Ik vroeg mij dus af wanneer jullie je hebben aangemeld bij een verloskundige. Ik ben nu 4+6 en heb de eerste echo op 5 december bij Geertgen. Daar liepen wij voor behandelingen en de 1e echo wordt dus bij hun gedaan. Maar voor mijn gevoel duurt dat nog zo lang Ik vind het namelijk wel fijn om in de tussentijd ook met vragen ergens terecht te kunnen en Geertgen is wel erg ver weg voor als het een spoedje mocht zijn. Of gewoon wachten tot 5 december en dan pas een verloskundige bellen? Na een miskraam in het verleden, is het anders niet beter/handiger dat ik naar een gyn in het ziekenhuis ga i.p.v een verloskundige? Veel vragen, hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen! Bedankt alvast
ik zou gewoon al bellen hebben wij ook gedaan 7-7 wisten wij dat we zwanger waren maandag gebelt en s'middags konden we al terecht voor een intake kun je meteen je vragen stellen ,enne nog gefeliciteerd Eerste afspraak bij de verloskundige - Zwangerschapspagina
Ik heb het meteen doorgegeven toen ik het wist. De eerste 2 x bij de verloskundige, helaas beide een miskraam. De 3de keer bij ziekenhuis omdat ik daar dus liep wegens 2 eerdere miskramen.
Fortuna gefeliciteerd. We zijn even ver. Ik ga zo de verloskundige bellen. 5 dec is al best vroeg voor een echo. Bij de verloskundige krijg je hem tussen 10 en 12 weken. Zou ondanks je miskraam gewoon bij de verloskundige gaan. Veel persoonlijker allemaal.
Ik heb toen ik zwanger bleek gelijk gebeld en mij aangemeld... Met 6 weken had ik mijn eerste afspraak... echo's lopen hier via het ziekenhuis en die had ik met 9 weken... maar aangezien jij een miskraam verleden hebt.. krijg je waarschijnlijk al eerder een echo... En natuurlijk gefeliciteerd.
Ik heb ook binnen een paar dagen nadat we het wisten gebeld naar de VK. Dan heb je de afspraak maar vast staan en kan je idd ergens terecht voor je vragen
Bij mij was het bij de gyn iig zo dat als de eerste echo goed is dat je afspraak bij de vk kunt maken en verder daarheen mag
Volgens mij is een (1) miskraam in het verleden geen aanleiding om je direct naar de gynaecoloog te verwijzen. Heb zelf ook een miskraam gehad en heb mij deze keer na vijf weken al bij de verloskundige aangemeld. (op aandringen van huisarts) Intake met 7 weken, helaas toen (ivm andere medische factoren) toch moet spoed naar de gynaecoloog. doorverwezen. Maar als dat niet aan de orde was geweest, had ik gewoon pas een vervolgafspraak gehad met 12 weken en de 1e echo met 10 weken. Volgens de verloskundige ook, omdat er aan een miskraam (zeker in het begin) toch niet veel te doen is. Kwestie van (on)geduldig afwachten hoe het gaat verlopen. En als je twijfelt of vragen hebt, kun je immers altijd bellen of de huisarts benaderen. Maar spannend is het, dat is zeker!!!
Ik heb ook direct gebeld beide zwangerschappen, mocht er iets mis gaan dan had ik me in elk geval al ingeschreven en kun je makkelijk contact opnemen voor vragen.
Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga een verloskundige zoeken! Ik denk toch dat ik wacht tot na de 1e echo, voornamelijk omdat de angst voor een miskraam er toch goed in zit. Heb de vorige keer ook MVM en de verloskundige af moeten bellen. Thanks!
Hier bij de 1e gebeld toen ik 5 weken was. Bij de 2e toen ik 4 weken zwanger dacht te zijn, maar bleek half weekje verder te zijn.
Bij de eerste twee kinderen weet ik het niet meer. Deze keer heb ik gebeld toen ik een week of 8 zwanger was. Ik kwam er vrij laat achter dat ik zwanger was en toen heb ik een paar dagen later al gebeld. Ik kreeg een echo toen ik 9,5 weken zwanger was, dat schijnt tegenwoordig standaard te zijn om te kijken of er echt iets levends in je buik zit. En dan met 12 weken de normale termijnecho.
Ik heb me meteen aangemeld toen ik er achter kwam maar was toen al wel ruim 6 weken zwanger. Rond de 8 weken had ik een gesprekje en rond de 10 weken mijn eerste echo!
Wij kwamen vorige week zaterdag erachter dat we zwanger zijn van ons eerste. Ik heb dinsdag gelijk een verloskundige gebeld. En nu mogen we 20/11 voor een intake komen en vrijdag 23/11 krijgen we een echo. succes met het vinden van een verloskundige! En probeer ondanks je vorige miskraam gewoon te genieten van deze zwangerschap!!
Ik heb direct gebeld zodra ik wist dat ik zwanger was. Ik kon ook direct een afspraak maken voor met 7 weken. Bij mijn vk doen ze die vroege echo's al als je erg onzeker bent. Of als je, zoals in mijn geval, extra onderzoeken nodig hebt. Bij mij duurde het voor mijn gevoel ook zo lang voordat ik die echo kreeg, ook omdat ik twee weken lang last had van bruinverlies en zelfs helderrood bloedverlies.