Kind vanaf 12 jaar laten inenten corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Krabje, 6 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Afgelopen week heb ik mijn inenting gehad. Ik hen Janssen gehad. Mijn man mag half juni en half juli voor zijn inenting.

Maar nu, we hebben een zoon van 12. Hij zegt zelf: ik wil wel inenting.
    Voor mezelf was er geen discussie of vraag, ik zou hem gewoon laten zetten.

Maar nu, wat als zoon een oproep zou krijgen. Ik weet niet of ik dat wel zou doen. Hoe zit het met de langere termijn? Eventuele risico's voor hem. De normale inentingen heeft hij allemaal gehad. Hij is ook nooit ziek.

Wat zouden jullie doen?

2. prjbt

prjbt Niet meer actief

Ik ben absoluut voor inenten dus als die van mij al 12 waren geweest hadden ze hem gekregen.

TanjaK vindt dit leuk.
  3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    TanjaK vindt dit leuk.
  4. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik ben voor inenten. En als mijn zoon van 12 de inenting ook wil, dan zou ik het laten doen.

Maar ik ben tegen deze inenting, dus ik doe het zelf niet ((heel tegenstrijdig, maar mijn gevoel zegt nee). En mijn zoon van 12 durft niet eens een wattenstaafje in zijn neus te doen, dus laat staan deze inenting.

Maar als het kind het zelf wil, dat zou ik het wel doen.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Mijn zoon zou het van mij niet mogen, maar gelukkig wil hij zelf ook niet.
    Overigens ben ik een kritische vaccineerder, zo heb ik mijn kinderen bewust eerder gevaccineerd met nimenrix en zelf nooit de Mexicaanse griepprik genomen toen ik zwanger was.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Poeh zou een moeilijke zijn hier in t huis als mn dochter die leeftijd nu zou hebben.

Ik moet nu ook voor kleine uk onderweg een keuze maken. Heb me kapot gezocht naar informatie met een betrouwbare achtergrond, zowel aan covid kant als vaccinatie kant. Want mijn keuze geldt automatisch ook voor uk.

Op basis van wat ik lees, mijn situatie en mijn gevoel ben ik beter af met vaccinatie.

Maar ik zou van een kind van die leeftijd alleen maar kunnen hopen dat ze die "wel of niet" keuze doen naar volle overtuiging op basis van informatie en niet "one-liners" of omdat klasgenoot/vriend x het ook doet. Dat vind ik dan wat te summier.

Al moet ik er een maand dedicated voor uittrekken om alles uit de kast te trekken aan informatie en desnoods te vertalen. Ze zal zelf overtuigd moeten zijn dat ze dit écht wil en vooral een onderbouwd "waarom", juist omdat het zo nieuw is. Bij twijfel zoeken we nog even verder en misschien denkt ze er dan heel anders over, dat mag ook.

Je kan verkeerd kiezen, kan mij ook gebeuren straks. Maar mijn keuze is gebaseerd op driftig graaf en spitwerk. Dan kan ik me later allicht voor de kop slaan maar ik weet WAAROM ik die keuze maak. Niet omdat een ander wat roept, maar omdat ik zelf overtuigd ben dat het de betere keuze van de twee is, in mijn situatie en waarom dat zo is. Verkeerde keuze na kop of munt gooien, dan had ik me wel schuldig gevoeld.

Het is alleen takke veel werk en hoe dan ook hoop je dat je de goede keuze maakt. (eigenlijk hoop ik dat er in geen van beide gevallen een addertje op duikt op de lange termijn en dat we t in t bejaardentehuis de "weet je nog..." verhalen krijgen en keihard in de lach schieten).

TanjaK, Saartje33, Loeskaz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ja, ik zou mijn zoon van 13 laten vaccineren.
    Ik heb vandaag de huisarts gebeld om na te kijken of hij nog wel op de lijst voor de griepprik stond zodat hij als eerste uitgenodigd gaat worden.

TanjaK vindt dit leuk.
  8. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Hier een dochter van 12 en wij willen haar niet laten vaccineren en zelf wil ze dat ook niet.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik weet het hier écht niet.... dochter heeft laatst de hpv vaccinatie gehad. En mijn man en ik zijn ingeeent. Maar toch... vind ik deze érg lastig. Dus ik weet écht niet wat ik zou doen.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Hier laten we de kinderen op dit moment nog niet inenten. Daarvoor wil ik toch meer weten over de lange termijn. Ze zijn nog volop in de groei.
    Daarbij komen de kinderen zelden in een ziekenhuis.

Wij laten ons zelf wel vaccineren, man heeft eerste prik gehad en ik deze week nog.

11. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Onze dochter van 12 heeft corona gehad zonder klachten. Ik zie niet in waarom ze gevaccineerd zou moeten worden tegen corona. Ik ben zelf wel gevaccineerd, en geloof ook echt dat we met zoveel mogelijk vaccineren sneller door deze crisis heen zijn. Maar ik vind het niet nodig om daar kinderen voor in te zetten, terwijl zij er geen last van hebben. Kinderen zijn al genoeg de dupe geweest.
    Mocht ze zelf willen, dan vind ik het anders. Loopt je kind risico, dan ook. Ook kan ik me voorstellen dat 16/17 jarigen zich wel willen laten vaccineren.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik neig hier zelf ook naar, om het zo te zien. Maar toch twijfel ik, omdat ik genoeg volwassenen ook ken die er geen last van hebben gehad. Sommige zelfs amper gemerkt dat ze het hadden. Maar anderzijds ook 2 klasgenoten van dochter die flink ziek waren en 2 a 3 maanden school niet naar school konden (in de tijd dat als je ziek was, je nog online de les kon volgen, terwijl de rest op school was) , gewoon omdat ze zo moe waren. Net zoals 2 collega's - 1 50er, maar ook een begin 30er, die nog amper kunnen werken.

Ik wil het qua gevoel dus graag zien als 'kinderen hebben er toch geen last van' - maar ik ben er verstandelijk gezien niet helemaal zeker van. Gelukkig hoeft de beslissing nog niet genomen te worden.

TanjaK vindt dit leuk.
  13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Hier hetzelfde. Ik ben echt voorstander van vaccineren, maar deze weet ik niet. Zoon twijfelt zelf ook heel erg.

Mapje vindt dit leuk.
  15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Vandaag de afspraken gemaakt voor onze oudste van 12. Onze jongste heeft een immuundeficientie en mogelijk longschade. Omdat de jongste ivm zijn leeftijd niet in aanmerking komt voor de prik, kan onze oudste gevaccineerd worden om het risico voor de jongste te verkleinen.

Als de jongste zelf een vaccinatie had gemogen dan had de oudste geen vaccinatie gehad denk ik.

Aszz, Mamafiets, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wat goed dat je je oudste dan laat inenten.

Zodra onze dochter mag dan wil ze worden ingeent. En wij vinden dat ook goed.

TanjaK vindt dit leuk.
  17. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Hier niet, ik wil eerst weten wat het op lange termijn doet.

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nee de meiden zouden hier niet krijgen. Oudste is 10.

zelf astra gehad en mijn man pfizer. Maar ik vind dit te onduidelijk over lange termijn effecten. En over het in de groei zijn van kinderen en deze vaccinatie. Dus nee.

19. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Hier krijgen ze hem ook niet. We nemen het vaccin zelf ook niet dus waarom de kinderen wel. Kinderen die nog volop in ontwikkeling zijn met gierende hormonen.

20. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Zoon zou hem wel krijgen, hij heeft een beperking en mondkapjes zijn geen optie, afstand houden ook niet. En testen ook niet, het zou dus wel fijn zijn als hij en zijn omgeving beschermd zijn (en voor ons en hemzelf als hij met een verkoudheid wel naar school mag). Qua bijwerkingen op de lange termijn maak ik me veel meer zorgen over zijn medicatie dan over dit vaccin.

Maslov, HappyRabbits, TanjaK en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina