Wanhopig! Een welkomstcomite van extreem veel vlooien...

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik gebruik Advantage van de dierenarts. Tot nu toe werkt dit uitstekend! Nog nooit een vlooienplaag gehad na een vakantie *klopt dit keihard af, over 2 weken gaan we voor 2 weken naar Portugal*

Eèn keer weer Frontline gekocht (was weekend en had geen geduld een paar dagen te wachten:)), nou dat doet ècht niks meer hè.. Excel zou ik ook geen vertrouwen in hebben, zoals ik geen vertrouwen heb in alle vlooienmiddeltjes die je gewoon bij de dierenwinkel kunt kopen...

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Eens met Whabbit.. Fipronil werkt goed alleen dood vlooien in 24-48 uur, dan hebben de meeste al gebeten.. Ze gaan niet gelijk dood. Het duurt minimaal 3 maanden voor je van een vlooienplaag in huis af bent!

Mocht je sneller resultaat willen, er is een nieuw middel op de markt, nu alleen nog voor honden, het heet Comfortis, en dit is een tablet, die dood alle vlooien binnen 4 uur en werkt een maand lang, moet je maar eens bij je dierenarts vragen! Voor de kat gewoon pipetjes gebruiken en idd over paar weken nog eens sprayen met de omgevingsspray.

Je moet trouwens je hond niet wassen 2 dagen voor en na een vlooienpipet, het middel gaat in de talglaag vd huid zitten en met wassen haal je die er vanaf, dit zorgt ervoor dat het minder goed werkt!

Hopelijk ben je er snel vanaf, maar realiseer je ook dat je hond en kat buiten nieuwe vlooien oppikken die dan eerst weer dood moeten gaan, dus dat je er een paar ziet wil niet zeggen dat de middelen niet werken.. Mensen zijn over het algemeen veel te ongeduldig hiermee, kan echt wel even duren voor je er vanaf bent! Succes ermee!

3. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Advantage en Advantix (ook tegen teken) helpen hier het allerbeste. Frontline werkt voor geen meter meer! Ik heb 't vroeger altijd gebruikt voor onze hond totdat ie een jaar of 8 was, en weet dus echt wel hoe 't spul werkt, maar vanaf toen deed het dus niks meer en gingen we over op 't spul van de dierenarts.

Wat trouwens ook zo is, vlooien worden op een bepaald moment wel resistent tegen bepaalde middelen, vooral als ze veelvuldig worden gebruikt, dus iedere maand. (Vertelde een bevriende vee-arts ons -dus geen (huis-)dierenarts, want die willen natuurlijk de pipetjes wel verkopen ;))
    Wij geven al jaren 's winters geen pipetjes meer aan onze katten en voorheen onze hond. Vanaf april beginnen we ze weer iedere 6 weken te geven t/m oktober en dat is hier afdoende.

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Loetje: Over Frontline heb ik al zoveel slechte verhalen gehoord dat ik daarom voor Exil gekozen heb (ben ik niet erg bekend mee).
    Maar ik heb net even gekeken en het werkzame bestanddeel is hetzelfde als in Frontline ;)

Maarja, ik lees hier ook weer reacties over dat Frontline prima zn werk doet..

Wat betreft het wassen, ik wist niet dat dit 2 dagen voor een pipetbehandeling ook niet mocht. Paar dagen erna wist ik wel.
    Onthouden dus :)

Over 2 weken nog een keer insprayen met omgevingsspray?
    Moet ik dan weer het complete vloeroppervlak doen zoals nu of alleen bepaalde plekken?
    Als we weer alles moeten doen laat ik liever een bedrijf komen die alles insprayed; goedkoper en makkelijker!
    (lokaal eenmansbedrijfje rond de 80,- euro en zelf doen heeft ons nu zo'n 150,- euro gekost ;))

5. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Wij hebben het ook gehad, heb zeker 3 keer de pipetjes moeten geven, toen was het over!
    Het werden er geleidelijk wel steeds minder... Ik denk dat met jullie schoonmaken het wel goed zit! Even geduld hoe rot dat ook is! En gewoon elke maand een pipetje blijven geven. En vooral je dieren overal in huis laten lopen zodat ze er op springen!

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @JosieJ: De dieren overal in huis laten lopen is geen optie.
    Ik wil geen huisdieren boven hebben; ik vind het niet fris op de slaapkamers en ten tweede ben ik oa (matig) allergisch voor honden en katten dus ik beperk hun vrijheid tot beneden en de tuin ;)

(erg vreemd dus ook dat ze zelfs op zolder zitten, maar ik had iets gelezen over dat je heel makkelijk zelf eitjes en/of vlooien meeneemt naar boven?)

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Omgevinsgspray herhaal ik altijd de dag erna, en een week later nogmaals. ( na vakantie ook altijd een plaag)
    Let er op dat je ook in kiertjes sprayt, en de bank, en gordijnen meeneemt.

Sterkte!!

8. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Dan heeft die bevriende veearts duidelijk geen recente onderzoeken gelezen, want er is dus bewezen dat resistentie tegen frontline nog niet bestaat! Het argument dat erop volgt raakt helemaal kant nog wal, aangezien je frontline al lang in de dierenwinkels kunt kopen?

(Sowieso een beetje vreemd: voor informatie over huisdieren geloof je dus eerder een veearts dan een (huis)dierenarts? Beetje omgekeerde wereld lijkt me? Is net zoiets als naar de orthopeed gaan als je last hebt van eczeen of zo: hebben ook dezelfde basisopleiding gedaan!? ;))

9. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Met zo'n vlooienplaag zitten er meer in huis dan op je huisdieren.
    Ik heb het hier ook eens gehad,niks hielp.
    Toen maar zo'n bedrijf laten komen.Een vlooienplaag krijg je zelf niet weg.het is niet goedkoop,maar je bent er dan ook echt vanaf want zelfs eitjes kunnen dan niet meer uitkomen.Sprays doden alleen vlooien en niet de eitjes.Er word met een middel alle vloeren,kiertjes en plinten ingespoten en je mag een paar uur niet in je huis en ik dacht een week niet je vloer dweilen want dat middel werkt nog na.Dit is nu 3 jaar geleden maar word nog helemaal gek als ik een vlo zie.
    Sterkte

10. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hmmm dat is balen dat je dieren niet vrij kunnen rondlopen! Want ja dat klopt wel dat je ze zelf ook makkelijk door het huis verplaatst, en tegen ons is altijd met nadruk gezegd om de dieren juist niet uit je kamer weg te houden... Maar ja als het niet anders is, is het niet anders! Gewoon er vanuit gaan dat de spray zijn werk ook wel doet! Wacht het in elk geval een weekje af om te kijken of het minder word... Wel onwijs vervelend heh!

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Sprays doden inderdaad alleen volwassen vlooien, maar die kunnen zich dan in ieder geval niet meer voortplanten en de meeste pipetjes zorgen ervoor dat de larven en eitjes ook niet meer uitkomen.

Belangrijkste is je dieren behandelen, spray is eigenlijk extra. Ook bij het aanbrengen van pipetjes moet je goed opletten dat het daadwerkelijk op de huid terecht komt en niet in de haren, want dan werkt het ook minder goed.

Meeste mensen stappen idd over op andere middelen als ze denken dat iets niet werkt en dan zijn de vlooien ineens wel weg, maar dit heeft vaak meer te maken met het feit dat je dan al meerdere keren hebt behandeld, omdat het nou eenmaal een tijd duurt voor alle vlooien weg zijn, dan dat het 1e middel niet heeft gewerkt, als je dat net zo lang zou gebruiken dan was het ook over geweest.

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    heb dat ook gehad ooit.. en heb de bestrijdingsdienst laten komen.. die zei me toen dat ik met de omgevingsspray beter op de grond kon gaan liggen en de vlo een tik op de kop geven ermee.. dan dat ik een echte plaag kon bestrijden ermee.

en uiteindelijk blijft het een kwestie van de langste adem hebben..elke dag heel grondig zuigen, en elke dag de dieren kammen..

zag trouwens dat de AH omgevingsspray uit de collectie gooide en nu voor helft van prijs verkocht

13. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

weet niet of het al genoemd is, maar de beste methode om ze van de beesten af te krijgen is ze wassen met groene zeep, en het kost ook nog eens niks. De vlooien vallen bij bosjes dood neer.

14. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Dat is dus ook een van de vele fabeltjes: iemand anders hier zei het al, maar het grootste probleem zit hem in de omgeving in de vorm van alle vlooieneitjes en larven. Fijn dat je de levende vlooien eraf wast, maar die hebben al weer vele duizenden eitjes gelegd die in de omgeving liggen. En die komen uit, een nieuwe generatie vlooien ontstaat weer en springt met onverminderd enthousiasme weer op je huisdier! Geen oplossing dus.

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik heb geen tips voor de huidige plaag, wil je vooral veel sterkte wensen!

Maar misschien is het een idee om over te stappen op de Programprik? Dat is een prik die je eens in het half jaar haalt bij de dierenarts en dan is je hond/kat meteen beschermd. Wij hebben geen vlo meer gezien. (Of ja, heel soms wel als de katten van buiten komen, maar de Program maakt dat hij zich niet kan voortplanten.... dus nooit last eigenlijk).

16. Tatjanatj

Tatjanatj Niet meer actief

Wij hebben hier ook al 2 weken last van een vlooienplaag. Onze kat is inmiddels vlovrij, na een vlooienband en een pipetje, maar helaas zit het hele huis nog vol met vlooien. Het ergste daarvan is dat ze in plaats van op de kat te springen, mij constant bijten. :( Elke ochtend ben ik weer zo'n 10 beten rijker. We hebben ondertussen het hele huis al meerdere keren ingesprayed, alles wat te wassen valt gewassen op 60° of meer, en ik stofzuig elke dag, maar nog steeds zijn ze niet weg. Het is wel al geminderd, maar we zijn er nog lang niet vanaf.
    Veel sterkte, ik weet hoe lastig een vlooienplaag kan zijn, zelf ben ik met momenten ook wanhopig.

17. Leliana

Leliana Niet meer actief

Oh oh oh.. wat een ellende he? We weten er Alles van.. :(

Wij hebben ook een extreme vlooienplaag gehad. Alles geprobeerd.. niks leek te helpen. Vreselijk.
    We werden ook gebeten met als resultaat dat ons hele gezin dag in , dag uit alleen nog maar aan het krabben was. Wat voel je je dan VIES.

Nu na , jawel, één jaar alles geprobeerd te hebben kunnen we
    eindelijk zeggen dat we vlo-vrij zijn :D

We zijn naar een bevriende ongedierte bestrijder gegaan. Die heeft ons het meest chemische spul gegeven wat hij had (40 euro per bus) en daar hebben we álles mee behandeld. Voila, geen vlo meer te bekennen.

We zijn nu zo'n 2 maanden verlost van die engerds en we zijn er nog elke dag blij mee. De katten krijgen nu elke 3 weken druppels en over 4 maanden gaan we de behandeling herhalen. Dit nooit meer...

Veel sterkte er mee. Hogelijk ben je er gauw vanaf.

18. Maria1986

Maria1986 Actief lid

20 jun 2012
    163
    41
    28
    Vrouw
    NULL
    Duitsland
    Wij gebruiken voor onze hond altijd de Beyer advocate zeer tevreden over! Onze hond had als pup de demodex parasiet daar heeft dit ook goed tegen gewerkt daardoor gebruiken wij dit eigenlijk nog steeds. Ze worden er tevens mee ontwormd! Je kunt het op internet bestellen maar bij ons hebben ze het ook bij de dierenarts.

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik hoop toch dat we er wat sneller vanaf zullen zijn dan wat ik hier lees bij sommigen :)
    Ik ben er vandaag nog geen een tegen gekomen, hopelijk blijft het zo ;)

In ieder geval bedankt voor de tips!
    Straks ga ik even langs de dierenarts voor nieuwe pipetjes en om na te vragen hoe dat zit met zo'n injectie.
    Mochten we de behandeling met de spray weer moeten herhalen dan laten we een bedrijf komen die t voor ons doet; scheelt een hoop geld en werk namelijk.

20. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Never mind. Ik spreek uit eigen ervaring hier. Voor ons werkt Frontline dus absoluut niet meer (en bij niemand met huisdieren in onze omgeving overigens) da's een persoonlijke noot, hoeft TS niets mee te doen. ;)

En nee, wij gaan niet naar een veearts (die ook arts is geweest voor kleine dieren) voor onze diertjes hoor....;) het was iets wat ter sprake kwam toen we het eens over Frontline hadden toen hij bij ons op visite was, jeweetwel sociale contacten en dat soort dingen. Dat was wat hij vertelde, niet wat ik persé wilde horen maar hier werd het dus zeer zeker bewaarheid.

Mijn hond is 14 jaar geworden, onze katten zijn inmiddels 10 en 8, we hebben nog nooit een dramatische vlooienplaag gehad zoals TS omschrijft, wel eens lichtjes 'last' maar we waren de enge beestjes altijd te snel af voordat er zich een plaag vormde.

Deel Deze Pagina