Wanhopig! Een welkomstcomite van extreem veel vlooien...

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom je hele oppervlakten heb gesprayd, dat is onnodig, daar heb je gestofzuigt en ligt geen vlo meer, in principe spray ik altijd alleen de moeilijk te bereiken plekjes, voordat we op vakantie gaan, dus overal waar je met je stofzuiger een poot, kozijn of wat dan ook raakt. Je heb hele goede sprays die vlooien en larven doden dus dan spray je nu en over 10-14 dagen weer, heb je de goedkopere spray die alleen vlooien dood moet je elke 2-3 dagen sprayen om het goed aan te pakken, maar erg vervelend, succes

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Onze dierenarts zei ook dat Frontline niet meer werkt. Het was de reden dat we ineens een vlooienplaag hadden terwijl we echt heel secuur zijn met vlooeienmiddel. Wij hebben toen van de dierenwinkel in de buurt een soort Duits (?) goedje gekregen dat in NL eigenlijk niet mocht (geen idee of de verkoper er niet een mooier verhaal van maakte). We moesten het op donkere plekjes, plinten, onder bank, moeilijke hoekjes, enz sprayen en dan minstens 3 uur niet thuis komen (ook katten en vissen uit kamer). Het hielp wel, maar ik wil niet weten wat er in zat!

Wat voor ons trouwens ook goed werkt is een vlooienband in stukjes knippen en die onder het bed, onder de bank, in de stogzuigerzak en achter de boekenkast leggen. Het was een tip van mijn moeder en volgens mij helpt het wel. (Al begrijp ik niet waarom, want volgens mij eten vlooien geen vlooienbandjes. Hmmmm..... nu ik er over nadenk weet ik eigenlijk niet waarom het werkt).

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Gat-ver-damme, wij hebben hier ook last van. Ik krijg die rotdingen met geen mogelijkheid weg. In de periode dat wij er last van hebben, heb ik dit geprobeerd:
    Vlooienshampoo, vlooienband, frontline, afwasmiddel, karnemelk laten drinken, Advantage.
    En ze hebben het NOG, aargh! In huis heb ik alles al gewassen (met schoonmaakazijn, kunnen ze niet tegen), dagelijks stofzuigen en dweilen met afwasmiddel/schoonmaakazijn/Dettol, stomen, behandeld met spray, vlooienbanden tussen de bank.
    Ik begin radeloos te worden, maar misschien staan er nog wel dingen tussen die jullie niet hebben geprobeerd. Als laatste redmiddel las ik ergens de dieren in te smeren met heel verdunde appelazijn, ga ik dan maar proberen..

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Bij onze katten gebruiken we Advantage80, is ook het enige middel dat helpt.

Helaas weet ik niet hoe je er in huis afkomt, heb je al eens bij je dierenarts gecheckt of ze tips hebben?

Succes!

5. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Tip: Stronghold!
    Verkrijgbaar bij de dierenarts.. hier zit selamectine in.. dit schakelt het zenuwstelsel van de vlo uit waardoor hij zeker dood gaat.
    Frontline werkt hier ook niet!!

Laat je niet gek maken door t advies van mensen in winkels enzo over producten die je moet aanschaffen. Heb hier een vlooienplaag gehad, honden met stronghold behandeld, heeeeeeel goed stofgezogen in huis, alles van stof goed uitgewassen. Geen last meer.

En de eerste maanden even volhouden om om de 3 weken te druppelen

6. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Kan best hoor dat het een fabeltje is, maar ik waste onze katten altijd 1x en nooit weer een vlooi gezien :D

7. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bestrijdingsdienst bellen. Bespaar jezelf ajb de honderden euro's aan bussen spray. Gewoon die lui laten komen en alles laten insprayen.

8. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die lui van de bestrijding spuiten overigens alles. Dat ze dus alles ingespoten heeft is heel niet zo raar.

Zij spuiten alles en dan ook nog alles tot aan je middel bij de wanden. Je moet alles van de muren afhalen. Je mag een laatste keer stofzuigen voor ze komen. Daarna mag je 2 dagen niet zuigen en vervolgens mag je een paar weken alleen maar de paden zuigen waar je loopt. De moeilijk bereikbare plekken moet je vanafblijven zodat de boel goed kan inwerken.

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Even een update vanaf deze kant:

We komen maar niet van die vieze beestjes af :(
    Het leek even goed te gaan, maar ineens bespringen ze ons weer letterlijk van alle kanten.
    We hebben een garage aan het huis vast met een doorgang in de woonkamer en ook daar zat het helemaal vol.
    Er lagen vloerbedekkingtegels welke we afgelopen zaterdag allemaal eruit gehaald en weggebracht hebben naar de vuilstort, zo wanhopig zijn we al... (We gaan er binnenkort laminaat leggen; hier komt geen vloerbedekking oid meer in huis)

We zijn er in ieder geval helemaal klaar mee en ik heb vandaag de ongediertebestrijding gebeld.
    A.s. woensdag komt er iemand langs die ons hele huis opnieuw gaat inspuiten; het complete vloeroppervlak van de gehele woning incl. alle kieren, naden en plinten.
    Ik hoop echt dat het daarmee eindelijk voorbij zal zijn!

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik gebruik ook nog vlooien anticonceptie. Dit zorgt ervoor dat alle vlooien onvruchtbaar worden. Ook de poepjes bevatten dan dit middel en die poepjes worden opgegeten door larves etc. Werkt hier goed. En kattenband in stofzuigen en omgevingsspray.

Oh,je belt de bestrijdingsdienst. Succes meid,hopelijk ben je er dan echt vanaf.

Deel Deze Pagina