AliExpress vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnestralen, 28 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.715
    8.445
    113
    Vrouw
    Ik heb een berichtje gehad dat het pakje bij het post kantoor ligt. Maar er staat helemaal geen adres bij. Hoe kan ik zien waar het pakje ligt?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.153
    15.671
    113
    Nabij Utrecht
    Checken via de track en trace code?

Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.715
    8.445
    113
    Vrouw
    Daar staat een grote stad 20 km verderop, zonder adres alleen de stadsnaam. Het dichtstbijzijnde post nl punt hebben we al geprobeerd, daar was niks.

4. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.744
    3.204
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kreeg een briefje in de bus, daarop zit dan een sticker met het adres waar het ligt. Niet gehad?
    Zo niet, dan zou ik met postnl bellen en de track and trace doorgeven, in hun systeem zou moeten staan waar het ligt.

Zonnestralen en DQueen vinden dit leuk.
  5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.715
    8.445
    113
    Vrouw
    Ik kreeg een email van ali dat ik contact op moest nemen met het dichtstbijzijnde postkantoor. Er stond geen nl trace code, alleen een Chinese. Mijn vriend heeft die code laten zien bij het postnl punt. Zij gaven aan dat ze daar niks mee konden. Hij gaat vanmiddag nog naar het postkantoor verderop.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.153
    15.671
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is raar, heb ik nog niet eerder meegemaakt :)

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.715
    8.445
    113
    Vrouw
    Ja raar hè. Dit was voor mij de eerste bestelling. En die verandert gelijk in een spoorzoekertje :roflmao:

Ik heb echt geen idee waar we nog kunnen zoeken na dat andere kantoor.

8. KleineMama15

KleineMama15 Bekend lid

27 feb 2019
    521
    219
    43
    Vrouw
    Gouda
    Meestal ligt het de dichtbijzijnde postkantoor.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.715
    8.445
    113
    Vrouw
    Daar hebben we gekeken. Nu ook bij een punt verderop. Maar beiden kunnen niks vinden.

10. DQueen

DQueen Niet meer actief

De verkoper berichten dat hij het voor je uitzoekt! En als het niet bij je aankomt aangeven dat je een nieuw exemplaar wilt omdat je geen dispute wilt openen.

MyMiracle en Zonnestralen vinden dit leuk.
  11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.153
    15.671
    113
    Nabij Utrecht
    Dan zou ik idd een bericht sturen naar de verkoper.

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.715
    8.445
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmiddag een bericht gestuurd dat we bij het dichtstbijzijnde kantoor zijn geweest en dat het daar niet lag. Daarbij ook de vraag of hij een adres heeft van het punt waar het dan zou moeten liggen.

Hoelang voordat het gesloten wordt zal ik vragen om het nog een keer te sturen? Ik heb inmiddels van iemand terug gehoord dat diegene ook zo'n mail heeft gehad en dat het alsnog bezorgd werd.

DQueen vindt dit leuk.
  13. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik zou even zijn antwoord afwachten. Mijn ervaring is dat de verkopers behulpzaam zijn, goede recenties willen en niet zitten te wachten op een dispute.

14. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Heb ik ook een keer gehad en pakket was nergens te bekennen. Ik heb de verkoper gemaild met het verzoek het zo snel mogelijk voor mij op te lossen of mijn geld terug te storten. Uiteindelijk hebben ze mij een nieuwe pakketje opgestuurd en hun excuses aangeboden. Je pakketje is ergens zoek geraakt en zij horen jou een oplossing aan te bieden.

15. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Nog een tip: Chinees kun je vertalen door te kopiëren en in Google transkate te plakken. Wellicht levert dat je een bruikbare code of adres op.

16. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.436
    591
    113
    Vrouw
    Heb je de postnl app al?
    Daar staan bij mij de aliexpress bezorgingen ook in met een nl barcode.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.715
    8.445
    113
    Vrouw
    Ik heb de app maar er is niks onderweg waarvan de app af weet.

18. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Weet je zeker dat er met de mail bedoelt wordt dat hij al klaar ligt om op te halen?

Een vriendin van mij dacht dat ook eens, maar dat was eigenlijk gewoon een mail dat hij het land binnen was gekomen.. Enkele dagen later werd het bezorgd..

Misschien de mail hier even delen voor de mensen met ervaring met aliexpress?

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Dit wilde ik ook schrijven! :)
    Ik bestel al jaren regelmatig dingen via aliexpress en krijg de laatste tijd vaker e-mails ter bevestiging dat het pakket in Nederland is aangekomen en wordt overgedragen aan de lokale bezorgingsdienst - PostNL. Dit is puur een bevestiging om je te vertellen dat je envelop/pakketje er bijna aankomt.
    Meestal duurt het hierna nog zo'n 2-4 werkdagen en dan heb je het binnen :)
    Mocht je einde van de week (vrij/za) nog niets hebben ontvangen, dan zou ik contact met de verkoper opnemen.
    Maar zolang er in de mail nergens concreet staat dat je het zelf moet ophalen, zou ik nog even geduld hebben :) (Normaal gesproken, wanneer je het zelf moet ophalen, krijg je ook per post een kaart van PostNL met daarop de gegevens van de locatie e.d. Ik heb dat nog niet eerder via e-mail gezien.)

Zonnestralen en Langmuts vinden dit leuk.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.715
    8.445
    113
    Vrouw
    #20 Zonnestralen, 29 sep 2019
    Laatst bewerkt: 29 sep 2019
    Volgens de trace op Ali was hij eerst in een stad 20 km verderop. Nu zou hij ineens in een stad 50 km verderop zijn met een mislukte bezorgpoging.

Ik heb mijn adres in Ali bekeken, die klopt. Ik snap hier echt niks meer van.... Als ik check op mijn straatnaam bestaat die ook niet in die stad, enkel in de stad waar ik daadwerkelijk woon.

De winkel heeft inmiddels gereageerd dat ik toch echt contact op moet nemen met het postkantoor, maar we zijn al bij 2 langs geweest. Daar kom ik ook geen steek verder mee.

Deel Deze Pagina