buitenbaarmoederlijke zwangerschap in buikholte

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Laana, Mar 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laana

Laana Lid

Dec 19, 2014
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren gehoord dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in de buikholte heb. In de baarmoeder, eierstokken en eileiders is niets te zien, maar wel een HCG wat aangeeft dat ik 8 weken zwanger ben. Het zweeft dus ergens in mijn lichaam, maar niemand weet waar. De gyn zei dat hij wil afwachten of mijn lichaam het zelf afstoot (maar iets wat buiten de baarmoeder, eierstokken en eileiders zit kan toch niet vaginaal naar buiten?) Anders wordt het aangepakt met een chemo.

Maandag moet ik weer HCG prikken en dan kijkt een andere gyn ernaar. Misschien dat die met iets anders komt.
    Ik zit vol vragen en voel me erg onzeker nu!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Laana,

wat naar voor je zeg! Goede vraag van je. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar ik kan me toch voorstellen dat als ze het niet kunnen vinden ze ook niet kunnen uitsluiten dat het toch niet daar zit waar het via je vagina naar buiten kan worden gewerkt. Maar goed om nog eens bij de gyn na te vragen wat hij daar precies mee bedoeld.
    Afstoten kan ook betekenen dat het lichaam het oplost/resorbeert trouwens en dat het HcG weer gaat dalen. Het komt niet zo vaak voor dat ze niet precies weten waar het zit, dus spannend is het wel zeg! Bel vooral je gyn op hoor, als het door je hoofd blijft spoken; dat is degene die jou je zorg moet leveren en je vragen moet beantwoorden. Ik weet dus niet precies wat hij met zijn uitspraken heeft bedoeld.

Groetjes Brigitte

Share This Page