Wanneer zou ik overkunnen naar een dekbed. Overal lees ik dat dit pas mag met 2 jaar. Mijn dochter is 8 maanden maar blijft niet onder haar deken en laken liggen. Dit vindt ik voor de winter ondanks een slaapzak te koud. Ik dacht als ze onder een dekbed ligt ik dit beter in kan stoppen en dat ze dan beter blijft liggen. Heb het bedje al hoog opgemaakt.
Zie dit recente topic voor antwoord op al je vragen! http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/dekbedje-voor-baby-11-maanden.663750/
Als je een goede slaapzak hebt dan is een deken niet nodig.Onze kinderen hebben altijd prima geslapen in een winterslaapzak van de Hema. Met warme pyjama en romper. En het kan hier boven best koud worden! Dekbed wordt niet voor niks afgeraden tot 2 jaar. Daarnaast denk ik dat ze even snel onder een dekbed vandaan zal kruipen als onder een deken....
@T86: misschien is dit speciale beddengoed ook nog iets voor je? https://www.babyinnovationaward.nl/tuck-inn-beddengoed-van-witlof-for-kids/ Kom ik net toevallig tegen!
Slaapzak kan toch prima? Hier heeft mijn zoontje een warme winterslaapzak en mijn dochter maakt het helemaal bond. Die heeft alleen een ieniemienie dekbedje wat ze ook wel in de kinderwagen gebruiken. Deken wil ze absoluut niet.
Hier hadden ze een heerlijke vierseizoenen slaapzak, echt warm genoeg ‘s winters Dekbed echt niet te vroeg doen ivm warmtestuwing.
Slaapzak is echt wel warm genoeg hoor. Je hebt veel soorten qua dikte. Of lekker warm aankleden. Een dekbed kan echt nog niet!
Als je een goede slaapzak koopt kan je kijken naar de tog waarde. Deze waarde mag niet boven de 4 uitkomen. Zo heeft ergopouch een mooie slaapzak van 3,5 tog waar je je kindje lekker warm in weg legt. Een hema slaapzak, zelfs de winter versie, komt niet verder dan 2 tog. Als dat warm genoeg is voor je kindje is dat uiteraard prima. Maar voor veel kindjes is dit te koud. Bij 3,5 tog heb je dus ook geen laken of deken nodig. Als een baby niet onder een laken of deken zal blijven liggen zal een dekbed hoe dan ook geen optie zijn, want daar blijft het ook niet onder liggen. Naast het feit dat het onder de 2 jaar wordt afgeraden.
Puckababy 4 seizoenen slaapzak. Ik heb hem geleend van een vriendin toen. Fantastisch ding. Dekbed blijft je kindje niet onder als het ook niet onder een dekentje blijft. Heeft ze het zelf ook koud? Want niet elk kind heeft het snel koud. Mijn oudste slaapt op een kamer waar het in de winter tegen de 0 graden is als het vriest buiten en slaapt zonder pyjama met enkel dekbed en heeft het dan soms nog te warm. Terwijl de jongste het heel snel koud heeft en met twee 4 seizoenen dekbedden slaapt
Hier een 21 maander die lekker in een slaapzak van de Hema slaapt. Dekentjes blijft ze idd niet onder liggen. Komt vanzelf wel, we gaan haar komend voorjaar wel eens proberen onder een deken te leggen. Nu proberen we het af en toe, en ze vind het heel knus, alleen ze draait zich vast doordat de deken een soort van aan de slaapzak blijft 'plakken'. Dus dan wordt ze weer wakker. Niet handig .
Dat een baby niet onder een dekbed blijft liggen als het niet onder een deken blijft, is hier absoluut niet waar.
8 maanden is echt veel te jong.. Je kan kijken naar een puckababy slaapzak of ergopouch. Zoals eerder uitgelegd miet je kijken naar de TOG waarde. Die geeft de warmte van de slaapzak aan
Een dekbed zou ik met 8 maanden echt nog niet doen. Als ze het echt te koud heeft is een andere winterslaapzak nog een optie met een hogere tog-waarde. Onze dochter is ook echt een koukleum en die draagt daarnaast nog een romper lange mouw en een pyjama. Als het echt koud wordt krijgt ze een warme winterpyjama aan ook nog sokjes.
Die hier legt dr hoofd neer waar ze haar speen vindt, laatst met een lakentje weer geprobeerd en ja hoor koppie onder t lakentje. Moet er niet aan denken met een dekbed, naast de warmtestuwing. Je kan een deken in een hoeslaken doen, die kan je wel stevig instoppen maar daar houdt t wel op vrees ik. Hier krijgt ze straks gewoon winter slaapzak, evt meerdere laagjes en worst case blijft de kachel meedraaien in de avond/nacht.