wanneer en waarom zijn jullie gestript?

Discussion in 'De bevalling' started by naadje53, Aug 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfina22

dolfina22 Actief lid

Dec 8, 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    bij me eerste gestript met 40+5 en twee dagen later had ik me zoon in me armen maar of het door het strippen kom weet ik niet want heb 6 uurtjes ween gehad
    bij me dochter gestript 40+1 binnen 3 uur had ik ze in me armen
    bij me jongste zoon met 39weken gestript ivm bekken klachten binnen anderhalf uur was hij er hoop dat deze nie zo snel ga haha

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij 2 zwangerschappen gestript. Bij beide geen effect gehad. De eerste met 40w ivm hoge bloeddruk en lichamelijke klachten. De andere keer met 41.2 omdat ik graag thuis wilde bevallen. Ik zat toen potdicht en strippen lukte niet. Onze frummel is de ochtend daarop geboren.

Bij mij zei strippen dus niks. De keer dat het strippen lukte kwam er geen baby, de keer dat het strippen niet lukte kwam er wel een baby.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben nooit gestript, maar het beleid van m'n vk was om dit bij 41+3 te proberen. (ben beide keren nog voor 41 weken bevallen, dus het was niet nodig.)

Voordat de bevalling echt begonnen was, ben ik trouwens nooit getoucheerd. Dus of m'n bmm al verweekt was, of dat ik al een beetje ontsluiting had voor die tijd, geen idee. Dat was hier dus nooit een reden om te gaan strippen. Alleen bij 41+3 zou ze dat gaan voelen, om te beoordelen of ik gestript zou kunnen worden.

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Met precies 35 weken gestript (1 cm ontsluiting, niet verstreken)
    Dit ivm groeiachterstand van onze dochter.
    Gyn wilde de boel zo een beetje op gang helpen om inleiding te voorkomen.

Met precies 36 weken weer gestript, nog altijd 1 cm en niet verstreken.

Uiteindelijk met 37+3 ingeleid, nog steeds 1 cm, iets verstreken.
    Dus heeft echt helemaal niets gedaan!
    En wil bij een volgende ook niet gestript worden, want het voelde hier echt alsof ze met dr vingers er bij mn ogen weer uitkwam.
    Heb echt gegild en dat heb ik tijdens mn bevalling niet gedaan!

5. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Ik met 39+2 door de gyn gestript met 1 cm niet beetje verstreken en omdat ik het zowel in me hoofd en lichamelijk niet meer vol hield en al een week niet geslapen had vele keren in het zh onder sedatie gaan slapen maar zelf dan ook wakker. Uiteindelijk de dag erna met 2 cm ingeleid.
    Uiteindelijk spoed ks

De 2de met precies 38w gestript omdat ik het wou op gang brengen voor de ks maar niets gedaan op de 39w een geplande keizersnede gehad

Meestal doen de verloskundigen het niet voor de 40w mijn ervaring is dat de gyn daar veel makkelijker in is!

6. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    hier gestript met 40+4, maar dat is gisteren en nu nog niks :) maandag wordt ik weer gestript als het nog nodig is.
    wel zij ze dat alles nog dicht zat en geen ontsluiting, maar ze heeft wel goed kunnen strippen en verlies nu wel continue veel slijm, dus hoop dat het snel gaat gebeuren!

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Bij de jongste toen ik met zogenaamde harde buiken naar t ziekenhuis ging voor een CTG ivm minder leven; ik bleek toen al 5 cm ontsluiting te hebben! ;) (38+3)
    Gestript, snel naar huis waar de VK mn vliezen gebroken heeft bij 6-7 cm en 3 uurtjes later was ons meisje er!

8. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Je kan dan toch niet gestript worden omdat ze niet bij de vliezen kan?:(

9. Leliana

Leliana Niet meer actief

Met 38 weken ivm BI. Heeft alleen niks geholpen. Met 39 weken ingeleid.

10. dannybianca

Aug 14, 2012
    25
    0
    0
    Bij Levi ben ik met 40w6d gestript. De volgende dag 's avonds zette de bevalling in.

Deze keer sta ik a.s. maandag op de agenda bij de VK met 40w2d. Hopelijk kan ze me al strippen, want vorige keer bleek dat dus effectief :) Ben heel benieuwd naar ons hummeltje!

Share This Page