Kristel: somige mensen houden helemaal niet van de poespas rondom een bruiloft En nemen een ger.partnerschap of een samenlevingscontract puur om de 'zekerheid'.