Lieve dames, ik zit met een dilemma, voor mn afstuderen heb ik van mn schoonmoeder een dagje sauna gekregen, en nu wilde ze vanavond een afspraak maken. onder voorbehoud een afspraak gemaakt dat hoort ze dus morgen nog. (ze weet niet dat we zwanger willen worden) Nu vraag ik me af hoe jullie dit doen, tijdens ongi ga ik niet naar de sauna, en na mn ei zou ik dus zwanger kunnen zijn en de 1e 3 maanden is sauna niet goed voor de beeb. en ik wil er alles aan doen om het gezond te wereld te laten komen! dus ik zou i.p. alleen na mn ongi en voor mn ei kunnen naar de sauna. toch? nu heb ik i.p 10 aug mn NOD (of 8 augustus, want heb bijna zeker 2 dagen eerder mn ei gevoeld). nu hebben we een afspraak staan voor 7 augustus, dus voordat ik kan en wil testen. of 25 augustus als ik tegen haar zeg dat 7 aug niet kan. Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen? Gewoon naar de sauna gaan en pas hier rekening mee houden als je weet dat je zwanger bent? of na je ei niet naar de sauna gaan omdat je al zwanger zou kunnen zijn (want dit kun je nog niet testen) huisarts of verloskundige opbellen en raadplegen? helpppp. ik moet maandag zeggen (morgen dus) of 7 aug door gaat of niet (bij niet moet ik dus een vette smoes verzinnen) wie helpt me uit de brand?
toch vraag ik het me af omdat je ook leest dat de sauna en met name de grote temp verschillen wel kwaad kunnen, en weer ergens anders lees je van niet. ik denk dat ik morgen maar verloskundige of gyn ofzo ga raadplegen. weet niet zo goed wat ik hier mee moet.
Mac, wat ik in het andere topic ook gezegd heb: Doe relax Het is niet goed om elke keer maar met alles rekening te houden met de gedachte 'ja maar misschien ben ik wel zwanger'. Zo fok je jezelf alleen maar op... Geloof me maar als ik zeg dat het je opbreekt als je elke maand rekening houdt met dingen en dan daarna erachter komt dat t voor niks geweest is. Dat is de stress niet waard meid. Ga gewoon lekker naar de sauna en geniet ervan!
mac ik zou echt wel even lekker genieten van die sauna hoor.....(was ik maar in je plaats ) ik heb toen ik net zwanger was v jurre(ik wist het nog niet) vanalles gedaan wat ik niet mocht doen.sauna,glaasje cocktail,rauwe groente,rauw vlees....... ik was net op reis en was er van overtuigd NIET zwanger te zijn die maand.we hebben het er ons goed van genomen en kijk.... onze zoon is nu al bijna vier maand en meeeeeeeer dan gezond en fit geniet ervan meid
Hoi Mac, Je hebt deze vraag ook aan de Verloskundige gesteld. Dubbel posten is niet toegestaan, daarom doe ik deze dicht. Groetjes Elvira