Vriend overhalen om te trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Eleni: Ok, zo op die manier begrijp ik het wel hoor ;)
    Maar toch is mijn eerlijke meming dat je er iets byzonders van moet maken, als is het maar dat je samen iets doet om het te vieren oid.
    Uit sommige reacties haal ik zelf namelijk dat er gedaan wordt alsof het hetzelfde is als even een blik groentensoep kopen ofzo :p

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ooow zo ja! haha
    Eeen paar vrienden van me wilden ook niet trouwen, gewoon omdat ze geen zin hadden om iedereen uit te nodigen! Die zijn wel een ger. partnerschap aangegaan!
    Ze reden naar het gemeente huis en daarna als soort 'huwelijks' reis naar disneyland gegaan voor een weekendje! Ze hebben het dus wel gevierd maar dan niet met al die mensen erbij..... :D

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik wil ooooowkk.

Kristel, heb even in je album gespiekt. Wat zagen jullie er prachtig uit!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Haha kristel ik denk precies het tegenovergestelde! Ik snap dus niet waarom mensen trouwen met al die poes pas ;). Ik heb helemaal niet de behoefte om mijn liefde ten opzichte van mijn vriend voor iedereen op mijn huwelijksdag een beetje te gaan staan uiten. En dat achternamengedoe vind ik al helemaal onbegrijpelijk. Niet dat het hoeft maar het idee al? Lijkt me alleen maar vervelend. Vandaar dat wij nu een samenlevingscontract hebben en eventueel later geregistreerd partnerschap omdat het handig is met een kleintje. Alleen nu krijg ik de laatste tijd het idee dat vriendlief het trouwgedoe steeds meer ziet zitten :( Misschien moet ik een topic openen met "help mijn vriend probeert me over te halen om te trouwen" :)

5. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:) :) :)

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Mijn vriend wil ook niet trouwen. Vond dat in het begin wel jammer maar aan de andere kant... We hebben het goed samen, kleine op komt..

T is geven en nemen in een relatie he? En niet trouwen is voor hem belangrijker dan wel trouwen voor mij heb ik het idee dus trouwen we gewoon niet.

Tips heb ik dan ook niet maar ik hoop dat je je dag prinsje zijn krijgt of dat je van mening veranderd en vindt dat trouwen niet zo heel belangrijk is.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat verschil maak jij er van. Wij hebben een geregistreerd partnerschap, maar dat ging gewoon met getuigen, pak voor mijn man, broekpak voor mijzelf, bruidsboeket, luxe auto, fotograaf, bruidszaal op het gemeentehuis en een etentje. Dus leg mij uit wat het verschil is met trouwen?

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Loeki2: Dit zei ik er eerder al over...
    En jullie hebben er toch iets byzonders van gemaakt? :)

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zeker, maar mijn man wilde beslist niet trouwen. NU kunnen we ook niet meer trouwen, want als we er een huwelijk van willen maken hoeven we alleen nog maar even naar het gemeentehuis, we MOGEN niet eens meer trouwen (in de zin van een hele ceremonie). Eigenlijk wel jammer. We moeten eerst het partnerschap ontbinden, dan in ondertrouw gaan en dan trouwen, want de gemeente leent geen ambtenaar uit als je al een partnerschap hebt.

Nou waren we ook niets van plan.

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Wat ik raar vind is dat mensen het begrip trouwen en bruiloft op 1 hoop gooien ;)
    Als je niet wilt trouwen om de bruiloft, dat is hetzelfde als niet uit eten gaan omdat je geen dessert wilt eten. Als je trouwt hoort het niet om de bruiloft te gaan, maar om de huwelijksceremonie. Dat je daar iets leuks omheen kunt bouwen (samen op een tropisch eiland of met de hele familie in een zaaltje) dat wil niet zeggen dat dat ook moet, toch?

Ik snap dus niet zo goed dat mensen met een kinderwens een geregistreerd partnerschap aangaan ipv te trouwen. En dan heb ik het er niet over dat ze een bruiloft moeten vieren, maar gewoon het trouwen op zich.
    Is in elke gemeente op bepaalde dagen gratis, en regelt net iets meer dan ger. partnerschap.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, dat heb ik dus ook! Mijn relatie met mijn vriend is voor hem en mij samen en wij weten precies hoe het zit en wat we elkaar beloven. Daar heb ik geen trouwerij of zelfs ger. partnerschap voor nodig. Wij hebben alles in een samenlevingscontract en testament vastgelegd en we hebben nu geregeld dat mijn vriend Thijmen heeft erkend en gezag heeft. Zou niet weten wat we nog meer zouden moeten regelen.
    Gelukkig denken we er ook allebei hetzelfde over.

Ik las eerder iets van iemand die vond dat als de ene partner graag wilde trouwen en de ander niet, dat die dat dan uit liefde wel zou moeten doen. Dat zou ik echt een vreemde gang van zaken vinden, je kunt het ook omdraaien: als iemand echt niet wil trouwen dat die ander het dan uit liefde niet doet!

12. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik wil wel graag met mijn vriend trouwen, maar zonder de poespas erom heen. Ik hoef geen feest, geen jurk en geen auto. Gewoon lekker wat eten met de ouders en wat vrienden en that's it.

Mijn vriend daarintegen wil mij wel graag in een jurk zien en als t kan ook een klein feestje enzo...

we zien wel, we zullen beiden wel een beetje toe moeten geven uiteindelijk hihi :)

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik begrijp het wel, want de buitenwereld VERWACHT nu eenmaal zoiets. Moet je de gezichten in de familie zien als ze niet uitgenodigd worden bij een HUWELIJK nou daar kan de EO nog heel wat familiediners mee vullen. Het is meer geaccepteerd om bij een geregistreerd partnerschap alleen naar het gemeentehuis te gaan. Bij een huwelijk is dat in sommige families NOT DONE. Kun je wel zeggen dat je je niets aan moet trekken van de familie, maar het is mij het ook niet waard om de goede relatie met mijn familie daarvoor op het spel te zetten.

Nu verwacht ik dat het in mijn familie wel mee zal vallen, maar er zijn echt families waar je een persona nongrata wordt in zo'n geval. Zielig in onze ogen misschien, maar wel bewaarheid helaas.

14. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Ik wil niet wachten, omdat ik alles voor die tij goed wil regelen voor het kindje. Namelijk achternaam en rechten en plichten van de vader. Dat vind ik heel belangrijk. En met een huwelijk is dat in één keer geregeld.
    Als je wil trouwen, moet je dan trouwens naar het gemeentehuis om dat te melden, zodat je in ondertrouw kan gaan?

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    ja je moet even een afspraak maken bij de gemeente, maar eerst even zorgen dat je de uitreksels van jullie geboorteregisters hebt, als je niet in je geboorteplaats woont moet je die bij de gemeente waar je geboren bent aanvragen. IN veel gevallen kunnen ze die opsturen, maar soms moet je ze ook persoonlijk ophalen.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Volgens mij is trouwen meer werk om het te regelen dan zonder trouwen. Zonder trouwen moet je even langs de gemeente voor het erkennen (voor de bevalling) en dan kun je meteen de achternaam vastleggen. Dan moet je na de bevalling wat papieren opsturen naar het kantongerecht, that's it. Dan is hetzelfde geregeld als je getrouwd bent. Uiteraard moet het kindje ook nog worden aangegeven, maar dat moet altijd :)

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    wij hebben ongeveer10000 euro uitgegeven, maar het was ook een groot feestje. klein feestje zal dan iets van 5000 euro kosten, denk ik

Deel Deze Pagina