Afgelopen week heb ik mijn inenting gehad. Ik hen Janssen gehad. Mijn man mag half juni en half juli voor zijn inenting. Maar nu, we hebben een zoon van 12. Hij zegt zelf: ik wil wel inenting. Voor mezelf was er geen discussie of vraag, ik zou hem gewoon laten zetten. Maar nu, wat als zoon een oproep zou krijgen. Ik weet niet of ik dat wel zou doen. Hoe zit het met de langere termijn? Eventuele risico's voor hem. De normale inentingen heeft hij allemaal gehad. Hij is ook nooit ziek. Wat zouden jullie doen?
Over dit onderwerp loopt al een topic: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/vaccinatie-kinderen-vanaf-12-jaar.714466/ Zoon van 16 heeft al gezegd dat hij wil. Zoon van 13 wil het denk ik ook wel. Ik denk dat mochten ze een oproep krijgen, ze allebei ingeënt worden.
Ik ben voor inenten. En als mijn zoon van 12 de inenting ook wil, dan zou ik het laten doen. Maar ik ben tegen deze inenting, dus ik doe het zelf niet ((heel tegenstrijdig, maar mijn gevoel zegt nee). En mijn zoon van 12 durft niet eens een wattenstaafje in zijn neus te doen, dus laat staan deze inenting. Maar als het kind het zelf wil, dat zou ik het wel doen.
Mijn zoon zou het van mij niet mogen, maar gelukkig wil hij zelf ook niet. Overigens ben ik een kritische vaccineerder, zo heb ik mijn kinderen bewust eerder gevaccineerd met nimenrix en zelf nooit de Mexicaanse griepprik genomen toen ik zwanger was.
Poeh zou een moeilijke zijn hier in t huis als mn dochter die leeftijd nu zou hebben. Ik moet nu ook voor kleine uk onderweg een keuze maken. Heb me kapot gezocht naar informatie met een betrouwbare achtergrond, zowel aan covid kant als vaccinatie kant. Want mijn keuze geldt automatisch ook voor uk. Op basis van wat ik lees, mijn situatie en mijn gevoel ben ik beter af met vaccinatie. Maar ik zou van een kind van die leeftijd alleen maar kunnen hopen dat ze die "wel of niet" keuze doen naar volle overtuiging op basis van informatie en niet "one-liners" of omdat klasgenoot/vriend x het ook doet. Dat vind ik dan wat te summier. Al moet ik er een maand dedicated voor uittrekken om alles uit de kast te trekken aan informatie en desnoods te vertalen. Ze zal zelf overtuigd moeten zijn dat ze dit écht wil en vooral een onderbouwd "waarom", juist omdat het zo nieuw is. Bij twijfel zoeken we nog even verder en misschien denkt ze er dan heel anders over, dat mag ook. Je kan verkeerd kiezen, kan mij ook gebeuren straks. Maar mijn keuze is gebaseerd op driftig graaf en spitwerk. Dan kan ik me later allicht voor de kop slaan maar ik weet WAAROM ik die keuze maak. Niet omdat een ander wat roept, maar omdat ik zelf overtuigd ben dat het de betere keuze van de twee is, in mijn situatie en waarom dat zo is. Verkeerde keuze na kop of munt gooien, dan had ik me wel schuldig gevoeld. Het is alleen takke veel werk en hoe dan ook hoop je dat je de goede keuze maakt. (eigenlijk hoop ik dat er in geen van beide gevallen een addertje op duikt op de lange termijn en dat we t in t bejaardentehuis de "weet je nog..." verhalen krijgen en keihard in de lach schieten).
Ja, ik zou mijn zoon van 13 laten vaccineren. Ik heb vandaag de huisarts gebeld om na te kijken of hij nog wel op de lijst voor de griepprik stond zodat hij als eerste uitgenodigd gaat worden.
ik weet het hier écht niet.... dochter heeft laatst de hpv vaccinatie gehad. En mijn man en ik zijn ingeeent. Maar toch... vind ik deze érg lastig. Dus ik weet écht niet wat ik zou doen.
Hier laten we de kinderen op dit moment nog niet inenten. Daarvoor wil ik toch meer weten over de lange termijn. Ze zijn nog volop in de groei. Daarbij komen de kinderen zelden in een ziekenhuis. Wij laten ons zelf wel vaccineren, man heeft eerste prik gehad en ik deze week nog.
Onze dochter van 12 heeft corona gehad zonder klachten. Ik zie niet in waarom ze gevaccineerd zou moeten worden tegen corona. Ik ben zelf wel gevaccineerd, en geloof ook echt dat we met zoveel mogelijk vaccineren sneller door deze crisis heen zijn. Maar ik vind het niet nodig om daar kinderen voor in te zetten, terwijl zij er geen last van hebben. Kinderen zijn al genoeg de dupe geweest. Mocht ze zelf willen, dan vind ik het anders. Loopt je kind risico, dan ook. Ook kan ik me voorstellen dat 16/17 jarigen zich wel willen laten vaccineren.
Ik neig hier zelf ook naar, om het zo te zien. Maar toch twijfel ik, omdat ik genoeg volwassenen ook ken die er geen last van hebben gehad. Sommige zelfs amper gemerkt dat ze het hadden. Maar anderzijds ook 2 klasgenoten van dochter die flink ziek waren en 2 a 3 maanden school niet naar school konden (in de tijd dat als je ziek was, je nog online de les kon volgen, terwijl de rest op school was) , gewoon omdat ze zo moe waren. Net zoals 2 collega's - 1 50er, maar ook een begin 30er, die nog amper kunnen werken. Ik wil het qua gevoel dus graag zien als 'kinderen hebben er toch geen last van' - maar ik ben er verstandelijk gezien niet helemaal zeker van. Gelukkig hoeft de beslissing nog niet genomen te worden.
https://www.lc.nl/binnenland/Fauci-kinderen-van-alle-leeftijden-vaccineren-tegen-corona-26873213.html
Hier hetzelfde. Ik ben echt voorstander van vaccineren, maar deze weet ik niet. Zoon twijfelt zelf ook heel erg.
Vandaag de afspraken gemaakt voor onze oudste van 12. Onze jongste heeft een immuundeficientie en mogelijk longschade. Omdat de jongste ivm zijn leeftijd niet in aanmerking komt voor de prik, kan onze oudste gevaccineerd worden om het risico voor de jongste te verkleinen. Als de jongste zelf een vaccinatie had gemogen dan had de oudste geen vaccinatie gehad denk ik.
Wat goed dat je je oudste dan laat inenten. Zodra onze dochter mag dan wil ze worden ingeent. En wij vinden dat ook goed.
Nee de meiden zouden hier niet krijgen. Oudste is 10. zelf astra gehad en mijn man pfizer. Maar ik vind dit te onduidelijk over lange termijn effecten. En over het in de groei zijn van kinderen en deze vaccinatie. Dus nee.
Hier krijgen ze hem ook niet. We nemen het vaccin zelf ook niet dus waarom de kinderen wel. Kinderen die nog volop in ontwikkeling zijn met gierende hormonen.
Zoon zou hem wel krijgen, hij heeft een beperking en mondkapjes zijn geen optie, afstand houden ook niet. En testen ook niet, het zou dus wel fijn zijn als hij en zijn omgeving beschermd zijn (en voor ons en hemzelf als hij met een verkoudheid wel naar school mag). Qua bijwerkingen op de lange termijn maak ik me veel meer zorgen over zijn medicatie dan over dit vaccin.