Hallo, Ik moet het even van me afschrijven, want ik trek de spanning bijna niet Ik ben vandaag 5 weken zwanger. Het is mijn 5e zwangerschap, maar de laatste 3 zwangerschappen waren buitenbaarmoederlijk. Ik ben nu in onze eerste IVF poging weer zwanger geraakt. Heel fijn dat dát in ieder geval soepel gaat... Maar... Ik wist natuurlijk dat ik deze zwangerschap nooit meer zo onbevangen in zou gaan als mijn eerste zwangerschap van mijn zoontje. Vorige week moest ik bloedprikken en het HCG zat aan de lage kant (48 waar 100/150 wenselijk was geweest). Het VUMC gaf me niet veel hoop. Ze gaven me de indruk dat ik rekening moest houden met een miskraam. Dat is echter niet gebeurd, sterker nog het HCG neemt duidelijk toe. De testen lopen mooi op, mijn inziens verdubbelt het gewoon zoals het hoort, voor zover je dat kunt beoordelen op een urinetest en van het weekend had ik echt knaltesten en zaterdag zei CB 2-3 weken zwanger (dat was vorige week maandag nog 1-2). Een (vroege) miskraam sluit ik dus eigenlijk uit, want dan waren de testen niet zo toegenomen. Maar nu slaat dus de angst toe dat het wéér op de verkeerde plek zit... Hoewel ik rationeel weet dat het statistisch gezien bijna onmogelijk is dat het weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap betreft, weet ik ook dat statistieken niet alles zeggen en ben ik als de dood dat het me toch weer gebeurt... voor de 4e keer... Ik durf dus helemaal niet blij te zijn, en ben doodsbang voor de echo... morgen moet ik weer bloedprikken om te kijken of het hcg naar behoren gestegen is, maar uit ervaring weet ik dat dat niet alles zegt. In November liep het ook allemaal keurig op, en zat het toch in mijn linker eileider... pfff, ik denk dat ik pas blij kan zijn als ik de echo heb gehad.. maar ja, dat kan nog wel een week duren Nou, heel verhaal, maar moest het even kwijt...
Jeetje, ik snap dat je je onzeker voelt! Volgens mij is met 5 weken wel te zien of er een beginnend vruchtzakje in de baarmoeder zit. Nog geen vruchtje maar wellicht is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten daarmee. Ik zou er om vragen en wens je alle geluk!!!
met zo'n geschiedenis kan ik me je angst ook heel goed voorstellen. zo snel mogelijk een echo regelen zou ik zeggen! dat is nu toch echt de enige manier om gerust gesteld te kunnen worden...! ik zal duimen voor een fijne goed geplaatste zwangerschap voor je
Dank jullie wel. Vanmorgen bloed geprikt, ik wacht nog op de uitslag, maar als ik op de verpleegkundige af ga heb ik er niet veel vertrouwen in
Wat kan ik me je angst goed voorstellen! Ik had dit al na 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap laat staan na 3x. Het enige wat ik niet van het ziekenhuis begrijp, is dat er nog geen echo gemaakt is. Ik weet dat je met 5 weken nog niet veel kan zien, maar hier maken ze (al dan niet op verzoek) wel een echo. Als ik jou was zou ik er echt om vragen met je verleden! Wens je in ieder geval heel veel sterkte met het afwachten en de spanning en ik hoop dat je toch goed nieuws krijgt!
Zojuist gehoord dat hcg gestegen is naar 1077 en mag meteen voor een echo komen... Dat heeft pas zin vanaf 1000, daaronder kunnen ze niks zien, vandaar... Ik ben dus nu alleen naar het zh vanaf mijn werk, hopelijk zo goed nieuws!
Nou, wat een spanning en sensatie... De echo was goed. Er zit een vruchtzakje in de baarmoeder. Dus dat was voor mij een hele opluchting! De hcg waarden zijn echter nog steeds aan de lage kant voor de termijn, dus dat kan een voorteken zijn voor een miskraam, maar het was nog te vroeg om dat te zeggen. Over 2 weken terug komen voor een echo, dan ben ik 7+1, dan moet er echt een hartje te zien zijn en moet de wervelkolom qua grootte bij de termijn passen. Hij moet dus even een groeispurtje maken de komende weken, maar dat heeft hij afgelopen week dus ook gedaan... fingers crossed maar weer...
fijn dat een eug in elk geval is uitgesloten en er iets zichtbaar was in je baarmoeder. was bij mij vanaf hcg van 1900 pas het geval. het blijft nog wel even spannend dus.. ik zal duimen voor je!
Wat spannend! Maar wat is je hcg goed gestegen en super fijn dat er een vruchtzakje te zien was op de echo. Ik duim!