Ik vroeg me af wie er ook een pretecht heeft laten doen en hoever was je toen? Ik ben nu 12 weken en weet dat het nog te vroeg is Bij mijn andere kids had ik rond de 26 weken de pretecho maar ben nu al zo nieuwsgierig naar ons derde uk
Dat ligt er helemaal aan wat precies de reden van de pretecho zal zijn Wil je heel graag het geslacht weten dan zou je met 16-17 weken een pretecho kunnen laten doen. Je kunt je kindje dan ook al heel mooi zien, maar in 3D/4D nog niet echt. (Voor het geslacht wachten velen ook de 20-weken echo af, maar persoonlijk vind ik dat dus niks het is een medische echo, geen echo om eens even voor de lol tussen de beentjes te spieken) WIl je heel graag het gezicht van je kindje duidelijk zien in 3D/4D dan zou je vanaf ee nweek of 24 kunnen gaan. Vanaf die periode zul je de mooiste beelden krijgen (en is je kindje nog voor t grootste gedeelte in beeld te krijgen) Wij zelf hebben bij onze oudste dochter 3x een pretecho gehad; 1 met 16 weken, 1 met 24 weken en 1 met 32 weken. Dit gaan we deze zwangerschap weer doen; we vinden het gewoon veel te leuk om naar ons kindje te kijken (16 weken dus al achter de rug en binnenkort de 2e met 24 weken )
ik had bij 18 weken een 2d geslachtsbepaling laten doen en bij 26 weken een 3d was heel erg mooi en alles was duidelijk zichtbaar
Geslachts echo met 16+ weekjes, erg leuk en was alleen 2D 40 euro en 8 fotos, 45minuten. (Babysworld) Daarna hebben we nog een 4D laten doen met 28+ weken 107 euro, 6 geprinte fotos, dvd, 80 fotos op cd, 45minuten. (Babyview) Over beiden zeer tevreden!
Wij krijgen met 12 weken onze termijnecho, maar gaan met 8w2d ook al een keer een pretecho doen omdat we zo benieuwd zijn of tot nu toe alles goed gaat!
ik ga vandaag. Voor de 3d/4d echo raden ze op de site waar ik heenga (baby in beeld) tussen de 25 en 30 weken. Voor de 2d echo kan het al vroeger. Als je een geslachtsecho wil doen dan kan dat al met 17 week dacht ik.
ik heb toen ik zwanger was van de jongste met 16wkeen n pretecho laten maken , (was eigenlijk 17weken bij de vk 3 dagen eerder) maar zij kwam uit op 16 weken ) we konden toen heel goed zien dat hij een hijtje was http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=148839&stc=1&d=1304672829 g maar in 4d was hij niet zo mooi ik vond m n beetje alien-achtig grote ogen en hoofdje en klein lijfje hihi is wel bijgetrokken nu hoor volgende week ben ik bijna 18 weken en gaan we weer voor n pretecho
vk heeft aangeraden tussen de 16 en de 26 weken te doen dan is het het leukst. we hebben met 17w5d een gehad en we gaan met 22w3d nog een doen, beide met ouders mee. x
Ik heb bij Thirza 5 echo's gehad, allemaal medisch, bij 8,5 week, bij 13 weken (tweede termijnecho omdat de eerste niet duidelijk was), bij 20 weken, bij 30 weken (vanwege ligging placenta) en bij 41 weken (vanwege overtijd lopen en geen leven voelen). Die laatste twee zag je weinig meer op, ze nemen dan al zoveel ruimte in dat je geen totaalplaatje meer krijgt. Als ik zelf dus een pretecho zou doen, zou ik dat tussen de 12 en de 25 weken doen. En om het dan een beetje te spreiden is juist ergens halverwege termijn- en 20-wekenecho wel een mooie, dus rond de 16 weken ofzo. Je kleintje is dan mooi in verhouding en heeft nog mooi de ruimte om rond te spartelen
Wij laten de pretecho gelijk doen als we voor een groei echo gaan. Ik ben dan 30 weken in verwachting. Ik moet ivm met de groei echo dan 2 weken later ook weer komen voor een echo. Dit om de groei te bepalen.