Afgelopen vrijdagochtend ben ik mijn slijmprop verloren met 36+5. Stille hoop dat dit een teken was van het begin van de bevalling, maar helaas. Zondagochtend (gisteren) ben ik weer een slijmprop verloren en 's avonds weer een beetje. Ook vanochtend heb ik weer wat verloren (wel minder dan vrijdag- en zondagochtend). Is het normaal dat ik in zo'n korte tijd meerdere keren m'n slijmprop verlies? Is dit misschien toch een teken dat de bevalling bijna gaat beginnen? Ik word een beetje 'gek' van de onzekerheid. Ik heb vandaag trouwens ook last van diarree. Alvast bedankt voor een reactie! Er is helaas weinig te lezen op internet over het verliezen van de slijmprop... Gr.
Hoi Zwangernb, je kunt nog wel doorlopen tot 42 weken met dit verhaal.... Het verliezen van de slijmprop is niet standaard een teken van een op handen zijnde bevalling. Je baarmoedermond is aan het veranderen en zich klaar aan het maken voor de bevalling. De prop slijm die aan de baarmoedermond vast zit kan daarbij (deels) loslaten. Maar het veranderen van je baarmoedermond duurt weken, dus helaas; het kan vandaag zijn, maar ook over een aantal weken pas. Geduld groeten Brigitte