vergeet ik 1 ding: ik heb een heel erg leuk kind op de wereld gezet, dus kindjes maken ben ik ook errug goed in lekker bescheiden topic is dit........
Schoonmaken ben ik ook echt niet goed in... Als ik eenmaal bezig ben wel, dan gebeurt t ook tot in de puntjes (perfectionist), maar het ertoe verzetten, nee, daar ben ik niet zo goed in Ohja, ik ben goed in marketing! Ik ben met diverse projecten bezig geweest de afgelopen jaren en eigenlijk is het altijd wel een succes geweest in vrij korte tijd. Ik kan me erg goed inleven in wat men/de klant wilt en daar handel ik dan naar op mijn eigen manier.
Ik ben goed in het gezin 'managen', ik zorg er erg goed voor dat alles en iedereen op tijd is, afspraken gemaakt en nagekomen worden en dat dingen geregeld worden. En ik heb een fotografisch geheugen voor 'nutteloze' feiten.
Jij scheelt mij een hoop type werk! Ik ben altijd creatief bezig. Schilderen, tekenen, haken, digitaal tekenen, naaien, breien, boetseren. Geef me iets in mijn handen en ik maak er iets leuks van. Hoeft niet eens iets te zijn bedoeld om creatief mee te zijn; Meel, water, zout, plakaatverf en voegenkit en voila een nep taart! Ben ook steevast de l*l met sinterklaas suprises van mijn zonen. Laatst begonnen met kleding maken voor mijn BJD (ball jointed doll) Patroontjes? Mwah teken ik wel even eentje als ik ze al gebruik. Mijn man had eerst zoiets van oh help nu wil ze vast ook allerlei romel voor die pop kopen maar ik probeer het gewoon zelf te maken en dan blijkt dat ik dat ook weer gewoon kan (toe gegeven soms moet ik wel eens een berg zooi weer uithalen maar vooruit... soms zou het ook handiger zijn MET patroon ). Waar ik minder goed in ben/was is toegeven dat ik hier goed in ben. En dat komt weer omdat ik zelf jaren lang niet ingezien heb dat dit een talent is. Ik dacht lekker naïef dat iedereen dat wel zou kunnen als ze zich er toe zouden zetten. Kan ook soms enorm verbaast zijn als iemand dat niet kan. Niet om die iemand voor gek te zetten maar simpel weg omdat ik (soms nog steeds) niet door heb dat dit apart is. Sta dan meer versteld van mezelf als dat de ander zoiets niet kan...ofzo. Weet niet hoe ik dit uit leg.. (nog iets wat ik NIET kan...reacties op forums kort houden...zelfs als ik mijn antwoord al van een ander quote. Is dat ook een talent? Elle lange forum posts maken? )
bijzonder leuk. Ik probeer ook weleens een kort gedichtje te maken (Haiga) maar echt dichten voor een bundel ben ik denk ik niet goed in
Ik ben echt supergoed in zeuren! En nu even serieus, ik ben heel goed in verzamelen (maar dan niet op de manier dat het een overvolle zooi wordt), prijzen/kwaliteit vergelijken en sparen voor iets wat ik écht wil hebben. Sparen op de langere termijn dan helaas weer niet..
Analytisch. Ik vind moeilijke problemen oplossen erg leuk (wiskunde/programmeren). Geweldig als de oplossing gevonden is of als het werkt. Verder ben ik ook goed in klussen in huis (voor een vrouw dan). Al is het meer dat ik het doe, omdat ik het nodig vindt en er anders niets van terecht komt. Mijn vriend heeft dat ook; heel goed aanvoelen hoe iemand in elkaar zit, waar de problemen zitten. Hij is daar nu een psychologisch model/testen voor aan het maken. Die testen zijn redelijk simpel, maar eng accuraat!
Hier ook analytisch, ben goed met cijfertjes: die kan ik in bepaalde volgorden tot de eeuwigheid herinneren denk ik. Kan zo nog telefoonnummers en kentekenplaten van vroeger opdreunen terwijl ik niet meer weer hoe de auto er uit zag, of van wie het telefoonnummer was. Verder in mensen doorgronden. Ik weet heel snel wat voor persoon iemand is als ik diegene voor mij heb. Om daar verder iets mee te doen is een 2e, dat moet ik nog leren. Ik kan goed mimiek uitbeelden. Met mijn ogen kan ik alles zeggen wat ik wil. Ik ben ook wel creatief denk ik, speel graag spaanse gitaar en piano (klassieke stukken 't liefst), hoewel ik zelf niet goed kan tekenen ben ik graag bezig met de kunst van anderen en hier in huis telkens bezig met het interieur, hoe ik dingen het beste kan combineren, ook met mijn eigen kleding trouwens. Ik schrijf graag, hele verhalen, alles loopt in mijn hoofd door met beelden, muziek etc. Gedichten vallen er ook onder maar deze komen zo uit het diepst van mij dat ik ze veelal niet deel. En ben goed in dingen logischerwijze sorteren en opbergen. Probleem is alleen dat ik me zo slecht kan concentreren dus van een hoop komt niks terecht.. als ik met het 1 bezig ben wil ik alweer het ander doen..
Ik ben goed in heel veel dingen (analytisch, creatief, sociaal) maar kan me niet lang concentreren op iets. Ik begin heel veel, maar maak zelden iets af. Maar het grootste compliment dat ik vaak krijg is: dat ik nooit iemand veroordeel, om wie hij is en wat hij doet. Maar altijd vraag naar de beweegreden. Dit levert mij heel open contact op met de mensen om mij heen.
Dat klinkt wel heel herkenbaar, heb precies hetzelfde.. (zowel 1e als 2e alinea). Ik kreeg vandaag nog de vraag, waarom ik geen opleiding heb gevolgd, tsja ik maak ze nooit af beetje jammer dat ik gelijk veroordeeld werd dat ik het kennelijk niet kon :x Ik veroordeel ook niemand, wil alleen graag weten waarom en probeer me in die persoon te verplaatsen werkt veel beter toch?
Dat heb ik dus ook! Ik vind een hoop dingen leuk maar de concentratie niet om het af te maken. Zo dus ook met school en dan krijg je gelijk een oordeel erg jammer!
hier net zo, we kunnen zo meedoen aan de mentalist, haha. ik heb een geheugen als een olifant, weet nog dingen van mijn peutertijd. je kunt het zo gek niet bedenken of ik onthou het. ik heb dingen snel door, leer snel, was op school wel makkelijk, half uurtje huiswerk maken en ik was klaar.
ik herken wel wat punten in wat Dobbel schrijft. dat met die codes en telefoonnummers en rekeningnummers ed heb ik ook erg. ik weet zelfs mijn bsn nummer uit mijn hoofd Ook weet ik heeeeel veel liedjes uit de jaren 80 en 90 en daarna. Als een liedje 2 tellen opstaat dan weet ik al de artiest en/of titel. Introspelletjes zijn dus aan mij besteed! Voorgevoel: heel sterk aanwezig en zit er 9 van de 10 keer nooit naast. ik heb vaak genoeg naar mijn verstand gehandeld maar bleek dat ik beter naar mijn gevoel had moeten luisteren. Taal, gramatica en spelling zijn ook aan mij besteedt Wil daarmee niet zeggen dat ik altijd vlekkenloos en foutloos schrijf ik zit er ook wel eens naast. Verder ben ik heel creatief; ik heb 10 jaar aan stijldansen gedaan, doe nu Zumba en merk dat ik nieuwe pasjes binnen enkele minuten feilloos heb opgepakt. En de heupjes zitten nog goed los. Ik heb sinds 2 jaar een uit de hand gelopen hobbie; een Paintshop pro verslaving. Het is zelfs zo erg dat ik nu ook zelf lesjes schrijf. Ik weet ook perfect het huishouden te plannen, alleen heb ik de discipline niet om die planning ook zo na te leven zo... en eigenlijk ben ik erg slecht in mezelf zo goed te verkopen, maar ik heb inmiddels al 6 punten opgeschreven