wanneer testen na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door cherry blossom, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

wij hebben gister een curretage gehad, ik vloei al bijna niet meer.. stel dat we er toch gelijk weer voor gaan.. dan wil ik eerst volgende week een test doen om te kijken of mijn hcg echt weg is zodat ik zeker weet dat ik geen valse test zal krijgen. Maar stel: al het hcg is wel want de test zegt negatief en we gaan ervoor.. wanneer kun je dan testen of het raak is? want je weet niet wanneer je nod is...

wie heeft antw op deze vraag?

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ten eerste, sterkte. Een curretage is niet niks. In de zwanger worden clubs loopt een topic "Van de roze wolk gevallen, we beginnen weer van voor af aan", een topic met meiden die heel recent hetzelfde meegemaakt hebben en ook weer bezig zijn met de toekomst. Misschien vind je het fijn om mee te komen kletsen?

Het antwoord op jou vraag zal voor iedereen anders liggen helaas. De ene heeft na een MK/Curretage een kortere cyclus, de andere een langere en de volgende weer een cyclus alsof er nooit iets gebeurt is...
    Zelf heb ik tot 3 weken na de curretage (licht) positief getest dus daar was geen touw aan vast te knopen.
    Ik ben gaan temperaturen zodat ik wist wanneer mijn ei geweest was en dat ik iig een idee had wanneer mijn ongi weer door zou moeten breken. Helaas was mijn temp ook alles behalve duidelijk maar werd ik toch ongi na 30 dagen (netjes volgens eigen cyclus).
    Je hebt vast weinig aan mijn berichtje maar misschien geeft het je een beetje een indicatie... :)

3. cherry blossom

dankjewel voor je antwoord, kan het topic alleen niet vinden.. jammer!

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het kan inderdaad lastig zijn om je ei te vinden na een miskraam. Het lukt me de ene keer wel, de andere keer niet. Volgens de huisarts moet het hcg na 3 weken uit je lichaam zijn, dus daar heb je niet veel aan. Aan temperaturen kun je wat hebben, maar je cyclus kan inderdaad ook nog heel rommelig zijn waardoor je je ei niet vindt. En aan ovulatietesten heb je niets, want die slaan vaak positief uit door het hcg dat je nog in je bloed hebt.

Voor ons werkte het wel om er niet te veel op te focussen en het gewoon zo af en toe te doen en er niet te veel van te verwachten.

Sterkte!

Suus

5. cherry blossom

ja ik denk dat wij het gewoon ook af en toe gaan doen niet teveel erop te focussen. Als het niet raak is, is het niet erg dan hebben we de 1e menstruatie afgewacht. Maar ik ga vlg week wel al een test doen misschien is het hcg al wel weg. Wel fijn om te weten dat het uit je lichaam is.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, een test doen is een goed idee, dan weet je ook dat de zwangerschapstest ook echt positief is, mocht hij over vier weken weer positief zijn. (Het zou tenslotte zomaar kunnen.)

Suus

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant

Deel Deze Pagina