Sterre

Discussion in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' started by Aquilegia, Apr 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo dames,

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Aquilegia. Ik ben 32 jaar. Ik was uitgerekend op 10 juli van dit jaar, maar helaas: na 23 1/2 week zwangerschap bleek ons kindje een gat in haar hartje te hebben. Ook bleven de kleine hersenen (het cerebellum) achter in groei. Er werd een chromosoomafwijking vermoed en een vruchtwater- en navelstrengpunctie gedaan om daar (snel) meer zekerheid over te hebben. Na de puncties heb ik geen bewegingen meer gevoeld, en de volgende dag zijn we teruggegaan naar het ziekenhuis. Ons kindje was dood. Na twee dagen kwam de uitslag van de navelstrengpunctie: "trisomie 18" ofwel Edwards Syndroom. Wij hadden daar nog nooit van gehoord, maar het komt er op neer dat de levenskansen van ons kindje ongveer nul waren. Deze kindjes overlijden enige uren tot maanden na de geboorte. Een half jaar na de geboorte is 90% van de kinderen met het Edwards Syndroom overleden. De doodsoorzaak van ons kindje was waarschijnlijk dat ze al zwak was door haar afwijking en dat ze de punctie niet aankon.
    Na een week werd de bevalling opgewekt en hielden wij een dood meisje van 29 cm lang en 445 gram zwaar in de armen. Wij hebben haar Sterre Eleonora genoemd. Ze is aangegeven bij de burgerlijke stand en we hebben haar laten cremeren, nadat ze thuis opgebaard heeft gelegen.
    Dit is een paar weken geleden en het is te vroeg om al weer zwanger te worden natuurlijk. De arts raadde aan om te wachten tot ik weer een cyclus heb, wat volgens haar redelijk snel zal zijn. We hebben er een krap jaar over gedaan om zwanger te raken van Sterre. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat de 'klus'frequentie niet zo hoog was.
    Maar toch: ik ben niet alleen verdrietig om Sterre, maar eigenlijk wil ik zo snel mogelijk weer zwanger worden. En eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat het niet meer lukt. Het slaat nergens op, want als het 1 keer lukt, kan het ook vaker lukken.... toch? Ook de gyn heeft dat gezegd. En als we de frequentie opvoeren, moet het ook sneller kunnen lukken.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Jemig meid. Heel veel sterkte en hopelijk lukt het gauw weer zwanger te raken!

3. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Pfff wat erg!
    Heel veel sterkte en hoop dat je snel weer in blijde verwachting mag zijn.

4. Suske

Suske Actief lid

Sep 6, 2006
    386
    0
    0
    Heel veel sterkte meid met jullie verlies. Het is niet niks. Neem je tijd om het een plekje te geven.

5. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    :confused: Jeetje meid wat erg...

Heel veel sterkte gewenst met dit verlies.
    Neem eerst tijd voor jullie zelf alles ''proberen'' een plekje te geven dat is geen makkelijke opgaaf natuurlijk :cry:

Toch hoop ik dat je snel het geluk weer zult vinden, en een mooi wondertje op de wereld zult zetten.

Liefss

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    jeejtje meissie wat erg voor je !
    Veel sterkte met dit verlies,
    en veel succes met zwanger worden!

Liefs Kiss

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Aquilega:
    Ik zag je vraag staan op verloskundigen forum.
    Vitex Agnus Castus is monnikspeper.
    Onder die naam zal je vast wat meer info vinden.
    Het mag gebruikt worden tot je drie maanden zwanger bent. Daarna zal het er voor zorgen dat je te vroeg melk toeschiet.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo Daisy,

Dank je wel voor dit antwoord. Op het pakje van de vitaminen staat ook dat het niet bedoeld is om te gebruiken na 3 mnd. zwangerschap. Dat is dus de reden....

9. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    hey meid.

allereerst gefeliciteerd met je dochtertje.
    Helaas moet ik je ook condoleren met dit grote verlies.
    Wat hebben jullie je kindje een mooie naam gegeven.
    Helaas weet ik wat je doormaakt, mijn kindje is met 27 weken levenloos geboren :cry:
    Ik hoop voor jullie dat je snel weer aantelt.
    Heel veel sterkte met dit grote verlies!
    Je mag me altijd pb-en!

Liefs meliske

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Iedereen trouwens bedankt voor de lieve reacties! Dat was ik nog vergeten te schrijven.

Meliske, jij ook nog steeds veel sterkte! Ik zie dat het voor jou ook nog maar een paar maanden geleden is.

11. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    heel veel sterkte met jullie verlies
    altijd zal Sterre bij jullie zijn

12. bigdream

bigdream Fanatiek lid

Jan 21, 2007
    2,484
    0
    0
    Heel veel sterkte meis, ik hoop dat jullie snel papa en mama mogen worden van een lief broertje of zusje van Sterre!

13. butterflymom

butterflymom Actief lid

Apr 19, 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    ik wil jullie bij deze heel veel sterte toewensen met dit enorme verlies....

wij hebben onze dochter Ghislaine vorig jaar augustus ook verloren 16 dagen naar haar geboorte ze bleek dus een zeer zeldzaam syndroom te hebben wat ook niet verenigbaar is met dit leven...

als je een keer wilt praten pb maar...

liefs miranda

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo Miranda,
    Wat naar voor jullie om je kindje zo te verliezen... vreselijk!

Allemaal: dank voor jullie lieve reacties.

15. butterflymom

butterflymom Actief lid

Apr 19, 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    Ja idd .. maar goed een verlies groot of klein is altijd naar voor de persoon (personen) in kwestie.. drom wil ik er ook zijn voor alle andere die dit allemaal moeten meemaken het is gewoon zo unfair... dus heb je het een keer moeilijk en je wil praten of kletsen dan roep je maar zo heb ik ook de eerste paar maanden heel veel gehad aan gesprekken van andere meiden die het zelfde hebben moeten meemaken jammer genoeg...

wij hebben overigens 2 weken lang geleefd met de gedachtus van dat ze dus kerngezond was... ze lag in het zh en de artsen daar zeiden maar ze is gezond (op wat kleinere dingetjes na waarvoor ze dus in het zh lag) totdat er een keer een andere arts bij kwam en in een tijd van 2 dagen is ze dus ernstig ziek verklaard en overleden... momenteel zijn we dus ook volop in gesprek met dat betreffende zh.. en we zijn momenteel nu onder controle van een andere zh ..

16. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

Apr 12, 2007
    1,090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Wat verdrietig allemaal. Ik wens jou en je lotgenoten heel erg veel sterkte.

17. Niet meer actief

sterkte met dit verlies!

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik wens jullie heeeeel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. En ik hoop voor jullie dat je snel weer zwanger mag zijn.

Groetjes Miep

19. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    heel veel sterkte

20. Ief

Ief Bekend lid

Oct 4, 2006
    531
    0
    0
    Pff wat een heftig verhaal! Ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen in de komende periode!

En voor wat betreft je gevoel om weer zwanger te worden. Snap ik helemaal! En als jullie er beide zo over denken. Gewoon lekker doen. Weet zeker dat het gaat lukken!

Denk aan jullie! Liefs Ief

Share This Page