Hallo, Gisteren bij de gyn geweest om een bbz uit te sluiten. Zij zag iets heel kleins in mn baarmoeder. Ik ben dan ook idd erg pril zwanger. Nu was mn HCG afgelopen woensdag 90. En 5 dagen daarna, gisteren dus was mijn HCG 170. Vk en en gyn zeggen beiden dat het niet zo veel te zeggen hoeft. Ik heb altijd geleerd dat het goed moet verdubbelen. Iemand hier ervaring met een trage oploop van het hcg en toch een goede zwangerschap?
Het verschilt per persoon... zolang het maar stijgt. Er zijn er meer die minder hcg hebben. Gewoon afwachten voor de volgende echo.
Ja ik ken die tabellen maar niet iedereen is standaard... Het zijn gemiddelden en net als kindjes die groeien heb je er altijd n paar boven en onder zitten. Het is gewoob afwachten wat het de komende dagen doet.
AZA ik duim mee voor je!! heb mijn dilemma ook even in deze groep gedeeld hoe meer ervaringen hoe beter Ik zou inderdaad niet vast houden aan de tabel ieder mens is anders!!!
Ja idd. Haha ik heb volgens mij al 100 onderwerpen gestart. Shame on me... hoe bedoel je onzeker! Maar hoe meer ervaringen hoe beter idd. Al is het ook gewoon een kwestie van afwachten. We kunnen niet veel anders.
De hoogte mag dan per persoon verschillen, dat het elke 2-3 dagen minstens moet verdubbelen is toch echt wel een harde eis. @TS dat jouw hCG zo langzaam stijgt is helaas geen goed teken. Ik adviseer je om ervan uit te gaan dat het niet goed zit. Sterkte.
PS: op 23 dpo (5w2d) is het gemiddelde hCG niveau 3254. Dat laat ook wel zien dat je in de zorgelijke categorie zit dat gekoppeld aan de veel te trage verdubbeling is wat maakt dat ik je echt aanraad om jezelf op slecht nieuws in te stellen.
Ja daar ben ik sowieso al op voorbereid. Maar het is toch vreemd dat vk en gyn allebei apart van elkaar aangeven dat het in dit stadium nog niet veel hoeft te zeggen? Gyn zei ook dat ik mss nog niet zo ver ben dan ik eigenlijk dacht.
Van de VK verbaast het me niet. Die hebben helaas notoir weinig verstand van vroege zwangerschappen. Van de gyn verbaast het me wel, maar misschien is het een gyn die zich minder bezig houdt met fertiliteit? Hoe dan ook... Of je minder ver bent of niet doet er niet toe. De stijging is niet in orde. Misschien dat een volgende bloedname zal laten zien dat het opeens toch is rechtgetrokken, maar meestal beloofd een niet goed stijgend hCG weinig goeds.
Bij m'n laatste miskraam mocht ik bloedprikken met 4w+3. Ik had een hcg van 100 en volgens de gyn was dit te weinig voor een goede zwangerschap. Week later was het gedaald naar 55 dus helaas had hij gelijk. Ik snap heel goed dat je hoop hebt. Het stijgt wel.. Maar ik denk dat het te laag is voor je termijn. En het moet wel echt goed stijgen..
Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt van dat gemiddelde HCG? EDIT: Heb het inmiddels gevonden
Hoi, Ik wil hier graag toch even op reageren. Tijdens deze zwangerschap op 5weken had ik helemaal geen hcg van +3000, op mijn nod was mijn hcg 36 en het baby'tje is gewoon blijven plakken. Rond mijn 5 weken was dit ergens tussen de 300/500. Ik moet wel zeggen dat mijn niveaus bleven oplopen en verdubbelen, en mocht gezien mijn verleden om de dag bloed laten nemen bij de huisarts anders hielt ik het echt niet vol. hopelijk heb je snel toch positief nieuws.
Het gaat ook om het verdubbelen en niet om de 'kale' waarde. Maar het is wel een indicatie. Bij een lage hcg vermoed ik een latere innesteling
Het gaat er niet om dat niet iedereen standaard is. Er zijn gewoon richtlijnen voor de stijging van hcg en wanneer daar sterk van afwijkt is de kans op een niet goede zwangerschap erg groot.. Hcg moet zich gewoon verdubbelen iedere paar dagen. Een kleine stijging is niet voldoende. Dan gaat er iets mis..