Na 2 slapeloze nachten en zo'n 20uur googlen toch maar een berichtje in de hoop dat iemand hier iets zinnigs op kan zeggen! 4 weken geleden ben ik gecuretteerd, hierna geen druppel bloedverlies. 2.5 week geleden werden de testen echt vaag en 1.5e week geleden tuurstreepje.. Op dit moment heb ik besloten te stoppen met testen; dacht het komt wel goed en ik maakte mezelf alleen maar gek. Nu heb ik de afgelopen dagen ineens allemaal zwangerschapssymptomen; veel witte afscheiding (zalverig), steekjes in m'n liezen en onderbuik en af en toe misselijk. Gisteren toch maar weer een test gedaan en deze was duidelijk maar licht positief. Vanmorgen een test gedaan en een ubertuur streepje.. de test is echt duidelijk veel afgenomen in 1 dag. Ik weet dus zeker dat ik niet zwanger ben máár; kan dat laatste beetje hcg meer dan 2 weken duren? En heb ik nu dan precies getest op het moment dat het hard afneemt? Zou er dan een menstruatie aankomen? Ik snap er helemaal niks meer van.. normale cyclus van 23 dagen met hele duidelijke eisprong, nu alleen maar vage rare klachten. Uiteraard heb ik gelezen dat het lichaam van slag kan zijn maar ik word hier zo onzeker door, op dit moment alleen maar aan het googlen op asherman Alvast bedankt voor jullie reacties....
Hier heeft het 3mnd geduurd voor ik weer ongesteld werd na curretage. Niet getest tussendoor maar ws heeft het zo'n 8wk geduurd voor hcg laag genoeg was om een nieuwe cyclus te laten bestaan. 4 weken is dus nog kort...wacht even af wat er gebeurd. Laat anders je hcg even meten in je bloed als dat je een geruster gevoel geeft. Het kan echt een hele tijd duren voor je weer een normale cyclus hebt na curretage. Sommigen hebben geluk en meteen wel weer de normale cyclus...maar dat is meer uitzondering dan regel.
@Panter: 3 maanden... :O had jij daarvoor ook een mooi regelmatige cyclus? En was je dan ook niet hartstikke bang voor asherman?? Zie dat je vandaag 13 weken bent! Gaat het goed en durf je er al een beetje van te genieten? Ze houden je neem ik aan scherp onder controle, elke week een echo?
Voor de curretage had ik mijn normale cyclus van 5 weken. Had altijd eisprong rond dag 21. Natuurlijk vond ik het spannend dat het allemaal zo lang duurde maar ik was er wel goed op voorbereid door gyn en verloskundige. Mij is uitgelegd dat je lichaam de curretage kan zien als bevalling en het na een bevalling sons ook een paar maanden kan duren voor er weer een cyclus is. Daarnaast is het risico op asherman heel klein...dat is een complicatie die zeer weinig voorkomt. Nu idd 13 weken. Heel onwerkelijk en nog steeds zenuwslopend. Sta idd onder controle en bijna elke week een echo. Dat is héél fijn.
Goed dat ze bijna elke week een echo doen, jammer van die bijna . Je zal het misschien wel weten maar vanaf 14weken kun je zelf ook echo's maken he, misschien een idee zodat je wanneer de stress er weer in schiet zelf even kunt checken? Grappig dat jou gyn dat gezegd heeft, de mijne zei dat er na een curettage GEEN risico is op verminderde vruchtbaarheid, dat een curettage altijd met een schraper gebeurt (zuigcurretage bestaat niet), dat ik minimaal een week zou bloeden en dat dat dan direct weer het begin van m'n cyclus is.. inmiddels veel gelezen en als ik jou nu ook hoor is het allemaal onzin denk dat ik maar probeer te wisselen van gyn.
En mijn gynaecoloog zei weer: we gaan absoluut niet curetteren, want de kans op verklevingen is veel te groot. Volgens mij wisselt het beleid per ziekenhuis enorm. Maar goed, om op het onderwerp te blijven: ik denk dat je beter even contact kunt opnemen met je gynaecoloog (ook al ben je niet zo tevreden over hem/haar), die kan je echt het allerbeste helpen in deze situatie. Zo zit je niet nog het hele paasweekend in de stress. Sterkte!
Thanks maar durf het ziekenhuis echt niet te bellen. Heb 1x gebeld met een vraag en de assistente was vreselijk onaardig, gyn maar 2x gezien en die is zo bot als het maar zijn kan.. volgende week vrijdag controle dus ga dat maar afwachten. Nu proberen mezelf niet nog gekker te maken maar ben de rare dingen en het wachten echt helemaal beu Kon altijd heel goed vertrouwen op m'n lichaam, wist het ook direct dat ik zwanger was maar nu begrijp ik er helemaal niks meer van, bah!
Ik heb 16 weken hcg gehad van 10 ongeveer. Helaas wilde mijn gyn ook niet veel doen en nam mij niet serieus mbt kans op verklevingen. Bozer dan boos en in en in verdrietig ben ik geweest. Helemaal toen na 4 maanden bleek dat mijn baarmoeder totaal verkleefd was. Ik heb 3 operaties nodig gehad om mijn baarmoeder te laten herstellen door een andere arts (dr. E in het spaarne ziekenhuis). Daarna ivf moeten doen, doordat mijn verkleefde eileiders niet meer te redden waren. 2 1/2 jaar na mijn miskraam is onze jongste geboren. Met behulp van een uiterst penibele spoedkeizersnede waarbij van alles fout had kunnen gaan maar alles wonderbaarlijk goed ging, uitgevoerd door de gyn die mij niet geloofde mbt de verklevingen Als je vragen hebt, brand maar los
Jammer dat je dat denkt, elke maand liggen er een vrouw of 7 in hoofddorp te wachten op een operatie om de verklevingen weg te laten halen. Ik heb ze meermaals gezien en heb er zelf gelegen. Dit wordt idd vaak gedacht, maar is echt niet waar.
Laatst was het nog flink in het nieuws, er is de afgelopen jaren veel onderzoek gedaan naar de risico's van curettage en die zijn vele malen groter dan aangekomen. Een op de vijf! vrouwen krijgt problemen na een curettage, variërend van verklevingen tot vroeggeboorte bij een volgende zwangerschap. http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/651927-artikel-ad-aantal-curettages-moet-omlaag-i-v-m-complicaties-volgende-zwangerschap.html
Maar annabel, wat naar dat je dit hebt moeten meemaken en dan ook nog zoveel onbegrip. Het kan er leven duren voordat je weer een cyclus hebt, ik werd op 1-7-2015 gecuretteerd en ik werd pas 11-10 weer ongesteld. Ik denk wel dat m'n baarmoeder toen is beschadigd, want ik werd daarna steeds vrij licht en kort ongesteld en vooral, ook niet meer blijvend zwanger. Pas na een hysteroscopie ruim een jaar later, werd mijn cyclus weer normaal. Vier maanden later werd ik dan ook k zwanger. Helaas weer een miskraam. Nu alles gedaan om een curettage te voorkomen en het lijkt erop dat dat gelukt is.
Dat is wat mijn gyn heeft gezegt. Zij zei dat de kans op asherman na een curretage aanwezig is maar heel klein. Zo'n 1-3% Ik neem aan dat de gyn niet tegen me liegt...die 7 vrouwen die de pech hebben is vreselijk, maar hoeveel hebben die pech niet? Ben zelf twee keer gecurreteerd in vier dagen ivm restweefsel na eerste curretage, heb geen verklevingen daaraan overgehouden gelukkig.
Ik lees wel eens dat een test reageert op een eisprong? Misschien ovuleer je en word je over een dikke week ongesteld. Ik had zelf een eisprong met 20 dagen na curretage. Op maandag een eisprong en de donderdag ervoor nog een tuurstreepje. Wilde ook even een positief verhaal delen, ben er ook nog zwanger van geraakt en dit hartje klopt.
Allemaal nog bedankt voor de reacties. 2 dagen na de ineens weer duidelijke streep een witte test en vandaag pas weer voor het eerst getest; wederom een lichte streep. Het lijkt wel alsof het schommelt? Of de testen zijn toch niet helemaal hetzelfde afgesteld zegmaar Ik ben nog steeds angstig, voornamelijk doordat ik wel steeds steekjes e.d. heb waardoor ik dénk ongesteld te gaan worden maar nog steeds geen spoortje roze te bekennen. Aanstaande vrijdag eindelijk de nacontrole dus ik ben benieuwd wat de gyn ervan zegt! Na de curretage zeiden ze; helemaal schoon maar heb inmiddels ook alweer gelezen dat dat ook niet altijd klopt.. @JJ1980; ik wacht vrijdag even af en misschien verveel ik je dan nog even met een PB als dat mag!
Meid ik snap je. Ik werd ook gek.. duurde 10wkn voor ik ongesteld werd, eindelijk. Hcg testen bleven lang positief.. Daarna de ovulatietesten die werkelijk alle kanten op gingen. De nacontrole was goed.. Heb ook veel stress gehad, hoe langer het duurde.. je raakt overtuigd van het negatieve.. maar echt het kost tijd! Je lijf kan veel meer dan je zelf denkt, ook qua herstel maar wel op eigen tempo. Vergeet niet dat je iets heel verdrietigs en ingrijpends hebt meegemaakt.. geef het tijd. Hopelijk kan de gyn je geruststellen. Mijn 2e afspraak stond omdat ik maar niet ongesteld werd.. Heb het toen losgelaten en 3 dagen voor de afspraak werd ik ongesteld. Zorg goed voor jezelf! Sterkte!