ik lees er verschillende verhalen over.. ik heb bv woensdagmiddag een posiovutest gehad dus je ei springt dan binnen 48 uur als het goed is, en donderdagmiddag was die weer negatief...is je ei dan al gesprongen of kan die dan nog steeds binnen die 48 uur springen???
de ovulatie meet je piek .. als die is gaat je ei erna "springen" en neemt je piek weer af .. het klopt dus dat je test een dag erna afneemt maar dan eigenlijk wel je eisprong is !!
ja oke die snap ik dat je test de volgende dag lichter is, maar is je ei dan al gesprongen? de een zegt je ei springt binnen 48 uur na een positest de ander zegt als je test de volgende dag bv negatief is je ei al gesprongen is?
eigenlijk maakt het niet zo uit toch, ookal zou je ei al (net) gesprongen zijn je bent (meestal) nog wel vruchtbaar.
nee het maakt ook niet veel uit maar was er gewoon benieuwd naar...want als het zo is dat je ei al gesprongen is als je ovutest weer nega is dan heeft klussen geen zin meer nu...maar anders wel en aangezien mannetje ziek is is het nu wel even belangrijk want hij heeft er niet echt kracht voor (zeg maar helemaal niet) want gister lukte het dus echt niet)
Ja maar dat bedoel ik juist het heeft sowieso nog zin om een poging te wagen. Wanneer kan ik zwanger worden? | Sensitest Hopelijk voelt je man zich wat beter
bedankt daanquinty het is ..hoe stom ook.. goed dat hij knalt en dan weer afneemt.. zodra hij knalt daarna begint je ovulatie binnen 24/48 uur .. dus dan heeft testen ook geen zin meer .. heb je je piek .. dan mag je man gaan pieken ! dus de afname van de piek op je test wil niks zeggen beterschap voor je man !! en hopelijk is het toch raak .. zaad kan best lang overleven hoor .. soms zelfs 5 dagen !!
Dat verschilt per vrouw Als ik een posi ovutest heb dan blijft ie 2 dagen positief, maar mn eisprong is dan ook op dag 2 van de test, dus tijdens de zogenaamde piek. (dit weet ik dmv tempen ) Dit zou bij jou net zo kunnen zijn, dat je ei al springt terwijl de test nog positief is, maar t kan ook zo zijn dat ie pas springt terwijl de test al lang negatief is weer. Je kunt er dus niks zwart/wit over zeggen, het verschilt echt per vrouw en vaak ook nog per cyclus...