Wanneer stopt het huilen? (14m oud)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boomhut, 13 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik lees het nu pas, maar poeh wat een nachtmerrie zal het voor jullie zijn om hier dagelijks in te moeten zitten.
    Juist als je er midden in zit is het vaak lastig om een goed overzicht te kunnen houden. Je hebt al zo veel geprobeerd en al zo je best gedaan. Heb je al wel eens een tijdje een dagboekje bij kunnen houden? Misschien valt er dan iets op.

    Stoppen met bv is echt onzin. Ja als jij het niet meer trekt of je kindje niet meer wilt. Er zijn moeders die veel langer voeden dan 14 maanden. En die kindjes huilen ook niet overmatig. Dus tenzij het te maken heeft met een allergie is het, in mijn ogen, onzin om te stoppen. Tenzij jij het niet meer trekt, uiteraard....

    Het is zo ontzettend jammer dat je tegen een muur aan loopt terwijl het enige wat je wilt is hulp.
    Eigenlijk zou je juist hulp moeten krijgen.

    Heb je wel eens naar prikkels gekeken? Sommige kindjes zijn zo prikkel gevoelig. Misschien roep ik dingen waarvan je denkt "mens, denk je nou echt dat ik daar nog niet aan heb gedacht", maar ik bedoel het goed. Ik snap je frustratie.

    Als laatste..... Heb je al eens gekeken naar integrale vroeghulp?
    Een kindje huilt niet omdat het wil huilen. Een kindje huilt om een reden, welke reden dan ook.

    Heel veel sterkte.
     
  2. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Dit vind ik nog wel een hele goede trouwens; prikkels. Ik ben zelf ook prikkelgevoelig met momenten en mijn zoon heeft dit ook. Maar ik kan me ook voorstellen dat als je dat bijv. zelf niet hebt, dat het veel lastiger is om te herkennen en ermee om te gaan.

    Het gaat hoe dan ook goed komen @Boomhut. Maar het niet weten waarom ze huilen; dat is zo slopend en frustrerend! Ik heb regelmatig maar gewoon oordoppen in gedaan, omdat ik het echt niet meer wist. Dus ik kan me helemaal inleven in je situatie; gruwelijk. En mensen van buitenaf onderschatten dit echt vaak enorm. Weten zij veel! Als je dit zelf niet hebt meegemaakt dan kun je er ook echt niet met je verstand bij hoe zwaar en slopend het is.

    Zorg voor goede hulp, vooral ook voor jezelf. Ga desnoods met een psycholoog praten of praktijkondersteuner; zodat je je gedachten kunt ventileren. En hier natuurlijk.

    Als je een keer je ei kwijt wilt mag je me altijd een PB sturen.....

    Knuffel en sterkte!
     
    Averlhach vindt dit leuk.
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ik zou ook naar prikkels kijken.
    Onze zoon huilde ook heel veel, en dit was de oplossing.
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @Boomhut heb je een antroposofisch consultatiebureau in de buurt zitten? Anders zou je daar ook eens naar kunnen toe gaan.

    Iemand die ik ken had ook een baby met veel krijsen/huilen, van hun kinderarts in België kregen ze belladonna druppels die erg goed hielpen.
    Misschien eens naar een homeopaat gaan?
     
  5. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #25 Kristel86, 31 dec 2019
    Laatst bewerkt: 31 dec 2019
    Allereerst wil ik je een hele dikke knuffel geven:
    Lieve mama, wat doe je het toch ontzettend goed!
    Het voelt misschien totaal niet zo, maar het is écht waar.

    Wat een ontzettend heftige en zware situatie is dit zeg!
    Voor jullie allemaal...!
    Alle drie onze kinderen waren/zijn "huilbaby's" (allergieën + reflux) en dit heeft, wisselend per kind, zo'n 3-6 maanden geduurd waarin het huilen (krijsen) gemiddeld zo'n 14-20 uur per dag doorging. Vreselijk... Je voelt je zó machteloos! (En nog wel veel meer nare dingen, maar vooral de pure machteloosheid doet/deed mij heel veel...)
    En dan was het bij ons "maar een paar maanden". Ik kan me niet voorstellen hoe jij (en de rest van je gezin) je inmiddels moet voelen, na 14/15 maanden al...
    Nogmaals een hele dikke knuffel!

    Verder heb ik geen gouden tip voor je, helaas - ik had 'm je met alle liefde gegeven! - maar ik heb misschien toch nog iets waar je misschien iets mee zou kunnen.... (Vooral wanneer artsen niet meewerken vind ik het persoonlijk fijn om zélf nog iets te kunnen proberen, ergens, wat dan ook...)
    Onze kinderen zijn als baby heel gevoelig voor voedselallergieën; zó gevoelig dat ze ook via de BV op (heel) veel reageren. Bekende allergenen, zoals koemelk, soja, noten, etc. Maar ook allergenen die niet bekend staan als "direct allergeen"; dingen zoals cacao, banaan, citrusvruchten, etc.
    Je geeft aan dat je al een heel strikt beperkt dieet gevolgd heb en dat dit geen verschil gaf. Mag ik vragen welke dingen je allemaal uit je dieet geëlimineerd hebt? Zijn dit alle bekende allergenen geweest (Melk, Soja, Eieren, Noten, Vis, Zee- en Schaaldieren, Zaden en Pitten) of heb je daarnaast nog meer geprobeerd?
    Heb je al eens voor langere tijd bijgehouden wat jij allemaal eet en drinkt op een dag?
    Zo niet, dan zou je dit eventueel misschien nog kunnen doen? Als je daarbij ook het volledige dieet + de klachten van je kindje bijhoudt zou je hier misschien nog iets uit kunnen halen.

    Mocht je ervoor open staan dan zou je eventueel nog naar een Bioresonantietherapeut kunnen gaan; deze kan "testen" op heel veel allergieën d.m.v. het "doormeten" van energieën. Ofzoiets. Ik weet niet exact hoe en wat en sta er, eigenlijk, best sceptisch tegenover, maar toch ben ik met alle drie onze kinderen bij iemand geweest hiervoor :rolleyes:
    En hoe bizar ook, uiteindelijk bleek alles te kloppen.
    Zo kwam er bij onze oudste bijvoorbeeld uit dat ze op varkensvlees reageerde; via de BV al. Toen ze het zelf een keer at, 1 ministukje om te provoceren rond 14 maanden, kreeg ze binnen een uur hoge koorts en heeft het daarna uren uitgegild van de pijn.
    Nou, dat had ik destijds persoonlijk nooit gedacht of verwacht, dat je op "zoiets stoms als varkensvlees" kan reageren... o_O (Vanaf een jaar of 2-3 kan ze er overigens wel tegen)

    Als allerlaatste optie zou je misschien nog kunnen overwegen om tijdelijk te kolven (melk invriezen uiteraard :)) en voor +-2 weken je zoontje een "beperkt" dieet te geven van pure producten, zonder allergenen. Qua BV/melk weet ik alleen zo 1,2,3 even niet wat je hem op deze leeftijd zou kunnen geven als allergeenvrij alternatief, maar daar zullen vast opties voor zijn. Anders is er in elk geval altijd nog Neocate Junior, maar dit zou dan in overleg met de KA moeten...
    (Onze dochters konden rond 14 maanden gelukkig tegen soja, dus dat konden wij met mate geven.)
    Wanneer je dan verbetering ziet dan weet je meteen dat er ergens iets binnen komt waar hij niet tegen kan; dit kan iets uit jouw dieet zijn en/of zijn dieet, maar zo is het in elk geval makkelijker op te sporen.
    Wanneer je geen verbetering ziet dan kun je dit deel voorgoed afsluiten en dat is ook wel fijn, denk ik?
    Edit: Je geeft ook aan dat er al uitgebreid getest is op allergieën, maar geen enkele test, anders dan eliminatie/provocatie, geeft 100% uitsluitsel. Vandaar dat ik er "zo over doorga".... Sorry. (Ook bioresonantie kan niet op alles testen, maar wel meer dan reguliere tests...)

    Heb je toevallig al contact met Stefan Kleintjes gehad betreffende het eliminatiedieet destijds?
    Wellicht is dat nog een idee? :)
    Contact kan gewoon via e-mail + telefonisch, dus ideaal! (En het wordt (deels) vergoed vanuit je basisverzekering)
    Ik heb persoonlijk in elk geval heel veel (gehad) aan zijn begeleiding m.b.t. mijn dieet tijdens de BV en het introduceren van vaste voeding gedurende de eerste tijd i.c.m. de allergieën.


    Sorry voor de enorme lap tekst, maar ik hoop dat er iets bruikbaars in zit... Al is het uiteindelijk misschien alleen maar de digitale dikke knuffel :)
     
  6. Lieke23

    Lieke23 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Het 1e waar ik aan dacht bij het lezen van bloedarmoede is coeliakie. Is hij wel eens getest op gluten allergie? Een eenvoudige bloedtest naar iga anti stoffen kan dit uitsluiten. Bloedarmoede op die leeftijd is niet normaal!
     
  7. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #27 Kristel86, 3 jan 2020
    Laatst bewerkt: 3 jan 2020
    Hier wil ik graag even wat verder op ingaan, aangezien ik zelf Coeliakie heb en onze dochters beiden reageren op gluten. Niet verkeerd bedoeld, maar gewoon als "verdere informatie" :)

    Allereerst is er al een groot verschil tussen een glutenallergie en Coeliakie.
    Bij een allergie worden er door het lichaam directe antistoffen tegen het allergeen gemaakt wat veel snelle/directe klachten geeft. Coeliakie is een auto-immuunziekte en hierbij worden er antistoffen tegen lichaamseigen weefsels gemaakt als gevolg van gluten die deze auto-immuunreactie triggert; te beginnen met de (dunne) darmwand en als het maar lang genoeg aanhoudt (vaak wel járen) steeds meer. Het begint dus heel sluimerend maar zal steeds verder uitbreiden, incl. een steeds groter wordend scala aan klachten als gevolg.

    Voor wat betreft testen hierop; een bloedtest op allergieën (welke dan ook) kan, op deze jonge leeftijd, geen 100% uitsluitsel/bevestiging geven. Het kan hoogstens een richting geven, maar uitslagen kunnen, zeker tot een jaar of 3-4, zowel vals positief als vals negatief uitkomen.
    Coeliakie kán middels een bloedtest opgespoord worden, maar het geeft absoluut geen bevestiging/uitsluitsel. Als deze test positief uitvalt dan is de kans aanwezig dat je Coeliakie hebt, maar moet er nog steeds verder onderzocht worden om het te bevestigen.
    Als deze test negatief uitvalt, dan zegt het helemaal niks, helaas. (Er zijn veel mensen met Coeliakie waarbij de bloedtest negatief uitvalt.)
    Het enige onderzoek (op dit moment) wat 100% bevestiging óf uitsluitsel kan geven bij Coeliakie is een dunne darmbiopt. En dat is een onderzoek waar ik persoonlijk niet snel voor zal kiezen bij kinderen...

    Bij (jonge) kinderen is, ook bij gluten, het proces van eliminatie en provocatie nog steeds het meest effectief en het minst belastend.
    Bij gluten kost het alleen veel meer tijd dan bij andere allergenen, omdat bij gluten, naast een allergie, de kans op Coeliakie als reactie bestaat, en hier gaat veel tijd overheen eer je dit tot uiting ziet komen - en zo ook klachten dus veel langzamer ziet verdwijnen.
    Waar je bij een allergie zoals voor koemelk bijv. met 1-2 weken zeker resultaat zou moeten kunnen zien, en bij een gluten allergie dus ook, zal je het bij het vermoeden van Coeliakie zeker minimaal 2-3 maanden de tijd moeten geven.

    @TS: Overigens is de insteek "Glutenintolerantie of Coeliakie" helemaal niet verkeerd gedacht! Vooral als je inderdaad kijkt naar bloedarmoede.
    Zijn er nog andere waarden getest misschien? Verschillende vitaminen bijvoorbeeld? (Vitamine B12 en Vitamine D3 bijv.)
    Bij Coeliakie zie je bijvoorbeeld al snel bepaalde vitaminetekorten als een van de eerste signalen - naast eventuele buikklachten. (Buikklachten zijn overigens ook niet in 100% van de gevallen aanwezig. Coeliakie kan echt heel lastig op te sporen zijn. Zo weet ik het persoonlijk pas sinds 4 jaar; na zo'n 12 jaar heel erg ziek geweest te zijn...)
     
  8. Lieke23

    Lieke23 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik weet het... hier zelf ook 2 kids met coeliakie en zelf gluten allergie. Dus wat je verteld is mij bekend. Was mn doel ook niet om gedetailleerde info te geven maar meer om een tip te geven om eens in te verdiepen als ze het nog niet gedaan had.
     
  9. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Daarom is het ook "verdere informatie"; gewoon als algemene aanvulling (binnen dit topic) :)
    Het scheelt jou i.i.g. weer een hoop (extra) typwerk, toch? :p
     

Deel Deze Pagina