Waarom ook alweer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik ben het volledig met Oleander eens!

Borsten toeval?
    Laat me niet lachen...

Je hebt zeker ook heel toevallig en per ongeluk een baarmoeder gekregen?
    Er zat inderdaad iemand genaamd "natuur" met een notitieblokje die dacht "goh, laat ik dit eens proberen, want een kind laten groeien in de voeten is niet gelukt dus laat ik eens kijken hoe dit uitpakt!" en het bleek te werken dus werd het ontwerp maar zo gehouden...
    Ja, natuurlijk :)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.449
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vind het zo typisch hoe sommige vrouwen lopen te kakelen dat het niet meer nodig is omte BV'en. Ik heb het idee dat die vrouwen dan een stukje logica en kennis missen, maar dat is vast mijn interpretatie omdat ik BV de meest logische en beste keuze voor een kindje vind ;)

Ik snap dan ook niet dat er vrouwen zijn die tijdens de zwangerschap al besluiten dat ze KV gaan geven. Oke, als er een medische reden is waarom BV geven onmogelijk / heel onverstandig zou zijn, dan zou ik het kunnen voorstellen. Maar kiezen voor BV zonder het geprobeerd te hebben vind ik zo raar, ondanks dat iedereen baas over eigen borst is ;) Waarom bij voorbaat al, terwijl je lichaam wellicht heel goed instaat is om het beste te geven, een (slap) aftreksel hiervan geven?

Maar dat is mijn gedachtengang. Niet specifiek om wiegendood er mee te voorkomen, maar alle voordelen bijelkaar voor zowel mijn kindje als voor mijzelf, kon mij persoonlijk niet anders doen besluiten om BV te gaan geven. Voor mijn kindje alleen het allerbeste!! :)
    Volgens mij betalen een hele hoop dames (ook de FV mama's) zich scheel aan de veiligste MC, de veiligste earosleep, de veiligste kinderstoel... Alles moetzo veilig mogelijk. Alles moet vaak zo duur mogelijk, alles moet helemaal goed in orde voor de baby. De duurste kleertjes worden aangeschaft, want "alleen het beste voor de baby". Maar bij de keuze BV of FV wordt ineens niet meer gekeken naar wat het meest in het belang van het kindje zou zijn. Ik snap dat niet helemaal, maar ik vermoed als ik hier op het forum en in mijn omgeving sommige mensen hoor dat dat komt omdat vele mensen menen dat FV net zo goed is als BV.
    En als ik als BV mama zeg dat FV een 2e keus voedsel voor een baby is, wordt ik ineens als een maffia aangezien. Terwijl als ik op het forum zou zeggen dat dat ik een 2e hands cheap ass merk MC van MP zou hebben gehaald, dan is heel ZP unaniem: dat is niet het beste voor de baby, het zou beter zijn om een nieuwe MC te gaan halen... Want je gaat toch niet iets doen wat niet het beste van het beste voor je kindje is??

BV is voor zoveel mama's zo'n ontzettend gevoelig onderwerp dat sommige mensen gewoon een blinde vlek over de voordelen tov FV hebben.... Jammer, maar het is nu eenmaal zo.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.449
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja, mijn vriend werd niet om mijn borsten verliefd op mij, sterker nog: hij was een billenman. Totdat ik BV ging geven....... Toen die dingen ineens enorm werden (net als mn kont haha) werd hij toch een borstenman ;)

Blijkbaar doen die dingen toch wel een hoop met de man ;)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als je wil weten waarom ik de keus voor FV. Heb gemaakt moet je maar even terug lezen ;)

En voor de rest vind ik wel dat je iedereen over 1 kam scheert....
    En tsjaa.. Ik heb de kinderwagrn naar eigen smaak uitgezocht.. Net als al het andere en kleertjes komen gewoon van de zeeman e.d...
    Dus ik weet niet waar jij al je informatie vandaan haalt:(

En wat boeit mij het als jij een cheap ass mc koopt via marktplaat... Als het ding goed is is er geen probleem toch ;)

Owjaa en dat stukje over niet nodig...
    Dat is niet omdat mensen niet t beste. Willen maar alleeen maar om aan te geven dat het dus niet perse nodig is...
    Dat je het niet 'verplicht' ben en als je anders wil dat dat kan

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Sam, ik hoop dat je je niet aangevallen voelt, zo bedoel ik het niet. Maar voelt het dan niet als eigenbelang? Zo zou het nl. voor mij voelen.
    Maar misschien is het verschil dat jij KV prima vindt en voor mij voelt het alsof ik mn kindje tekort doe als ik haar bv moedwillig onthoudt.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als iets goed is, is het goed. Net iedereen is in de positie om het beste te kiezen (wat niet wegneemt dat er inderdaad gemakkelijk gekozen wordt voor fv maar dan nog.. wat heeft een ander daar mee te maken?)

Borstvoeding geeft zo veel voordelen, dat zou genoeg moeten zijn!

Oja, en over die koe of varken die een flesje klaar maakt.. Ik vermoed zo maar dat er genoeg zijn die af te toe er naar zouden snakken als ze die vermogens hadden.. 12 biggen aan je tepels.. of elke dag van die zuigende mondstukken van de boer.. yech... ik kan me zo voorstellen dat ook Bertha 2 en Veronique Varken het best een uitkomst zouden vinden (ALS ze daar over na zouden denken...)....... :)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oja, ik moet zeggen dat als groot voorstander van het bestaan van kunstvoeding ik de uitspraak 'borstvoeding is nergens meer voor nodig' moeizaam vind...

Het is misschien niet 'nodig' maar dat is natuurlijk heel wat anders dat het wenselijk zou zijn dat borstvoeding maar zou verdwijnen... Dat zou een beetje hetzelfde zijn als fatsoen.. nodig lijkt het niet meer anno 2012 maar OOOOH, wat zonde! En wat een verschraling!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En zou het niet meer nodig zijn... dan zouden onze borsten verdwijnen na verloop van tijd (evolutie) ... ik geloof dat ik dit uiterlijke onderscheid van mannen toch altijd wel gewaardeerd heb! (en zij ook ;))

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Haha. Ik denk dat een koe het prima zou vinden als het kalfje gewoon fulltime bij de moeder blijft en drinkt.
    De melk die de boer eruit haalt, gaat meestal niet naar het kalf en het kalf krijgt vervolgens kv.

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat het met borsten en een baarmoeder zo is dat je blij mag zijn dat je die als vrouw hebt, want daarmee heb je als het om kindjes gaat een voordeel t.o.v. de man, maar dat het geen verplichting moet zijn om die daarvoor te gebruiken. Dus de norm moet niet bv, net zoals de norm niet moet zijn dat mensen maar kinderen krijgen met die baarmoeder, daar moet iedereen zijn eigen keus in kunnen maken. Zou wat zijn zeg!!

Maar ik heb (gelukkig) nog nooit iemand beoordeelt zien worden op het feit dat ze geen kindjes willen maar wel op het feit dat ze geen bv geven. Ik snap dat gewoon niet. Laat iedereen die keuze zelf maken. Mijn dochter groeit net zo gezond op als de kinderen die bv krijgen. Ik zal nooit iemand veroordelen op het feit dat ze bv geven, ik snap dat heel goed. Maar ik krijg dus wel de kriebels van het feit dat het overgepromoot moet worden en er dus artikelen als deze verschijnen (om maar weer even ontopic te komen)

De keuze die een moeder weloverwogen maakt is in mijn ogen de beste, levensgevaarlijke dingen daargelaten natuurlijk;)

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

;)
    Ik zie dat mijn opmerking over waarom het mannelijke geslacht op borsten valt totaal verkeerd wordt geinterpreteerd en ik vind het best wel bizar dat daar lacherig en idioot over wordt gedaan. Het is geen hersenspinsel van mij, maar een biologisch feit. Kennelijk heeft een aantal mensen lopen slapen tijdens de lessen voortplanting op de middelbare school.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Haha, ja zogelukkig dat denk ik ook idd. Dat wat jij zei klopt gewoon idd, net zoals vrouwen met brede heupen aantrekkelijk worden gevonden omdat dat voor vruchtbaarheid staat. Dit gebeurt alles is misschien onbewust, maar het is wel zo.

En net zoals vrouwen op mannen met "hardere" gelaatstrekken vallen omdat die vaak meer testosteron hebben en ook dat maakt vruchtbaar.

Mensen denken vaak dat het willekeurig is op wie je valt, maar een groot gedeelte daarvan wordt ook onbewust bepaald, ook door je feromonen oa.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ik ben het deels met je eens, het feit dat je mag kiezen is het belangrijkst en ik zal iemand die kv geeft nooit afkraken.

Mijn oudste heeft ook kv gekregen, maar toch zul je mij nooit horen zeggen dat hij net zo goed opgroeit als mijn dochtertje die 26 maanden bv heeft gekregen. Ik vind niet dat kv moet worden afgekraakt, noch bv moet worden opgehemeld, maar ontkennen dat bv beter is dan kv en dus gezonder is voor je kindje, dat moet ook niet gebeuren.

Prima, ieders keuze, maar doe dan niet alsof kv net zo goed is als bv, want dat is het nu eenmaal niet.

14. zogelukkig

Júist, jij snapt het!:D

15. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik sluit me hier helemaal bij aan. Je hoort hier niemand kv afkraken (wél bv promoten ja), maar ik krijg echt de kriebels van opmerkingen zoals die van Tulip, dat haar dochtertje net zo gezond opgroeit als iemand die bv krijgt, want indirect zeg je hiermee dat kv net zo gezond is als bv, wat gewoon feitelijk NIET zo is.
    Ik wil hiermee absoluut niet insinueren dat haar dochtertje niet gezond opgroeit, dat doet ze zeer zeker wel, maar hou op met het ontkennen voor jezelf dat bv gezonder is als kv.
    Ik vind dat best triest eigenlijk. Dat er blijkbaar echt heel veel moeders zijn die kv geven die er heilig van overtuigd zijn dat het net zo gezond is als bv.

Nog even ontopic: ik doe als moeder alles wat ik kan doen om mijn kinderen gezond te houden en gezond te laten opgroeien. Daar staat bij mij persoonlijk het lang geven van borstvoeding heel hoog. Het is één van de grootste geschenken die je zonder al teveel moeite je kinderen mee kan geven in dit leven. Dat het daarbij ook de kans op wiegendood verkleint is mooi meegenomen!

16. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Pfoeh, gelukkig. Ik dacht al dat ik buiten de boot zou vallen met mijn kleine tietjes! haha

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Hahaha, valt dus weer mee!

18. zogelukkig

*proest*:D
    Maar je hebt ze maar mooi wél!

19. tulip

tulip Niet meer actief

er wordt slecht gelezen en veel geinsinueerd, heb ik gezegd dat het even gezond is: nee!! Heb ik gezegd dat fv evenveel voordelen heeft als bv: nee!!

Ik heb gezegd dat mijn dochter even gezond opgroeit en dat is wel zo. Want het is ontzettend fijn dat je met de bv een goede basis levert, maar het is in mijn ogen even belangrijk wat je er vervolgens mee doet. Ik zie te veel mensen om mij heen die bijvoorbeeld een jaar bv geven en vervolgens het qua eten niet te nauw nemen en volstoppen met allerlei vette rotzooi en zoetigheid.

Ik stop niet na de babytijd, maar blijf mij steeds bewust van voeding.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha en ze doen óók mooi waar ze voor bedoeld zijn! (heeft je man goed gezien ;))

Deel Deze Pagina