D. heeft een voetschimmel (heb overlegd met de huisarts en moet miconazol gaan smeren) en kreeg er hand-mond-voetziekte bovenop. Sinds gisteren ziet zijn voet er zo uit en ik vind het er niet fijn uitzien. Zijn andere voet heeft wel wat blaasjes maar geen vlekken. Maandag gelijk naar de dokter of miconazol halen en hopen dat het betert? Ik heb eigenlijk geen idee of ik de zalf wel mag smeren nu er ook blaasjes van hmv-ziekte op zijn voet zitten?
Het is wat vuriger dan op de foto en met name bij zijn kleine teen is het erg rood. Er zit overigens calendulazalf op zijn voet, de plekken zijn behalve tussen de tenen niet vochtig of schilferig.
Miconazolzalf kun je gewoon bij de Kruidvat oid halen hoor. Of evt bij de dienstdoende apotheek. Maar naar ik weet moet je het sowieso zelf betalen. Dus dan zou je het gewoon morgen kunnen halen als je in de gelegenheid bent tenminste.
Volgens mij maakt het voor de blaasjes niet uit, maar ik zou zowiezo de bijsluiter even lezen. Ik zou wel proberen het alvast te behandelen, want als er een infectie bij komt doet dat echt pijn met lopen.
Misschien kun je dan beter eerst de huisartsenpost bellen voor telefonisch overleg of de dienstdoende apotheek? Lijkt me 'ernstig'genoeg om het zsm te behandelen. Beterschap in elk geval