Vorig jaar juni zijn wij er mede door een combinatietest achtergekomen dat ons dochtertje Indy* het syndroom van Turner had. Bij vervolgecho's was het voor haar niet menswaardig om te blijven leven. Het zou zelfs heel egoistisch van ons geweest zijn als we dat wel hadden besloten. Nu zijn we er in december achter gekomen dat we weer zwanger zijn. Natuurlijk heel blij maar toch die angst! Nu hadden we gisteren de nekplooimeting ik had 2 weken geldeden al bloed laten prikken zodat we gelijk de uitslag zouden weten. Helaas is de test weer niet goed, op zich scoren we overal goed op alleen op het syndroom van down is het 1:101. Nu ben ik nog wel redelijk positief omdat we een hele mooie echo hadden op de echo zelf waren geen afwijkingen te zien gisteren nekplooi was zelfs 1.5mm. Dus dat is hartstikke mooi. Alleen mijn bloedwaardes kloptte niet. Waar ik redelijk positief ben mede door de echo is mijn man helemaal negatief die ziet het zo weer gebeuren dat we weer een kindje verliezen. Nu hebben we 6 maart een vwp. Eigenlijk wil ik vragen of er meiden zijn met zulke ervaringen slechte uitslag combi en dan toch een gezond kindje krijgen. Ik heb gewoon even wat positieve peptalk nodig. Aan de ene kant ben ik bang maar mijn positiviteit wint het. Ik weet dat het goed zit. ik voel het aan alles. Maar ik twijfel ook en mede doordat mijn man zo negatief is.
Hi meis, Wat vervelend zeg, weer een slechte uitslag. Ik leef echt met je mee in deze onzekere tijd! Hier een slechte uitslag gehad een aantal weken terug, kans van 1/5 op down en kans van 1/5 op Edwards syndroom Wij hebben direct een vlokkentest gehad en tot nu toe zijn alle uitslagen goed!! Geen chromosoomafwijking. Speciale echo was tot nu toe goed, hart/hersenen/rugje/buikje zagen er goed uit. Wij zitten nog in spanning voor de 20 weken echo maar het vertrouwen komt een beetje terug. Het is een kansberekening en hoeft niets te betekenen. Maar kan me voorstellen dat het voor jullie nog onzekerder is na het verlies van Indy. Heel veel sterkte met de vwp. Ik duim voor een goede uitslag en nog een gezond kindje voor jullie!
Bedankt voor je reactie. jeetje ook heftig bij jou zeg!! Hoop dat jou zwangerschap ook verder goed mag blijven gaan. En wat goed dat de uitslagen goed zijn zeg. Geniet van je zwangerschap...
ojee..nee ik heb er geen ervaring mee maar wil jullie heel erg veel succes toewensen! ik zie dat onze dochters dezelfde naam hebben,....indy-tjes zijn hele lieve mooie meisjes. jouw indy* ook
Always Mama, kan de angst van je man goed voorstellen. Balen dat het weer een slechte uitslag is. Hopelijk valt de uitslag na de vwp mee. Hoever ben je nu? cybi, jullie ook al zo'n slechte uitslag van de combinatietest. Wij hier ook 1:4 voor Down en 1:53 voor trisomie 13. Bij de speciale echo zag alles er goed uit, alleen een nekplooi van 3,5 mm. Afgelopen woensdag een vlokkentest gehad. Nu 2 spannende weken. Het geeft de burger wel weer moed dat er bij jullie geen afwijkingen gevonden zijn. Dan is het idd nog erg spannend voor jullie tot de 20 weken echo.
Spannend meid! Weet hoe je je voelt, pfff is toch klote als je zo'n berekening krijgt want dat verwacht je niet. Nekplooi was bij ons 3.9 Mijn zwangerschap loopt verder goed dus wel blijven optimistisch! Sterke meiden!
2 weken wachten op een uitslag? Wat duurt dat lang. Ik heb 2 weken geleden een vlokkentest gehad in het LUMC en ik had de uitslag binnen 3 tot 4 werkdagen. (donderdag puntie, dinsdagmiddag uitslag...zat weekend tussen). In het LUMC doen ze een snelle test (3 a 4dgn) en een traditionele test (=duurt 2 weken). Ik was dus snel uit de zenuwslopende tijd.... Wij hadden kans 1:50 op Down en ons leven heeft 8 dagen even echt helemaal stil gestaan....veel angsten, veel gehuild, veel nagedacht "wat als...". Voor jullie moet het nog erger zijn, door wat jullie hebben meegemaakt. Laat je man zijn angst uiten, dat is heel belangrijk, zo voelt hij het. Vaak zie je alleen dat de mannen sterker zijn dan de vrouwen, nu dus even niet. Gevoelige man, bijzonder toch? Als je er maar goed over kan praten en elkaar kan begrijpen hoe onzeker deze tijd is. Ik heb inderdaad ook veel gelezen over uitslagen van 1:5 of 1:20 waarvan het kindje uiteindelijk gezond was. Maar ik heb ook gelezen dat een uitslag 1:2500 was, en dat het kindje toch Down had. Het blijft een kansberekening, het zegt in mijn ogen niet heel veel...ik kijk er zelf ook met een niet gevoel op terug, maar dat komt natuurlijk door de klap die je krijgt als je verhoogde kans hebt. Mijn bloedwaarden waren ook afwijkend, echt passend bij Down zeg maar (laag Papp, hoog HCG). Nekplooi was 2,4mm...Pfff...wat heb ik in de rats gezeten, die tijd moet jij nog door. Veel sterkte... En zie het zo: 1 op de 101 vrouwen met jou uitslagen dragen een kindje met Down...Dat betekent dat er 100 vrouwen een gezond kindje dragen...Een kans van meer dan 99 % dat je kindje gezond is...
Petra, bedankt voor je lieve berichtje. Doet me goed om het te delen met een 'ervaringsdeskundige' ondanks dat iedere situatie natuurlijk weer anders is. Wow fijn dat het bij jullie zo snel ging. Hier helaas niet. Kan zijn dat we de uitslag binnen een week telefonisch krijgen maar dan is het in elk geval geen goed nieuws. Net wat je zegt, je leven staat op zo'n moment gewoon even stil. Gelukkig hebben we ook nog een zoontje van bijna 4 en daar heb je op zich wel genoeg afleiding aan en we zoeken ook zoveel mogelijk afleiding. Hier ook een gevoelige man en gelukkig kunnen we goed met elkaar praten maar ook lekker samen huilen.