Zwanger door de pil heen ????

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maudje, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    Hallo,
    Ik slik de pil, maar ik heb een sterk vermoeden dat ik zwanger ben. Ik ben sinds ongeveer een week bij vlagen misselijk en heb steekjes onder in mijn buik. Heb daarom gister een test gedaan, deze was negatief. Sinds vandaag heb ik ook gespannen borsten.
    Vorige maand was mijn pil op. Daar kwam ik pas na de stopweek achter. Ik heb toen een paar dagen niks geslikt en daarna mijn vorige pil (yasmin, die ik nou niet meer krijg ivm trombosegevaar) een naand gaan slikken, omdat ik de pil iedere keer vergat te halen en ik wilde wel iets slikken. Ik heb dus zitten kloemelen met de pil, maar bijna in de stopweek gewoon ongesteld geworden.
    Een kindje zit niet in de planning, ik heb al 3 kinderen. Maar een kindje is wel welkom hoor. En het risico zit er altijd in als je niet strikt met de pil omgaat en zelfs dan is ie niet 100% veilig.
    Ik vraag mij nou af of ik echt niet zwanger ben of misschien toch...maar wanneer kan ik dan testen ? Ongesteld worden en een negatieve test zouden eigenlijk genoeg moet zeggen, maar waarom voel ik dan dat wat ik nou voel ?

2. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan helemaal met je mee voelen.. ik heb ook verschillende keren gedacht dat ik zwanger kon zijn, omdat ik vreemde klachten had. Ik ben er nu wel achter dat deze klachten ook iedere maand gewoon terug kunnen komen voor je nod/stop week. Ook als je maar even iets anders je pil in neemt dan normaal, kan je lichaam hier al gek op reageren. Natuurlijk bestaat er altijd een kans.. en komt het wel eens voor, maar als je ook al een negatieve test heb gehad.. denk ik doe over een paar dagen nog een test en misschien een bloedtest. Maar je pil gebruik kan de klachten ook verklaren. Sterkte

3. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie. Het kan inderdaad ook een reactie zijn op de manier hoe ik de pil geslikt heb. Ik moet nog een week de pil slikken, dus moet pas over 1,5 week ongesteld worden. Ik wacht dat dus maar af. Het is wel vervelend omdat ik niet weet waar ik aan toe ben, maar ik heb niet echt een andere keus.
    Het lijkt mij vervelend als jij dat iedere maand hebt.

4. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Sowieso is de bloeding die je maandelijks krijgt met de pil niet hetzelfde als een menstruatie. Het is een onttrekkingsbloeding. Die hoeft dus niks te zeggen over wel of niet zwanger zijn.

Ik zou als ik jou was wel de eerste dag van je laatste onttrekkingsbloeding aanhouden als eerste dag laatste menstruatie. Dan zou 28 dagen later je NOD moeten zijn, en kun je dus testen.

Succes!

5. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    Dan zou ik 2 januari kunnen testen......das al dichterbij dan over 1,5 week hihi.

6. FamilieS

FamilieS Lid

20 nov 2013
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Er bestaat een kleine kans dat je wel zwanger kunt worden tijdens de pil. (zwanger tijdens pilgebruik - Zwangerschapspagina) Als ik goed begreep ben je deze maand tijdelijk overgegaan op een andere pil. Als je die niet inneemt op de eerste dag van je menstruatie/dag dat je ongesteld wordt in de stopweek, dan ben je pas na 7 dagen beschermd. En je hebt hem ook nog later dan de stopweek ingenomen, dus dan ben je al helemaal niet beschermd. De kans is natuurlijk heel klein, maar het kan.

7. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kans is aanwezig.
    Ik ben 2x door de pil heen zwanger geraakt en ik heb hem echt trouw geslikt.
    Aangeraden wordt nu ook iets anders te gebruiken.
    Succes ermee!

8. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    ik ben ook door de pil heen zwanger geraakt, kleine kans maar kan wel. Ik had hem ook gewoon netjes geslikt.....

9. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    Ik heb de pil niet echt goed geslikt, maar als je een maand de pil niet slikt ben je ook niet meteen zwanger. Sommige wel, maar sommige niet.
    Een vriendin van mij is ook 2 keer door de pil heen zwanger geraakt.
    Ik had mij trouwens verrekend, ik kan 8 januari pas testen als ik uitga van mijn NOD + 28 dagen. Dat is dus gewoon de dag dat ik ook ongi moet worden als ik de pil slik.
    Ik ben echt benieuwd....ik voel nog steeds hetzelfde : af en toe misselijk, af en toe steekjes in mijn buik en soms s'avonds gespannen borsten. Gister voelde ik een soort toeschietreflex (zoals ik dat ook had toen ik borstvoeding gaf), toen ik in mijn tepel kneep, kwam er een beetje melk uit. Maar ik heb op internet gelezen dat dit ook door de hormonen kan komen. Het kan twee kanten op...of ik ben zwanger of mijn hormonen zijn van slag. Ik ben benieuwd.
    Ik wilde alleen vanaf donderdag gaan lijnen, omdat ik een paar kilo kwijt wil. Ik begin gewoon en zie een week later wel of het zin heeft om door te gaan of niet

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meid, borsten kunnen op zoveel momenten in een cyclus en door zoveel andere redenen gevoelig zijn! Misselijkheid heerst; griepverschijnselen en ongesteld en een negatieve test, zeggen echt genoeg.

Deel Deze Pagina