Enge steken, beetje bang...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristel86, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoihoi,

Dit is voor mij de 4e keer dat ik zwanger ben. De vorige 3 zwangerschappen zijn vrij snel misgegaan en daarom maak ik me nu best snel zorgen om dingetjes.... :(

Zo heb ik bijvoorbeeld krampen in mijn baarmoeder, maar na heel wat gezoek en topics lezen weet ik nu wel dat dit heel normaal is en het er gewoon bij hoort :) Dus maak ik me daar geen zorgen meer om!

Maar ik kan nergens iets vinden over steken..
    Deze steken heb ik niet constant, dus niet 24/7, maar wel regelmatig en steeds op dezelfde plaats.
    Het is niet in mn baarmoeder, maar ter hoogte van mn rechter eierstok/eileider... :(

Hebben meerderen dit? En zoja, wat is het dan...?
    Of is het misschien toch slim om de HA hierover in te lichten..?

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi hoi... ik had echt precies hetzelfde... en het was aan de kant waar m,n ei was gesprongen..
    dat eitje nesteld zich zo snel mogelijk in als het in de baarmoeder raakt en de kans is veel groter dat dat niet precies in het midden is maar aan een zijkant... zolang het lekker aan het nestelen is geeft dat een krampend stekend gevoel.. kleine steekjes steeds op dezelfde plek en ik had af en toe ook een scherpe pijnscheut... ik snap dat het heel erg moeilijk voor je is omdat het meerdere keren is misgegaan.. toch klinkt dit op geen enkele manier verontrustend.... krampen ,buikpijn en bloedverlies.... dan moet je je zorgen gaan maken... deze steekjes horen erbij

gr Jose

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je snelle reactie! :)

Het hoort er dus gewoon bij..
    Pfieuw!

Ik voel me heel erg panisch en overdreven, maar gisteravond maakte ik me zó druk dat ik erom heb zitten huilen :(
    De kans is heel klein, maar toch (overdreven/overbezorgde ik) schiet soms de gedachte door mn hoofd dat ik een bbz heb... :oops: :(

Pfft... Wat een gedoe is het ook he, zwanger zijn!
    Heb je eindelijk wat je wilt, ga je hierom stressen :)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, hoor dat hoort erbij. Ik heb nu soms ook lichte steken rechts onderin. Vorige zwangerschap had ik met een week of 6 zulke erge steken dat ik echt dubbelklapte van de pijn en die zwangerschap is ook goed gegaan. Probeer je niet teveel zorgen te maken, volgens mij is het juist positief dat je die steekjes voelt, er gebeurt daar van binnen al vanalles.

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja precies ja... ik heb het toen ook aan de vrouw van moeders voor moeders gevraagd, die was vroeger verloskundige voordat ze met de vut ging.. die heeft me heel precies uitgelegd wat je allemaal kunt voelen en dat dat inderdaad een teken is dat het lekker aan het werken is daarbinnen... toch begrijp ik je wel hoor meis.... je bent gewoon niet onbezorgd zwanger omdat het al eerder is misgegaan..... maar wanhoop niet... in het grootste gedeelte van deze gevallen is er geen duidelijke oorzaak en is het verschrikkelijke pech... mijn schoonmoeder heeft ook 2 miskramen gehad voordat ze 2 gezonde kinderen kreeg.. probeer te ontspannen... het komt goed..heb vertrouwen in je lijf al is dat nu moeilijk...ik geloof er heilig in dat het lichaam zich voort wil planten... zelfs op de meest dorre droge plek op aarde groeien nog groene plantjes... doodzieke junks krijgen kinderen... het komt vast goed....

gr Jose

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel :)

Dit stelt me toch echt wel wat geruster!

Ik zal proberen wat rustiger aan te doen wat betreft de stress en gewoon elke keer als ik weer wat voel denken aan dat mn lichaam goed bezig is :)

Wat betreft de miskramen: Ze hebben geen duidelijke oorzaak gevonden, er zijn namelijk niet echt onderzoeken gedaan, alleen 1x bloedprikken op hormonen en toen werd ik naar huis gestuurd :(
    Maar via de huisarts zijn we erachter gekomen dat ik chronisch B12 tekort heb en dat kan een mogelijke oorzaak zijn geweest.
    Ik krijg nu elke 2 weken een B12 injectie.

7. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Die steken heb ik ook, soms zo erg dat je idd even je been op moet tillen waar de steek zit (bij je lies/eierstok). En volgens mij is dit bandenpijn. Alles groeit op het moment zo ontzettend snel dat je daar dus best last van kan hebben. En als je je echt heel erg zorgen maakt kun je altijd je vlos bellen.

8. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oh ik hoorde inderdaad dat dat een veelkomende oorzaak is waar niet veel mensen van op de hoogte zijn... goed dat je die injecties krijgt want dan sluit je dat in ieder geval uit.

gr Jose

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Die steken had ik ook, in mijn eierstokken. Logisch, er gebeurt een hoop! Hoor ook dat b12 tekort een oorzaak kan zijn voor een miskraam! Goed dat je die injecties nu krijgt. En ik duim voor je dat het goed blijft gaan!

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hoort er bij. Is normaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat je ongerust bent meid. Hoop dat het dit maal goed mag gaan voor je.

11. Oki

Oki Lid

21 nov 2008
    16
    0
    0
    hoi,

ben 4 wkn en 5dgn zwanger. heb sinds vandaag rugpijn, steken in buik en licht bruin/bloedverlies bij afvegen. Morgen 1e echo bij gyn.
    Ben wel nerveus. Heb zojuist kruik op buik gedaan en nu wordt het wel iets minder. mijn buik is lijkt het ook wat opgezet.

Herkenbaar?

groetjes Odette

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oeja... dat heb ik ook! Niet constant idd maar zo af en toe eens. Gisteren een hele hevige en daar bleef het bij.

Morgen zou ik kunnen testen maar ik probeer het uit te stellen (vandaag negatief getest namelijk :(

Groetjes Cynthia

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoihoi :)

Hier even een update!
    Ik heb ng steeds last van de steken...
    MAAR nu ook af en toe aan de andere kant :(

Het lijkt me dus heeeel onwaarschijnlijk dat er iets ernstigs aan de hand is, wat ik dus eerst dacht :)

Iig bedankt voor de antwoorden allemaal, ik ben echt een stuk geruster erop nu :D

Nu is het nog aftellen naar de echo over 16 dagen en hopelijk krijgen we dan een mooi beebje met een mooi kloppend hartje te zien :D

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Deze steken had ik dus ook, vorige week vrijdag was het zo erg dat ik echt even moest zitten. Het zat rechts onderin mijn buik, en het was echt een stekende pijn. ook ik dacht eigenlijk gelijk aan een BBZ :( . Gelukkig is het nu een stuk minder en lees ik hier dat het normaal is. Dat stelt me weer wat gerust. Gelukkig mag ik 3 december naar de vk, dan kan ik eens navragen hoe dit nu komt.

15. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hoii,

Heb het ook gehad in het begin van die steken link en rechts en soms ook in het midden. Als je bedenkt wat er allemaal veranderd in je lichaam als je zwanger bent is het niet gek dat het best pijn kan doen. Heb de innesteling ook gevoeld. En heb nu nog zo nu en dan steken. En alles gaat hier hartstikke goed.

Zolang je geen hevig bloedverlies is zou ik vertrouwen op je lichaam. En bij grote twijfel gewoon bellen ;)! De verloskundigen zijn er niet voor niets.

Deel Deze Pagina