Huur vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door , 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Wij huren momenteel ons huis via een particulier. Het is een prachtig huis, lekker ruim alleen vind ik de huurprijs wel nogal hoog.

We wonen midden in het centrum boven de winkels. We hebben een gezamelijk (erg ruim) terras met onze buurhuisjes. Op de bovenste verdieping hebben we 2 grote slaapkamers van circa 25 m2 per stuk en een klein kamertje van een paar vierkante meter (kun je net een klein computerkamertje/slaapkamertje van maken.) Ook zit boven nog een 'rommelhok en een grote overloop.
    Beneden zit de hal, woonkamer met open keuken, toilet en een badkamer.

Nu willen wij heel erg graag een huis met een tuin en het liefst ook de huurprijs ietsjes naar beneden. Nu hoorden we dat het goedkoper is om via 'sociale woningverhuur' te huren alleen dat hier lange wachtlijsten voor zijn? Kopen is helaas geen optie omdat we voor mijn vriend zn werk maar zo zouden moeten kunnen verhuizen. (én we hebben maar 1 inkomen, ik studeer namelijk nog)

Momenteel betalen we 1200 (kale) huur en dit is toch wel erg prijzig of stel ik mij aan? (Ik hoor namelijk bedragen van vrienden die in onze omgeving wonen en maar 400/500 euro betalen voor een groter huis mét tuin via sociale woninghuur!?)

Zijn hier mensen die via een sociale woningvereniging o.i.d een huisje huren en mag ik dan zo brutaal zijn om te vragen wat jullie huurprijs is? :oops:

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wij hebben zelf nooit gehuurd, maar de huurpijs die jullie betalen is idd belachelijk hoog...

Voor een gemiddelde gezinswoning betaal je tussen de 400 en 800 euro aan kale huur.

Maar idd, de wachtlijsten zijn vaak erg lang, soms wel 3 tot 5 jaar.

Over het algemeen zal je qua huur ongeveer hetzelfde betalen als dat je voor hetzelfde huis aan hypotheek zou betalen.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

een kennis van mij zit in een 2 onderkap huur woning met een tuin van ongeveer 7 bij 8 en die betalen 512 euro dit is ook via een parteculier
    dus ik vind de huur die je betaald achterlijk hoog

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij huren op de gewone manier zeg maar, en de wachtlijsten zijn idd verschrikkelijk. hier in eindhoven moet je 8 jaar ingeschreven staan voor je aan de beurt bent, maar dat verschilt per plaats. sommige woningstichtingen loten, maar dat schiet ook niet op, reageren 1000 mensen op een huis en dan moet je maar net heeeel erg veel mazzel hebben.
    wij betalen nu 325 excl voor een huis van 3 verdiepingen met 4 slaapkamers, voor en achter tuin, maar het is wel een heel oud huis dat over 10 maanden tegen de vlakte gaat.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

overigens zijn we al 9 maanden op zoek naar een nieuwe huurwoning, tot nu toe nog zonder resultaat :evil:

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Juist omdat je particulier woont betaal je je scheel ;)
    Je zegt het zelf al, via de woningbouw heb je een wachttijd.

Zo sta ik al 7 jaar ingeschreven hier en ben misschien over 5 jaar een keer aan de beurt voor een huissie! (goed, dan ben ik wel kieskeurig, want wil wel in mn eigen woonplaats blijven en geen 1 kamer woning oid)

Maar toen wij particulier wilden gaan huren waren de prijzen toch een stuk lager dan 1200 euro.
    Zo rond de 600-800 euro.
    En dat zijn eengezinswoningen met megatuin in een grote stad in de randstad.

Zoek gewoon eens rond in de buurt naar wat je kan krijgen daar en voor welke prijs.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Kleinwonder: bijna iedere woningbouwvereniging heeft wel een site. Daar kun je meestal vinden welke procedure ze hanteren en welk type woningen tegen welke prijs verhuurd worden. Het kan allicht een stuk goedkoper dan waar je nu zit!

8. Niet meer actief

Mijn gevoel was dus hartstikke juist lees ik. :evil:
    We wonen trouwens wel in een vrij dure gemeente dus dit zal ook wel mee tellen.

Kan ik ons dan het beste nu gewoon inschrijven bij een woningbouw vereniging en gewoon afwachten? Ik bedoel dan bouwen we in ieder geval wat wachtmaanden op en wie weet wat er op ons pad komt?

Dreamer: Al 7 jaar en nog geen geschikt huisje?! Jeetje! Hoop dat daar snel verandering in komt voor je..

9. Niet meer actief

Ook ik heb een woning van een particulier gehuurd toen ik alleenstaand was met 3 kids...

Heel grote zolder, 1 grote kamer, overloop, 1 kleine kamer en veel bergruimte...
    1ste verdieping bestond uit 3 slaapkamers en badkamer.
    Bgg ruime open keuken, grote woonkamer, hal en wc
    ook had ik een ruime garage en een voor en achtertuin...
    Ik betaalde voor die woning 511 euro per maand!

1200 is toch echt teveel hoor

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    huur en koopprijzen zijn ook wel afhankelijk van de woonplaats.

Hier in de noordoostpolder kun je voor 400/500 al een mooie eengezinswoning huren

Voordat geld dat je nu maandelijks betaald kun je hier een kasteel kopen

11. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik vind jullie huur echt belachelijk hoog.

Wij betalen voor onze hoekwoning 493 euro. 3 slaapkamers en zolder met vlizotrap en een best aardige tuin. Nu is het wel buiten het centrum gelegen en als we onze poort uitstappen zitten we in de bossen. In het centrum liggen de huurprijzen sowieso een stuk hoger.

12. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Altijd doen!

13. Niet meer actief

Wij wonen trouwens in Vught

14. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    als de woning in de randstad is, dan verbaast de prijs me niks want daar zijn particuliere huren enorm. vooral in de binnenstad! Hier in Gouda zou het een vrij normale huur zijn. als het is groningen of de achterhoek staat is de huur gigantisch hoog

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan je altijd inschrijven, maar je schreef dat je stel op sprong zou moeten kunnen verhuizen.
    Wat is de kans dat je 4 jaar blijft wonen in die regio?
    Anders heeft het ook geen nut om je in te schrijven lijkt me.

Maar zoek anders gewoon naar andere particuliere woningen, ze zijn er echt wel groter en minder duur dan waar je nu zit!

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Jullie zouden ook eens kunnen kijken naar woningen die NIET midden in het centrum liggen.
    Dat kan je ook al zoveel schelen qua huur!

En idd, gewoon inschrijven, je weet maar nooit wanneer er eens een geweldige woning aangeboden wordt die jullie kunnen krijgen :)

17. Niet meer actief

We gaan ons niet inschrijven in de gemeente waar we nu wonen hoor. Het staat al vast dat we binnen nu en 2 jaar gaan verhuizen dus we schrijven ons dan op 2 verschillende plekken in. (We weten zo ongeveer waar het wordt ;) )

18. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik betaal 410 euro huur per maand..
    dan een huisje met normale achtertuin en 2 grote slaapkamers en 1 klein kamertje kleine badkamer en opbergzolder :) maar groot zat voor onss :)

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Inschrijven bij de woningbouw.

Wij hadden binnen 6 maanden een huis met 4 slaapkamers en zolder met grote tuin. We betalen 480 euro.

Ze zeiden tegen ons ook dat er minstens 15 maanden tot 2 jaar wachtlijst was, maar door veel afwijzingen en goede doorstroom hadden we gewoon zeer snel een huis.

Je weet het nooit!

20. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    wij huren via akelaar betalen 480 in de maand.
    Heb ee mooie grote achtertuin, voor de rest klein maar fijn, 2 slpkmrs en een douche met bad.
    Wij moesten bij demakelaar 3 maand wachten, en me moeder wacht bij woingbouw al anderhalf jaar.

Deel Deze Pagina